فرهاد مجیدی چشم انتظار روزهای شیرین استقلال


سایت بدون – تمرینات استقلال از شنبه آغاز شده و کادرفنی آبی‌ها (در غیاب گابریل پین) در تلاش است این تیم را آماده و مهیای بازی مهم با هوادار کند. دیداری که جمعه در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار می‌شود و امتیاز آن می‌تواند اهمیت قابل توجهی در تداوم صدرنشینی استقلال داشته باشد.
استقلال اکنون هم امتیاز با پرسپولیس و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد و کوچکترین لغزش این جایگاه را به خطر خواهد انداخت. حتی تساوی مقابل هوادار نیز برای استقلال سم است و آبی‌ها باید در این بازی به همه امتیازات دست یابند تا فاصله ۳ امتیازی ایجاد شده با پرسپولیس را همچنان حفظ کنند.
در نیم فصل دوم دروازه‌ها کوچکتر خواهد شد و آشنایی با شیوه‌های تاکتیکی تیم‌ها نیز مزید بر علت است تا امتیازگیری دشوار شود. بخصوص استقلال که تمام بازی‌هایش مانند آینه مقابل چشمان رقبا قرار دارد و براحتی می‌شود این تیم را تجزیه و تحلیل کرد. استقلال مجیدی در نیم فصل نخست عملکرد تحسین برانگیزی داشت و با‌ وجود تمام پستی‌ بلندی‌ها موفق شد در نهایت در صدر جدول جا خوش کند و قهرمان نیم فصل شود.
برای اینکه استقلال در نیم فصل دوم نیز همین مسیر را ادامه دهد لازم است تیمی با هماهنگی قابل توجه و پر انرژی‌تر از نیم فصل اول راهی نیم فصل دوم شود و برای رسیدن به این هدف بدون شک انجام تمرینات منجسم در روزهای آتی می‌تواند سهمی بزرگ در موفقیت استقلال ایفا کند.
شاید استقلال بواسطه اینکه استراحت کمتری در قیاس با دیگر تیم‌ها داشته و باید زودتر از رقبا آماده حضور دوباره در رقابت‌ها شود، دشواری بیشتری را تجربه کند. دو بازی عقب افتاده (یکی در لیگ و یکی در جام حذفی) سبب شد استقلال بعد از گذراندن یک هفته عذاب‌آور بواسطه شیوع ویروس کرونا خیلی زود به چرخه برگزاری بازی‌های خود بازگردد.
استقلال جمعه رخ در رخ هوادار قرار خواهد گرفت و دیگر بازی عقب افتاده‌اش مقابل پیکان نیز سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. این بدان معنا است که آبی‌ها فرصتی برای استراحت ندارند چون بعد از این دو بازی نیز برنامه جدید لیگ اعلام می‌شود و استقلال باید مقابل دیگر رقبا نیز قرار بگیرد.
شاید میزبانی‌های متعدد در نیم فصل دوم (۹ میزبانی) را بتوان یک مزیت بزرگ برای استقلال دانست اما تجربه نشان می‌دهد هر اندازه که استقلال از این ویژگی بهره‌مند باشد باز هم باید حساب نیم فصل دوم را از نیم فصل اول جدا کند و با آمادگی کامل گام به عرصه رقابت بگذارد.
تردیدی نیست تکمیل پازل تمرینی با حضور بازیکنانی که اکنون به هر دلیل در تمرینات حضور ندارند، فرهاد مجیدی را سریع‌تر به ایجاد هماهنگی میان بازیکنان تیمش نزدیک خواهد کرد.
اکنون بازیکنان خارجی حتی یک جلسه هم با استقلال تمرین نکرده‌اند که البته یامگا برای بازی با هوادار محروم است اما طولانی شدن غیبت ژستد می‌تواند مسأله‌ساز باشد. غیبت پین نیز از نظر فنی اثراتی روی روند آماده‌سازی استقلال خواهد گذاشت و از آن سو فقدان ملی‌پوشان نیز همین نگرانی را ایجاد خواهد کرد.
در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن استقلال از هفته آینده با تیمی کامل تمرینات خود را انجام خواهد داد و بعید است که یزدانی و آقاسی بعد از بازی سه‌شنبه تیم ملی مقابل امارات بتوانند تمرینات آنچنانی با استقلال داشته باشند. احتمالاً آنها با همان تمریناتی که در تیم ملی داشته‌اند به بازی با هوادار خواهند رفت و از هفته آینده می‌توانند در قاب تفکرات تمرینی فرهاد مجیدی قرار بگیرند.
در واقع دیدن یک استقلال کامل در حین تمرینات از هفته آینده محقق می‌شود و فرهاد مجیدی و همکارانش باید تا آن روزها صبر کنند تا برای ساختن یک استقلال هماهنگ و با هارمونی قابل توجه برنامه‌ریزی کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *