قابل توجه آیفون دارها/قابلیت های ios12 که احتمالا از آن بی خبر هستید

سایت بدون -سیستم‌عامل اپل یکی از نقاط قوت محصولات این شرکت است و با توجه به این‌که به‌روزرسانی جدید برای این محصولات به‌صورت منظم عرضه شده و امکانات جدیدی به این سیستم‌عامل اضافه می‌شود، بسیاری از کاربران از قابلیت‌های iOS (سیستم‌عامل آیفون و آی‌پد) بی‌خبر هستند. به همین دلیل این هفته تعدادی از امکانات نسخه ۱۲ سیستم‌عامل iOS را معرفی می‌کنیم، زیرا باوجود نزدیک شدن به زمان عرضه رسمی نسخه ۱۳ این سیستم‌عامل، هنوز بسیاری از کاربران از قابلیت‌های سیستم‌عامل دستگاه خود بی‌خبر هستند.    مدیریت اعلان‌ها
اعلان‌های سیستم‌عامل iOS در نسخه ۱۲ با قابلیت مدیریت ویژه‌ای همراه است که به کمک آن امکان انجام موارد بسیار ویژه‌ای وجود دارد. برای مثال امکان این را خواهید داشت که اعلان‌ها را به‌صورت گروهی مشاهده کنید. این مشاهده گروهی اعلان می‌تواند براساس نوع نرم‌افزارها نیز تعیین شود. برای این کار باید به بخش تنظیمات دستگاه (settings) رفته و سپس گزینه Notifications را انتخاب کنید. در این بخش سراغ گزینه App بروید و از زیر گروه بخش Notification Grouping، گزینه By App را انتخاب کنید. به این ترتیب تمام پیام‌ها و اعلان‌های مربوط به آن در زمینه‌های مختلف مانند برنامه‌های پیام‌رسان و…، به‌صورت گروهی طبقه‌بندی و دسته‌بندی خواهند شد. 
یکی از موارد دیگر مربوط به اعلان‌ها در این سیستم‌عامل این است که می‌توانید با کمک تنظیمات دستگاه به‌صورت موقت نمایش این اعلان‌ها روی صفحه‌نمایش را در وضعیت قفل بودن دستگاه غیرفعال کنید.

   تنظیمات پیشرفته برای DND
اگر با قابلیت‌های لمس سه‌بعدی آیفون و آی‌پد کار کرده باشید، می‌دانید تنظیمات و امکانات جدیدی به واسطه این نوع رابط کاربری برای دستگاه‌ها مهیا شده است. یکی از مواردی که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند، قابلیت DND یا همان «مزاحم نشوید» است که به کمک لمس سه‌بعدی می‌توانید چند مورد تنظیم جدید را برای آن فعال کنید. این موارد هریک میزان سکوت موجود در دستگاه شما را تغییر می‌دهند و برای همین بهترین راه آزمون و خطاست تا ببینید کدام مورد به درد شما می‌خورد.

   قابلیت‌های جدید برای تماس با فیس‌تایم
نرم‌افزار فیس‌تایم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ارتباط صوتی و تصویری در جهان است و در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل iOS به شما امکان برقراری ارتباط تصویری همزمان با ۳۲ نفر را می‌دهد. البته نکته مهم این است که این قابلیت نیاز به اینترنت پرسرعت و قوی دارد و اگر دسترسی شما به اینترنت محدود است، بهتر است سراغ آن نروید. همچنین می‌توانید با ایجاد گروه‌های iMessage، تماس فیس‌تایم خود را از طریق این گروه‌ها مدیریت کنید.

   یافتن ترانه‌ها
سیستم موسیقی اپل برای کاربران آیفون و آی‌پد بسیار محبوب است و امکان جدیدی که در نسخه ۱۲ سیستم‌عامل iOS به آن اضافه شده این است که می‌توانید با کمک این نرم‌افزار، با ورود بخشی از متن شعر، ترانه مد نظر خود را بیابید و آن را گوش بدهید.

   امکانات مربوط به دستیار هوشمند سیری
دستیار هوشمند سیری را باید یکی از موارد بسیار مهم در منحصر به فرد کردن آیفون و آی‌پد دانست و در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل iOS، این دستیار به‌همراتب هوشمندتر شده است. 
یکی از موارد اعصاب خردکن سیری برای بسیاری از کاربران، نمایش پیشنهادهای این سیستم در زمان قفل بودن نمایشگر بود که در نسخه‌های جدید می‌توانید این مورد را غیرفعال کنید. برای این کار به تنظیمات دستگاه (settings) مراجعه کرده و گزینه Siri & Search را انتخاب کنید. دکمه‌ای به نام 
Suggestions on Lock Screen وجود دارد که می‌توانید با خاموش کردن آن از این مورد اعصاب خردکن خلاص شوید.
همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده است که مسیرهای دسترسی سریع مخصوص خود را روی سیری تعریف کنند. این امر موجب شده بتوانید از دسترسی‌های ویژه‌ای که شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار ایجاد کرده‌اند نیز بهره‌مند شوید.
 به این ترتیب تجربه شما با استفاده از بخش تنظیمات و گزینه Siri & Search کاملا با چیزی که پیش از این سراغ داشتید متفاوت خواهد بود. از دیگر قابلیت‌های نسخه‌های جدید iOS باید به امکان مشاهده زمان سپری شده در دستگاه، امکان تعیین محدودیت زمانی در استفاده از نرم‌افزارها و مواردی از این دست اشاره کرد که برای رفع اعتیاد استفاده از تلفن همراه و تبلت بسیار مفید است. 

نویسنده : احمد محمدحسینی

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *