لیونل مسی و بازیکنان دیگری که قرارداد‌شان در انتهای فصل تمام می‌شود /طلای مجانی

سایت بدون – شاید مسی و راموس به تیم‌هایشان وفادار بمانند اما پوگبا، دوناروما یا دراکسلر چطور؟   با وجود بحران اقتصادی که تمام دنیا را دربرگرفته است، باشگاه‌های ۵ لیگ برتر فوتبال اروپا در تابستان امسال بیش از ۶/۴ میلیارد یورو صرف خرید بازیکن کردند که البته ۴۳ درصد نسبت به تابستان سال گذشته کاهش داشت. در حالی که انتظار می‌رود ضررهای مالی ناشی از شیوع کرونا در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد، نقل و انتقالات آزاد بیش از هر زمان دیگری برای تیم‌ها اهمیت و ارزش پیدا می‌کند. در این میان برخی از بازیکنان بزرگ هستند که در پایان فصل قرارداد‌شان به انتها می‌رسد و انتظار می‌رود که رقابت سختی میان مشتریان دربگیرد. سایت ESPN‌ به کمک داده‌های آماری سایت ترانسفرمارکت به معرفی این ۱۰ بازیکن می‌پردازد.  

لیونل مسی (بارسلونا)

انگیزه مسی برای رفتن از بارسلونا از ۱۳ سالگی او سوژه همیشگی اخبار نقل و انتقالات تابستانی بوده است اما حتی امسال هم که او از هر زمان دیگر به ترک نوکمپ نزدیک‌تر شد و برای اولین بار به صورت رسمی درخواست جدایی کرد هم این اتفاق رخ نداد چون ترجیح داد که برای رسیدن به خواسته‌اش بارسلونا را به دادگاه نکشاند.

سیتی تحت هدایت گواردیولا در کمین نشسته بود تا به محض جدایی مسی او را بخرد. غرامت ۷۰۰ میلیون یورویی فسخ قرارداد مسی سبب شد سیتی عقب نشینی کند اما سال آینده که دیگر مسی تعهدی به بارسلونا نداشته باشد و قراردادش با این تیم به پایان می‌رسد، اگر خودش نخواهد دیگر هیچ کسی و هیچ چیزی نمی‌تواند او را در نوکمپ نگه دارد. شاید مسی در پایان قراردادش با بارسلونا ۳۴ ساله باشد اما او همچنان بازیکنی تراز اول است.  

داوید آلابا (بایرن مونیخ)

آلابا از سال ۱۹۹۸ در بایرن بوده است اما این اواخر رابطه او و باشگاه شکراب شده است. در واقع از زمانی که اولی هوینس رئیس سابق باشگاه، او و مدیربرنامه‌هایش را «پیراناهای پول‌دوست» خطاب کرد – به خاطر درخواست بازیکن برای دریافت حقوق ۲۵ میلیون یورویی که بیش از دو برابر پیشنهاد ۱۱ میلیون یورویی بایرن مونیخ بود – روابط میان این بازیکن و باشگاهش دیگر مانند قبل نبوده است. آلابا هنوز ۲۸ سال سن دارد و یک بازیکن تراز اول است، پس اگر بایرن مونیخ نظرش را جلب نکند کلی تیم دیگر آماده هستند تا او را جذب کنند. دو هم‌تیمی آلابا، ژروم بواتنگ و خاوی مارتینس هم در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شوند اما بایرن مونیخ برای اینکه آنها را حتی در ماه ژانویه بفروشد مشکلی ندارد.

  جان‌لوئیجی دوناروما (میلان)

عجیب بود که تابستان امسال در شایعات مربوط به نقل و انتقالات اسمی از بهترین دروازه‌بان جوان فوتبال ایتالیا به میان نیامد. دونارومای ۲۱ ساله اما دارای توانایی‌های فراوانی است و میلان هم کاملاً مطمئن است که می‌تواند قرارداد جدیدی با این بازیکن ایتالیایی ببندد اما اگر روسونری امسال هم نتواند در قامت یک مدعی قهرمانی برای سری A ظاهر شود، آن وقت شاید دوناروما برای ماندن دچار تردید شود هرچند که عملکرد خود او هم در این فصل برای تعیین سرنوشتش ملاک خواهد بود. چالهانوغلو، متئو موساکیو و ابراهیموویچ هم در میلان شرایطی مانند دوناروما دارند.  

سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی)

این مهاجم آرژانتینی تقریباً یک دهه است که در منچسترسیتی بازی می‌کند. او که سال ۲۰۱۱ از اتلتیکومادرید به سیتی پیوست، در ۲۷۰ بازی‌اش برای این تیم ۲۵۴ گل زده و این آمار ارزشش را برای تیم پپ گواردیولا به وضوح نشان می‌دهد. با این حال نمی‌شود این واقعیت را نادیده گرفت که آگوئرو در حال نزدیک شدن به پایان دوران بازی‌اش است و خودش هم همیشه گفته که دوست دارد به تیم سابقش ایندپندینته آرژانتین برگردد و این کار را هم خواهد کرد. با ۳۲ سال سن به نظر می‌رسد که اکنون زمان خوبی برای اوست که وعده‌اش را عملی کند. در همین حال اریک گارسیا مدافع میانی سیتی هم در پایان فصل آزاد می‌شود و سیتی برای اینکه مجبور نشود او را مفت و مجانی به بارسلونا بدهد باید با انتقالش در ماه ژانویه موافقت کند. فرناندینیو هافبک برزیلی ۳۵ ساله سیتی هم در انتهای این فصل بازیکن آزاد خواهد بود اما از آنجایی که بازیکنی وجود ندارد که جای او را برای تیم پپ گواردیولا پر کند، قطعاً یک سال دیگر قراردادش تمدید خواهد شد.

  مسعود اوزیل (آرسنال)

خرید اوزیل از رئال مادرید با قراردادی ۴۴ میلیون یورویی در سال ۲۰۱۳ برای آرسنال قطعاً حکم یک کودتا را داشت اما این باشگاه بدون شک پشیمان است که چرا سال ۲۰۱۸ برای او حقوقی معادل ۳۵۰ هزار پوند در هفته در نظر گرفت که الان هم با وجود مصدومیت و نداشتن هیچ نقشی در برنامه‌های سرمربی تیم باید آن را دریافت کند. آرسنال خیلی تلاش کرد اوزیل را بفروشد و زمانی که او گفت می‌خواهد تا پایان قراردادش بماند، از برنامه‌های تاکتیکی تیم کنار گذاشته شده است. الان نزدیک به ۷ ماه است که اوزیل ۳۱ ساله هیچ بازی‌ برای آرسنال انجام نداده است. انتظار عدم تمدید قرارداد‌های رو به پایان شکودران موستافی، داوید لوئیز و سوکراتیس را هم توسط آرسنال داشته باشید.  

سرخیو راموس (رئال مادرید)

رئال تابستان امسال برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته حتی یک خرید هم انجام نداد اما وقتی این تیم بازیکنانی مانند راموس ۳۴ ساله دارد، دلیل خرید نکردنش مشخص می‌شود. راموس سال ۲۰۰۵ به رئال پیوست و به یکی از بهترین مدافعان دنیا تبدیل شد. پس سخت است تصور اینکه رئالی‌ها نخواهند قرارداد کاپیتان‌شان را برای دو سال دیگر تمدید کنند وقتی که او لیاقتش را دارد. مودریچ، هافبک کروات ۳۵ ساله رئالی‌ها هم دوست دارد در این تیم بازنشسته شود اما باید دید که رئال حاضر خواهد شد قرارداد او را که در پایان فصل تمام می‌شود تمدید کند یا نه، در مورد واسکز که می‌توانیم بگوییم این اتفاق بسیار غیر محتمل است.  

پل پوگبا (منچستریونایتد)

پوگبا هم از بازیکنانی است که آینده پر حرف و حدیثی دارد. رئال مادرید و یوونتوس از مدت‌ها پیش به خرید او تمایل نشان داده‌اند. مذاکرات این هافبک فرانسوی برای تمدید قرارداد از مدتی پیش آغاز شد اما فعلاً به نتیجه نرسیده است. منچستری‌ها اما آسوده‌خاطر هستند چون حتی اگر توافق نکنند هم می‌توانند به صورت یکطرفه بند تمدید یکساله قرارداد بازیکن‌شان را فعال کنند.   یولیان دراکسلر (پاری‌‌سن‌ژرمن) زمانی این هافبک آلمانی را دارای پتانسیل تبدیل شدن به بهترین هافبک جهان توصیف می‌کردند اما او الان در پاری‌سن‌ژرمن توخل هم بازیکن ترکیب اصلی نیست. او که سال ۲۰۱۷ از ولفسبورگ به پاری‌سن‌‌ژرمن پیوست، تنها ۱۱ بار در لوشامپیونا بازی کرده است و مشتریانی مانند لیدز و هرتابرلین هم داشته است. علاوه بر او قرارداد خسه رودریگس و آنخل دی‌ماریا هم در پایان فصل تمام می‌شود.  

دیه‌گو کاستا (اتلتیکومادرید)

خوش‌تان بیاید یا نیاید، داشتن بازیکنی با قدرت بدنی کاستا برای هر تیمی یک نعمت است بخصوص در تیمی با سبک اتلتیکومادرید دیه‌گو سیمئونه که جنگنده بازی می‌کند. اضافه شدن لوئیس سوارس به کاستا هم خط حمله اتلتیکومادرید را جالب‌تر از قبل می‌کند و به قول کاستا، یکی گاز می‌گیرد و دیگر لگد می‌زند! با این حال ممکن است اتلتیکومادرید که از مصدومیت‌های متوالی کاستا خسته شده ترجیح دهد به او اجازه بدهد با پایان قراردادش برود.  منبع:ESPN

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *