قربانیان بزرگ فصل نقل‌و‌انتقالات استقلال چه کسانی بودند/پاکسازی به سبک فرهاد مجیدی


فرهاد مجیدی به دنبال اصلاحات مدنظر و یکدست کردن تیمی است که کل فصل با آن به میدان خواهد رفت. تمرینات استقلال در حالی از هفته گذشته به صورت رسمی آغاز شده است که ۴ بازیکن شاخص تیم بر لبه جدایی قطعی از جمع آبی‌ها هستند. روز جمعه با اعلام احمد مددی، مدیرعامل استقلال مشخص شد ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی قرار نیست دوباره در تیم فرهاد مجیدی به میدان بروند. همچنین این موضوع برای مسعود ریگی نیز صادق بود و او به همین سبب جمعه‌شب رسما از هواداران استقلال خداحافظی کرد و دیروز به صورت رسمی با قراردادی ۲ ساله به سپاهان پیوست. در این بین تنها تکلیف رشید مظاهری نامشخص است که گویا او هم به سمت در خروج هل داده می‌شود. این ۴ بازیکن فصل گذشته از مهره‌های اصلی تیم فرهاد مجیدی محسوب می‌شدند و گمان می‌رفت در صف نخست مذاکرات برای تمدید قرارداد باشند. البته وضعیت مظاهری نسبت به ۳ نفر دیگر متفاوت است. او یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد ولی گلر آبی‌ها با مدیران باشگاه به مشکل خورده است و طی روزهای اخیر نیز نشست‌ها و جلساتی برای حل شدن این موضوع برگزار شده اما ۲ طرف به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. در عین حال ترکش‌های این مذاکرات در تمرین استقلال قابل مشاهده است و شاید این موضوع به مظاهری القا شده که جایی در استقلال ندارد. در حالی که این سنگربان باتجربه چند روز پیش و پس از خروج از باشگاه صحبت‌هایی را در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد که نشان از توافق او با مدیران تیم می‌داد و در این میان نیز سیدحسین حسینی با انتشار پستی از استقلال خداحافظی کرده بود و اینگونه تصور می‌شد مظاهری فصل بعد را در جمع آبی‌ها ماندگار است و علیرضا رضایی نیز به عنوان یک جانشین مطمئن برای رشید و گلر شماره ۲ استقلال خریداری شده است اما پس از فعل و انفعالاتی که در مذاکره با حسینی رخ داد، او پست اینستاگرامی خود را پاک کرد و در کمال تعجب پس از ۲۴ ساعت نیز قراردادش را تمدید کرد! در سمت مقابل، مذاکرات با مظاهری تا امروز خوب پیش نرفته و این بازیکن در آستانه جدایی قرار دارد.
در خط میانی نیز وضعیت مسعود ریگی به همین صورت بود. زبیر نیک‌نفس از فولاد در پست او خریداری شد، ضمن اینکه آبی‌ها مهدی مهدی‌پور را نیز در اختیار داشتند. بنابراین با اطلاعی که از درخواست مالی ریگی وجود داشت، مذاکرات با او خوب پیش نرفت تا اینگونه این بازیکن جایی در اندیشه‌های فرهاد مجیدی برای فصل بعد نداشته باشد. این در حالی است که ریگی فصل قبل یکی از مهره‌های ثابت و غیرقابل جایگزین آبی‌های پایتخت بود و قصد داشت با همین روند رو به رشد، پول بیشتری از استقلال بگیرد که در این امر ناکام بود و حالا باید او را با پیراهن سپاهان ببینیم.
ارسلان مطهری نیز پس از عملکرد رضایت‌بخشی که در یک فصل و نیم حضورش در استقلال داشت، به نظر می‌رسید یکی از اولویت‌های مجیدی برای تمدید باشد، بویژه اینکه دیاباته و قائدی از جمع آبی‌پوشان جدا شده‌اند و این تیم عملا تنها آرمان رمضانی را به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار دارد اما مذاکره با مطهری بی‌نتیجه بود و طی روزهای گذشته نیز هیچ تماسی از سوی باشگاه جهت مذاکره برای تمدید قرارداد با مطهری برقرار نشده است تا او عملا در مسیر جدایی از استقلال قرار بگیرد. این اتفاق عینا برای فرشید اسماعیلی هم رخ داد؛ بازیکنی که به اردوی تیم ‌ملی هم دعوت شده اما به دلیل مشکلاتی که در طول فصل با احمد مددی داشت، در نهایت از جمع آبی‌ها خط خورد و گفته می‌شود فرهاد مجیدی هم این موضوع را به وی اطلاع داده است.
نکته‌ای که از روند مذاکرات استقلال به دست آمده، تصمیم جدی فرهاد مجیدی برای اصلاحات بزرگ و تغییرات اساسی در این تیم است. آنگونه که به گوش رسیده، سرمربی آبی‌پوشان اعتقاد دارد تفاوت چندانی میان گزینه‌های نزدیک وجود ندارد و برعکس ترجیح او به عقد قرارداد با آنهایی بوده که راحت‌تر با باشگاه به توافق رسیده‌اند و دردسر خاصی ندارند. نخستین شاهد این مدعا ۳ گلر استقلال هستند که به نظر باید اولویت روی رشید می‌بود که نیست. این قضیه درباره زبیر نیک‌نفس و مسعود ریگی هم‌ صادق است. به اعتقاد فرهاد مجیدی، سطح کیفی این ۲ بازیکن به یکدیگر نزدیک است و سرمربی استقلال ترجیح می‌دهد تیمش را با قراردادهای ارزان‌تری ببندد. البته نقل و انتقالات امسال استقلال استثنایی هم داشته که حضور امین قاسمی‌نژاد و عقد قرارداد با او بوده که به نظر جایگزین فرشید اسماعیلی شده است؛ بازیکنی باکیفیت که اگر مسن نبود، واقعا همه امتیازات یک خرید اول فصل را داشت.
ظاهرا مجیدی به این نتیجه رسیده بهتر است در ترکیب تیمش، بازیکنانی را در اختیار داشته باشد که روح تیمی را چه با رفتار و چه با منش ستاره‌گونه یا عدد قرارداد مورد خدشه قرار ندهند. این متفاوت‌ترین نسخه فرهاد مجیدی است؛ مربی‌ای که برای نخستین‌بار تیمش را خودش بست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *