قبل از شنا کردن این مطلب را حتما بخوانید

سایت بدون -شنا یکی از ورزش‌های سالم در فصل تابستان است، اما رعایت نکردن برخی نکات باعث می‌شود همین ورزش سالم سلامت ما را به خطر بیندازد. چند نکته را در این زمینه در نظر داشته باشید:
 دوش گرفتن قبل از شنا
اگر قبل از شنا دوش نگیرید هر چیزی که روی پوست شما وجود دارد مانند عرق، چرک و چربی ـ وارد آب استخر خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از دید ۵۱درصد افراد، استخر شنا، یک وان حمام عمومی و شنا جایگزینی برای دوش گرفتن است. کریس ویانت، رئیس شورای سلامت و کیفیت آب آمریکا در این‌باره می‌گوید وقتی چرک و عرق موجود در روی پوست افراد با کلر موجود در آب واکنش نشان می‌دهد، کلر کمی برای کشتن میکروب‌ها در آب باقی می‌ماند. ویانت می‌افزاید فقط یک دقیقه دوش گرفتن قبل از شنا بخش عمده‌ای از مواد موجود روی پوست را از بین می‌برد.
 بررسی دمای آب
دمای آب را قبل از وارد شدن به آن امتحان کنید. جنی مک‌کویستون، شناگر سابق شرکت کننده در مسابقات المپیک می‌گوید پریدن داخل آب سرد می‌تواند به بدن شوک وارد کند، ضربان قلب و فشار خون را بالا ببرد و با کند کردن حرکات ماهیچه‌ای در شنا کردن مشکل ایجاد کند. اگر بدن‌تان می‌گوید آب سرد است در این صورت بهتر است از لباس شنا استفاده کرده و در قسمت‌های کم عمق شنا کنید.
 لزوم شنا نکردن با زخم باز
این باور که کلر موجود در آب استخر یا نمک موجود در آب دریا می‌تواند زخم را ضد‌عفونی کند یک باور نادرست است. دکتر ریچارد برادلی، رئیس بخش اورژانس مدرسه پزشکی مک‌گاورن می‌گوید باکتری‌ها می‌توانند از یک زخم باز وارد بدن شده و عفونت جدی و حتی کشنده‌ای را ایجاد کنند. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که باکتری‌ها در انواع آب‌ها وجود دارند. اگر هنگام شنا متوجه علائمی مانند درد، حساس یا قرمز شدن محل زخم شدید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *