فیلمبرداری فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» به پایان رسید/رقیب گرانقیمت «بازی تاج و تخت»

سایت بدون – در میان فیلم‌های دنباله‌دار سینمای جهان، «ارباب حلقه‌ها» یکی از مشهورترین و موفق‌ترین‌هاست. سه‌گانه پیتر جکسون به قدری موفق بود که در هر دوره جوایز زیادی از اسکار کسب کرد و هم‌اکنون جزو بهترین فیلم‌های IMDB شناخته می‌شود. از دو سال پیش و در اوج تولید و پخش فصل پایانی game of thrones ناگهان خبری جذاب در رسانه‌ها پیچید. خبر این بود؛ آمازون سریال ارباب حلقه‌ها را می‌سازد.

این فیلم‌ها براساس رمان  ارباب حلقه‌ها  نوشته  جان رونالد روئل تالکین ساخته شده‌اند. پخش‌کننده سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، کمپانی نیولاین سینما بود. پیتر جکسون پس از موفقیت رویایی این مجموعه فیلم سراغ ساخت «هابیت» که در همان دنیا و با فاصله زمانی روایت می‌شد، رفت؛ البته هابیت هیچ‌گاه به موفقیت مجموعه قبلی دست نیافت.
 
بازی تاج و تخت
تقریبا سریال‌بین حرفه‌ای در دنیا وجود ندارد که مجموعه بازی تاج و تخت را ندیده باشد. این سریال توسط HBO تولید شد و در طول چند فصل توانست به یک پدیده در این صنعت تبدیل شود. این سریال به دلایل مختلف مشهور شد. قصه تاریخی و تخیلی، جلوه‌های ویژه باکیفیت، شخصیت‌پردازی عالی، اکشن و… توانست بازی 
تاج و تخت را به یکی از محبوب‌ترین‌های صنعت سریال‌‌‌سازی تبدیل کند. این مجموعه در سال‌های تولید و پخش به ده‌ها جایزه دست یافت و محصولات متعددی با الهام از آن ساخته شدند.
 
رقیب گرانقیمت
اما در اواخر راه سریال مشهور HBO ناگهان آمازون شوکی را به مخاطبان وارد کرد. آن‌ها اعلام ‌کردند می‌خواهند گران‌ترین سریال تاریخ را بسازند. این سریال همان 
ارباب حلقه‌هاست. سریال ارباب حلقه‌ها، به وقایع پیش از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها اثر پیتر جکسون، می‌پردازد. سریال، بازه زمانی ۳،۴۴۱ ساله دوره دوم سرزمین میانی یعنی عصر نومه‌نور را در بر می‌گیرد. فصل اول مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه‌ها شامل ۲۰ قسمت خواهد بود و کارگردانی دو اپیزود اول آن را خوان آنتونیو بایونا، کارگردان فیلم‌های«یتیم‌خانه»، «هیولایی فرامی‌خواند» و «دنیای ژوراسیک۲» و نیز سریال «پنی‌دردفول» انجام خواهد داد. در تولید این سریال، عوامل فیلم‌ها و سریال‌های موفق هالیوودی به کار گرفته شده‌اند.
به نوامبر سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردیم که رقابت تنگاتنگی بین شبکه نتفلیکس (Netflix) و آمازون (Amazon)  بر سر خرید حقوق ارباب حلقه‌ها به وجود آمده بود و بالاخره آمازون توانست با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار، تمام حقوق 
ارباب حلقه‌ها را از آن خود کند و تصمیم بگیرد سریال چند فصلی از رویدادهای سرزمین میانه (Middle – Earth) جی‌آر‌آر تالکین که در طول عمر خود آن را خلق کرده بود، تولید کند.
جنیفر هاتچیسون از نویسندگان سریال‌های «بهتره با ساول تماس بگیری» و «بریکینگ بد»، هلن شنگ، نویسنده «۱۳دلیل برای اینکه…» و «هانیبال»، جاستین دوبل، نویسنده سریال «چیزهای عجیب»، جیسون کیهیل، نویسنده سریال«سوپرانوز»، برایان کاگمن، نویسنده سریال «بازی تاج و تخت»، استفانی فولسوم، نویسنده فیلم «داستان اسباب‌بازی۴» و گلنسی مولینز از نویسندگان این سریال خواهند بود.
عوامل دیگر در پشت صحنه این فیلم شامل کیت هالی به عنوان طراح لباس است که سابقه فعالیت در فیلم «جوخه گانگستر» را دارد و ریک هنریکس به عنوان طراح لباس است اما طراحی صحنه فیلم «جنگ ستارگان» را 
بر عهده داشته است. جلوه‌های ویژه نیز به جیسون اسمیت سپرده شده که با فیلم «از گور برخاسته» شناخته می‌شود. لیست عوامل این پروژه نشان می‌دهد که ارباب حلقه‌ها یک ابَرپروژه است.
 
نظر پیتر جکسون درباره سریال
آنطور که می‌دانیم جکسون (کارگردان فیلم‌های ارباب حلقه‌ها) به صورت مستقیم در پروژه سریال دخالتی ندارد اما احتمالا به شکلی غیررسمی و دوستانه به تیم سازنده کمک کند. جکسون طی مصاحبه‌ای با سایت بریتانیایی مترو گفت: نظر خاصی راجع به سریال ندارم چون چیزی از آن ندیده‌ام اما فکر می‌کنم آن‌ها [آمازون] برای من و دوستانم چند نسخه از فیلمنامه را ارسال کنند تا با هم مشورتی داشته باشیم. برای تیم سازنده آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر کمکی از دست‌مان بربیاید، دریغ نخواهیم کرد؛ در هرحال این کار بزرگی است.
 
اتمام فیلمبرداری فصل نخست
پس از تعویق فیلمبرداری این پروژه در نیوزیلند به واسطه کرونا، عوامل باقی کار را پیش بردند تا اینکه در روزهای اخیر خبر پایان کار فصل نخست منتشر شد. کارگردان سازنده سریال «ارباب حلقه‌ها» از پایان فیلمبرداری آن در نیوزیلند خبر داد. به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، فیلمبرداری فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» برای آمازون تی‌وی در نیوزیلند به پایان رسید. تولید این پروژه اوایل امسال آغاز شده بود اما این سریال به دلیل شیوع کرونا مجبور شد تا در حالی که فقط یک ماه از آغاز کار گذشته بود، همه‌چیز را متوقف کند. گروه فیلمبرداری توانستند در سپتامبر به محل فیلمبرداری برگردند و کار را دوباره شروع کنند. جی‌ای بایونا، کارگردان سریال، حالا با انتشار تصویری که سه‌شنبه، ۲۲ دسامبر در اختیار دیگران گذاشته، گفته است که فیلمبرداری این سریال را اوایل این ماه به پایان 
برده است. این کارگردان اسپانیایی که برای ساخت فیلم‌هایی چون «غیرممکن» و «یک هیولا صدا می‌زند» شناخته می‌شود، تصویری از پای برهنه‌اش منتشر کرده و نوشته است: هیچ کلامی برای تشکر از این سرزمین فوق‌العاده و مردم عزیزش که پذیرای من در یک سال‌ونیم گذشته بودند ندارم. نمی‌توانم صبر کنم تا دوباره به آنجا برگردم. جد بروفی از بازیگران این سریال هم نوشته است: «انسان به اینجا آمدی و هابیت می‌روی. پیش می‌آید. همیشه از بازگشت تو استقبال خواهد شد.
انتظار می‌رود سریال «ارباب حلقه‌ها» سال ۲۰۲۱ در آمازون‌پرایم‌ویدئو در دسترس قرار بگیرد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *