ماندگارترین گل های تاریخ فوتبال ایران (۲)/ گل حمیداستیلی به آمریکا (ویدئو)

سایت بدون – اولین پیروزی فوتبال ایران با آن ضربه سر شروع شد. آن روز همه ایران با حمیداستیلی به هوا پریدند و با چشم توپ را دنبال کردند که درون دروازه آمریکا خوابید و همه همراه با حمید استیلی اشک را در درون چشم هایشان احساس کردند.

آن روز یکی از حساس ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران ، بازی با آمریکا…همه منتظر گل ایران بودند اما هیچ کس باورش نمی شد که زننده این گل حمید استیلی باشد ، آن هم با ضربه سر اما او شادی را میان میلیون ها ایرانی تقسیم کرد.

۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه ژرلان شهر لیون حاضر بودند تا این بازی را از نزدیک تماشا کنند. جایی که ابتدا این حمید استیلی بود که ایران را پنج ‌دقیقه قبل از پایان مسابقه در نیمه نخست با یک ضربه سر فوق‌العاده‌ از ۱۵ متری پیش انداخت. این بازیکن توانست سانتر زیبای جواد زرینچه را به گل تبدیل کند.حمید استیلی این گل را بهترین لحظه عمرش می داند:«گل به آمریکا مهم ترین لحظه زندگی ورزشی من است. آرزوی هر بازیکنی است که در جام جهانی که بالاترین سطح فوتبال است بازی کند، چه برسد که در جام جهانی گل هم بزند.همه مرا به آن گل می‌شناسند و مردم پنج تا ۹۵ ساله مرا به خاطر آن گل می‌ستایند. ایرانیان زیادی که خارج از کشور زندگی می‌کردند، با افتخار ادعا کردند که ایرانی هستند. در خط هافبک، باقری آزادی بیشتری برای اضافه شدن به مهاجمان داشت. آن لحظه باقری هنوز در نیمه زمین ما بود و زمانی که مهدوی‌کیا و زرینچه در سمت راست بودند، فضایی میان عزیزی و دایی دیدم. به سمت محوطه جریمه دویدم، توپ را با ضربه سر زدم و توپ وارد دروازه شد.»

 

در همین رابطه ببینید

گل های ماندگار ۱: گل حسن روشن به لهستان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *