قول های فراموش شده مدیران به برادران گرایی/آلزایمــر

۰۹


سایت بدون – کشتی فرنگی ایران در ما‌های اخیر دو ستاره داشته که همه با دیدن کشتی‌های آنها لذت بردند. دو ستاره دوست‌داشتنی از شهر شیراز؛ یکی قهرمان المپیک و جهان و دیگری دارنده مدال برنز جهان اما هر دو بشدت تکنیکی و استاد اجرای فنون ناب کشتی فرنگی که در سطح دنیا هم معروف شدند. محمدعلی و محمدرضا گرایی دو کشتی‌گیر مطرح شیرازی هستند که محمدرضا به یکی از استثناهای کشتی دنیا تبدیل شده، طوری که در یک سال توانست هم صاحب طلای المپیک شود و هم طلای جهان.
محمدعلی هم در المپیک با فن سنجاب پرنده تا تلویزیون آمریکا هم رفت و به یکی از استثناهای کشتی دنیا تبدیل شد و لقب شاهین را از اتحادیه جهانی کشتی گرفت؛ دو برادر دوست‌داشتنی و با استعداد که به‌دلیل استفاده از فنون بی‌نظیر کشتی فرنگی به قلب میلیون‌ها علاقه‌مند به کشتی نفوذ کردند و البته دست در دست هم پرچم کشتی ایران در بازی‌های المپیک را بالا نگه داشتند.
محمدرضا گرایی تنها طلایی کشتی در المپیک بود و در جهانی هم یک طلا او گرفت و یک برنز محمدعلی تا دو فرزند یک خانواده شیرازی نقش مهمی در درخشش کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ ایفا کنند.
اما این دو ستاره دوست‌داشتنی و محبوب که کلی افتخار برای ایران و شیراز به دست آورده‌اند، مورد بی‌توجهی مسئولان استانی قرار گرفته‌اند و گویا عزم و اراده‌ای در استان فارس وجود دارد تا این دو قهرمان را نبینند. البته در هنگام برگزاری قهرمانی جهان و همچنین در اتفاقاتی که بعد از بازی‌های المپیک رخ داد، مسئولان شهری و استانی راهی منزل پدری این دو ستاره شدند و با دسته گل عکس‌های خود را گرفتند و رفتند.
ظاهراً نهایت وظیفه‌ای که احساس می‌کردند در قبال این دو قهرمان دارند، همین بوده که با حضور در خانه پدری محمدعلی و محمدرضا گرایی، هم به آنها زحمت بدهند و هم اینکه عکسی به یادگار از این دو قهرمان در آلبوم افتخارات خود داشته باشند. هر استان و شهری اگر چنین ستاره‌هایی را داشت آنها روی سر خود می‌چرخاند اما معلوم نیست در استان فارس و شهر شیراز چه اتفاقی رخ داده که این دو کشتی‌گیر مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند. مگر استان فارس چند قهرمان المپیک دارد که برای تقدیر از او قول اهدای ۵ سکه را می‌دهند که البته آن هم عملی نشده است. استان فارس در طول تاریخ دو قهرمان المپیک داشته که یکی از این دو نفر همین محمدرضا گرایی بوده که حالا اینچنین مورد کم‌لطفی مسئولان شهری قرار می‌گیرد. در گذشته مشکل این بود که مسئولان استانی وعده می‌دادند اما به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند اما حالا داستان تغییر کرده و به‌دلیل فسادی که در استان رخ داده و ظاهراً با کمبود منابع مالی روبه‌رو شدند، دیگر حتی وعده اهدای پاداش هم نمی‌دهند چه رسد به خود پاداش، اما واقعاً مسئولان در قبال دوستان و رفقای خود هم اینچنین تصمیم می‌گیرند؟ اهدای ۵ سکه به قهرمان المپیک یعنی مبلغی در حدود ۶۰ میلیون تومان، که هزینه رفت و آمد محمدرضا گرایی از شیراز به تهران در طول یک سال خیلی بیشتر از این می‌شود. یا در بخش دیگری به آنها اعلام کردند که زمین می‌دهند اما باید بخشی از مبلغ را خودشان پرداخت کنند! معلوم نیست مسئولان شهر شیراز چطور رویشان شده که وعده چنین پاداشی را دادند. همان میز و صندلی که آقایان مسئول به آن تکیه زده‌اند به‌واسطه درخشش امثال همین محمدعلی و محمدرضا به دست آنها رسیده اما ظاهراً امانتدار خوبی نیستند. حتی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ وعده اهدای آپارتمان داده بودند اما هنوز عملی نشده است. البته کشتی فارس در قهرمانی جهان که به میزبانی نروژ برگزار شد یک نماینده دیگر هم داشت که میثم دلخانی بود و توانست مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کند اما او هم هنوز منتظر است تا یک نفر دست پرتوانش را بگیرد و بابت افتخاری که در قهرمانی جهان به دست آورده
تقدیر کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *