لیورپول، چهار برد تا قهرمانی لیگ برتر/رکوردها را بشکن!

مارک آگدن


لیورپول تنها چهار برد دیگر تا فتح لیگ برتر فاصله دارد اما به نظر می‌رسد حتی این شرایط خارق‌العاده هم برای یورگن کلوپ و شاگردانش تبدیل به روندی عادی شده است.
تا اواسط نیمه دوم بازی با وستهم در آنفیلد به نظر می‌رسید که فصل تاریخی لیورپول به مانعی غیرمنتظره برخورد خواهد کرد. مردان دیوید مویس که در خطر سقوط هستند، در خانه لیورپول با دو گل عیسی دیوپ و پابلو فورنالس با نتیجه دو بر یک پیش افتاده بودند. البته مهم هم نبود. لیورپول به حدی از بقیه تیم‌های لیگ برتر جلو است که یک شکست هیچ تأثیری در روند قهرمانی آنها نخواهد گذاشت.
اما این باخت باعث می‌شد که لیورپول نتواند روند شکست‌ناپذیری آرسنال آرسن ونگر را تکرار کند. یک شکست، یا حتی یک تساوی همچنین باعث می‌شد آنها با رکورد ۱۸ پیروزی پیاپی منچستر سیتی در لیگ برتر برابری نکنند. مردان کلوپ همچنین به دنبال برابری با رکورد ۲۱ برد پیاپی خود لیورپول در لیگ انگلیس هستند که در سال ۱۹۷۲ ثبت شد.
اما محمد صلاح بازی را مساوی کرد و گل سادیو مانه در دقیقه ۸۱ باعث پیروزی لیورپول شد. به این ترتیب آنها از ۸۱ امتیاز ممکن ۷۹ امتیاز را کسب کرده‌اند و حالا همچنان می‌توانند به دنبال رکوردشکنی باشند. آنها در صورت برد مقابل بورنموث در دو هفته دیگر، رکورد پیروزی خانگی پیاپی خود را می‌شکنند و به ۲۲ برد متوالی در خانه می‌رسند. این رکوردها عالی هستند اما ماجرای قهرمانی لیورپول در فصل ۲۰-۲۰۱۹ بسیار بالاتر از اینها قرار می‌گیرد.
کلوپ گفت: «من هرگز فکر نمی‌کردم تیمی به رکورد سیتی برسد یا آن را بشکند اما ما به این کار دست یافتیم. راستش را بگویم، باورم نمی‌شود.»
اگر لیورپول چهار بازی بعدی خود را ببرد و قهرمان شود، که اولین قهرمانی آنها از سال ۱۹۹۰ خواهد بود، آنها به رکورد زودترین قهرمانی هم می‌رسند. در این صورت آنها در ۴۴ بازی پیاپی در لیگ برتر شکست نخورده‌اند، یعنی پنج بازی کمتر از رکورد ۴۹ بازی بدون شکست آرسنال. رکورد ۱۰۰ امتیازی منچستر سیتی در لیگ برتر هم شکسته خواهد شد.
فراموش نکنیم که لیورپول در جام حذفی و لیگ قهرمانان هم همچنان حضور دارد. به این ترتیب آنها می‌توانند به سه‌گانه‌ای برسند که منچستر یونایتد در سال ۱۹۹۹ به آن دست یافت. لیورپول با بردن سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان، می‌تواند به ۵ قهرمانی در طول یک فصل برسد و بی‌تردید بحث درباره اینکه چه تیمی بهترین تیم تاریخ فوتبال انگلیس است به پایان خواهد رسید.
اما آماری هست که چندان درباره‌اش صحبت نشده است. پیروزی سه بر دو لیورپول مقابل وستهم ۱۳امین برد این فصل لیورپول در لیگ بود که با اختلاف تنها یک گل رقم خورد. این عددی نیست که بتوان آن را به‌راحتی کنار گذاشت. در عمل، این آمار نشان از قدرت بازیکنان کلوپ دارد.
این نشان می‌دهد که لیورپول توانسته روش پیروزی را به هر ترتیبی که شده پیدا کند. آنها در این فصل تیم‌های مقابل را نابود نکرده‌اند اما مقابل همه‌شان پیروز شده‌اند، به جز منچستر یونایتد. در آن بازی هم آنها با گلی دیرهنگام نتیجه را مساوی کردند.
لیورپول به این روش بوده که توانسته در آستانه تاریخ‌سازی قرار بگیرد، هرچند که البته اشتباهات لوکاژ فابیانسکی، دروازه‌بان وستهم هم به آنها کمک کرد.
کلوپ می‌گوید: «شما بازی سیتی را می‌بینید. این تیمی است که می‌تواند تمامی دیدارهایش را ببرد. ما باید به پیروزی ادامه دهیم. ما باید آماده باشیم و بازی بعدی ما مقابل واتفورد است. مسأله این نیست که بدرخشید، مسأله این است که کار سخت را انجام دهید. تا زمانی که پسران آماده سخت‌کوشی باشند، من نگرانی ندارم اما با این حال باید کارمان را انجام دهیم.»
کلوپ نیازی هم به نگرانی ندارد. سؤال این نیست که آیا لیورپول قهرمان می‌شود یا نه، سؤال این است که آنها چه زمانی قهرمان می‌شوند.
منبع: ESPN 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *