لیورپول بهترین شروع تاریخ را ثبت کرد /رویایی مثل تیم کلوپ

لیورپول فصلی خارق‌العاده را سپری می‌کند و هواداران این تیم پس از سال‌ها می‌توانند برای رقبا کری‌خوانی کرده و از نمایش تیم‌شان لذت ببرند. شاگردان یورگن کلوپ یکی پس از دیگری رکوردها را جابه‌جا می‌کنند و شنبه شب نیز در مصاف با تاتنهام با کسب ۳ امتیاز این دیدار رکوردی دیگر را در اختیار گرفتند. با این برد، قرمزها بهترین شروع تیم‌ها در تاریخ ۵ لیگ معتبر اروپایی را داشته‌اند و رکوردی که پاری‌سن‌ژرمن در فصل پیش به‌جا گذاشت را خیلی زود جابه‌جا کردند. در ادامه نگاهی به ۱۰ شروع برتر تیم‌ها در فصول مختلف و در لیگ‌های معتبر قاره سبز خواهیم داشت.

۱۰- پاری‌سن‌ژرمن(۲۰۱۶-۲۰۱۵)

پاریسی‌ها در آن فصل با درخشش زلاتان ابراهیموویچ جام قهرمانی را بالای سر بردند. ستاره سوئدی در پایان آن فصل موفق شد در ۳۱ بازی خود در لیگ فرانسه ۳۸ گل به ثمر برساند و یکی از عوامل موفقیت تیمش بود. پاری‌سن‌ژرمن در ۲۱ بازی ابتدایی خود در آن فصل ۱۸ برد و سه تساوی کسب کرد و با ۵۷ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۴۲ مقتدرانه در صدر جدول بودند.

۹- بارسلونا(۲۰۱۸-۲۰۱۷)

آبی‌اناری‌ها دو فصل پیش بیش از حد برای تیم‌های لالیگایی قوی بودند و در پایان مسابقات نیز با ۱۴ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول یعنی اتلتیکومادرید جام قهرمانی را بالای سر بردند. بارسا هم در ۲۱ هفته نخست ۱۸ برد و سه تساوی داشت و تنها تفاضل گلش(۴۹+) از پاری‌سن‌ژرمن بهتر بود. کاتالان‌ها در آن فصل تنها یک شکست داشتند.

۸- چلسی(۲۰۰۶-۲۰۰۵)

در آن سال‌ها مورینیو تازه نام خود را در فوتبال دنیا مطرح کرده بود و پس از قهرمانی با چلسی دومین فصل حضورش در این تیم را سپری می‌کرد. ۱۹ برد، یک تساوی و یک شکست و تفاضل گل مثبت ۳۶ نتایج تیم آقای خاص در ۲۱ بازی ابتدایی بود تا هشتمین شروع رویایی را به نام خود ثبت کند. چلسی در پایان فصل با ۹۱ امتیاز دومین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت.

۷- بارسلونا(۲۰۱۳-۲۰۱۲)

در فصلی که گواردیولا تازه نوکمپ را ترک کرده بود این تیم غیبت سرمربی موفق خود را احساس نکرد و با تیتو ویلانووای فقید موفق شد باز هم قهرمانی در لالیگا را تجربه کند. آنها همانند چلسی مورینیو در ۲۱ بازی ابتدایی خود تنها یک شکست و یک تساوی را تجربه کردند اما تفاضل گل مثبت ۴۷ را ثبت کردند تا در رتبه هفتم این لیست قرار گیرند. بارسا تنها با دو پیروزی، با دو شکست و جمع کردن ۱۰۰ امتیاز قهرمان آن سال شدند.

۶- بارسلونا(۲۰۱۱-۲۰۱۰)

باز هم بارسلونا و رکوردی دیگر که این بار به نام گواردیولا ثبت شد. نتایجی مشابه دو تیم قبلی با این تفاوت که تفاضل گل آنها پس از ۲۱ مسابقه مثبت ۵۶ بود و در این زمینه بهتر از چلسی مورینیو و بارسای ویلانووا کار کردند. آنها در پایان فصل در رقابتی نزدیک با رئال مادریدی که ۹۲ امتیاز کسب کرده بود با ۹۶ امتیاز قهرمان شدند.

۵- یوونتوس(۲۰۱۹-۲۰۱۸)

نخستین فصل حضور کریس رونالدو در تورین با قهرمانی قاطع راه‌‌راه‌پوشان همراه بود. در ۲۱ بازی ابتدایی آنها شکست‌ناپذیر بودند و تنها دو بار برابر حریفان تن به تساوی دادند تا با تفاضل گل مثبت ۳۱ در رده پنجم این لیست قرار گیرند. مسلما در پایان فصل هم این یووه بود که در آخرین سال حضور آلگری روی نیمکت این تیم با ۹۰ امتیاز جام قهرمانی را به خانه برد.
 
۴- بایرن‌مونیخ(۲۰۱۴-۲۰۱۳)

در موفقیت آن فصل باواریایی‌ها در بوندس‌لیگا باز هم پای گواردیولا در میان است. تیم او در آن فصل توقف‌ناپذیر بود و در پایان مسابقات با ۱۹ امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند و تنها با دو شکست فاتح لیگ شد. بایرن فصل را در ۲۱ هفته نخست با ۱۹ برد و دو تساوی به پایان رساند تا به لطف تفاضل گل مثبت ۴۸ در رتبه چهارم این فهرست قرار گیرد.
 
۳- منچسترسیتی(۲۰۱۸-۲۰۱۷)
باز هم گواردیولا و باز هم رکوردشکنی‌ که این بار در لیگ انگلیس رخ داد. تیم او در آن فصل با کسب ۱۰۰ امتیاز رکوردی تازه را در این رقابت‌ها به جای گذاشت و مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد. جالب اینکه رکوردش در ۲۱ بازی اول همانند بایرن بود با این تفاوت که تفاضل گلش مثبت ۴۹ بود و با اختلافی کم سومین تیم رکورددار است.

۲- پاری‌سن‌ژرمن(۲۰۱۹-۲۰۱۸)

پاریسی‌ها فصل پیش شروعی فوق‌العاده داشتند و گفته می‌شد شاید بدون شکست قهرمانی را کسب کنند اما در اواخر مسابقات دچار افت شدند و درنهایت پنج بازی را هم باختند اما ۱۹ برد و دو تساوی در ۲۱ بازی نخست و تفاضل گل مثبت ۶۰ آنها را در صدر این فهرست تا پیش از دیدار این هفته لیورپول قرار داده بود.
 
۱- لیورپول(۲۰۲۰-۲۰۱۹)

تصور اینکه تیمی بتواند تا پایان فصل لیورپول را پشت سر  بگذارد بسیار دشوار است. آنها در این فصل تنها یک بار متوقف شده‌اند و هر ۲۰ بازی دیگر خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند. جالب اینکه بازی بعدی آنها در لیگ روز یکشنبه آینده برابر منچستریونایتدی است که تنها تساوی قرمزها در این فصل را رقم زده و شاید آنها بتوانند نوار موفقیت کلوپ و تیمش را پاره کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *