لیونل مسی از بارسلونا می رود یا می ماند؟/مساله ای که حل نشد ،عقب انداخته شد

سایت بدون- بارسلونا از جام حذفی کنار رفت و بحران این تیم شدت یافت. همه چیز از صحبت‌های عجیب اریک آبیدال، مدیر ورزشی بارسلونا آغاز شد. آبیدال در یک مصاحبه وارد بازی بسیار خطرناکی شد و تلاش کرد که از اخراج ارنستو والورده، مربی بارسا دفاع کند. مسأله این نبود که او از اخراج دفاع کرد، بلکه دلایل او بود که بحث‌برانگیز شد.
آبیدال گفت که بازیکنان بارسلونا زیر نظر والورده نه راضی بودند و نه اینکه سخت کار می‌کردند. او گفت که حس می‌کرد چیزی در رابطه بین مربی و بازیکنان کم است. او با گفتن اینکه بازیکنان زیر نظر والورده زیاد تلاش نمی‌کردند، این اشتباه را کرد که وجهه همه بازیکنان را خراب کند. چند ساعت بعد، لیونل مسی به اینستاگرام رفت و در یک استوری از آبیدال خواست نام بازیکنانی که کم‌کاری می‌کردند را اعلام کند و از مدیریت باشگاه خواست که مسئولیت تصمیماتش را بپذیرد.
جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه وارد عمل شد تا اوضاع را آرام سازد. بارتومئو تلفنی با مسی صحبت کرد،  سپس با آبیدال دیدار کرد و در ظاهر که آرامش را به باشگاه برگرداند. بارتومئو و نیروهایش در بارسلونا در تلاش هستند دیگران را مجاب کنند که دیگر مشکلی وجود ندارد اما اینطور نیست.
واقعیت این است که دعوای آبیدال و مسی باعث شد چسبی که روی زخم رو به وخامت بارسلونا گذاشته شده بود کنده شود. قبلاً بسیاری می‌گفتند که بارسلونا باشگاهی نمونه و الگو است اما آن روزها خیلی وقت است که گذشته و باشگاه دچار ناکارآمدی شدیدی شده است.
سران بارسلونا به دوستانشان در رسانه‌ها می‌گویند که بنویسند، «همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد» اما به دلایل متعددی می‌توان گفت که این دعوا در ماه‌های پیش رو ادامه پیدا خواهد کرد.
دلیل شماره یک: جایگاه ریاست بارسلونا مانند رئال مادرید، نیاز به این دارد که رئیس به‌شدت در سیاست‌هایش زیرک باشد. به همین ترتیب، از مدیران ارشد باشگاه هم همین انتظار می‌رود. اریک آبیدال نشان داد که بی‌تردید از چنین مهارتی بی‌بهره است. آبیدال را بارتومئو به بارسلونا آورد و هرچند بارسلونا اشاره کرده که بارتومئو هرگز به فکر اخراج آبیدال نبوده است اما واقعیت این است که این مدیر فرانسوی آخرین ماه‌هایش را به عنوان مدیر ورزشی بارسلونا می‌گذراند. شاید رفتن او در پایان فصل انجام شود اما آبیدال را از همین حالا رفته بدانید.
دلیل شماره دو: بارتومئو در تابستان باید در انتخابات ریاست باشگاه شرکت کند و عملکرد آبیدال و روبرت فرناندس، مدیر ورزشی قبلی بارسلونا، به‌حدی بد بوده که هر کسی که بخواهد با بارتومئو رقابت کند، به این موضوع خواهد پرداخت. اوضاع بارسلونا در بازار نقل و انتقالات فاجعه‌بار بوده است. آنها تقریباً یک میلیارد یورو خرج کرده‌اند که ۷۰۰ میلیون یورو عملاً دور ریخته شده است. انتظار می‌رفت که آبیدال در پنجره نقل و انتقالات ژانویه تیم را تقویت کند اما او دقیقاً برعکس رفتار کرد و تیم بارسلونا را در حالی تضعیف کرد که این تیم قبل از ژانویه هم بازیکنان کافی در اختیار نداشت.
آبیدال همچنین با موضع‌گیری‌هایش درباره نیمار به ضرر خودش و باشگاه رفتار کرده است. او در مصاحبه اخیرش گفت که خرید نیمار غیرممکن نبوده است. البته شاید هم حق با او باشد و شاید فردا صبح بیدار شوید و بشنوید که پی‌اس‌جی حاضر شده در ازای شکلات و آب‌نبات، نیمار را به بارسلونا بدهد.
بارسلونا در تابستان گذشته هرگز پول لازم را برای خرید نیمار نداشت. آنها در حال حاضر هم چنین پولی ندارند و پاری‌سن‌ژرمن از این موضوع باخبر است. آبیدال به جای آنکه ماجرا را تمام کند، ترجیح داد که به این چرخ فلک ادامه دهد و البته رویاپردازی کند.
دلیل شماره سه: بارسلونا این موضوع که لیونل مسی می‌تواند در پایان این فصل به صورت آزاد از بارسلونا جدا شود را تکذیب نکرده است. پس باید به این فکر کنیم که او می‌تواند چنین کاری انجام دهد. البته در حال حاضر احتمال ماندن او بیشتر از احتمال رفتنش است اما به هر حال این احتمال وجود دارد که او در فصل ۲۱-۲۰۲۰، پیراهن تیم دیگری را به تن کند. این موضوع باعث می‌شود مسی اهرم فشار بسیار قدرتمندی در دست داشته باشد، حتی بیشتر از حال حاضر.
به این ترتیب تا زمانی که مسی اعلام نکرده در بارسلونا می‌ماند، در هر بازی هر عملکردی داشته باشد، بسیاری از خود خواهند پرسید که آیا او می‌ماند یا می‌رود. بارتومئو بحران را حل نکرده، بلکه آن را به تعویق انداخته است.
منبع: فوربس

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *