مانع ۱۰۰ میلیاردی مقابل کاوه رضایی


سایت بدون – ۳۲ گل در ۷۶ بازی یک آمار خوب را برای کاوه رضایی در لیگ بلژیک رقم زده. مهاجمی که بعد از درخشش با پیراهن استقلال به اروپا کوچ کرد تا بخت خود را در بلژیک و باشگاهی به نام شارلروا آزمایش کند. کاوه در همان بدو ورود به تیم بیات‌ها، تبدیل به بازیکنی کلیدی شد و گل‌های حساسی به ثمر رساند. همین درخشش باعث شد تا هواداران استقلال هر روز حسرت بیشتری بخورند که چرا این باشگاه به راحتی کاوه را از دست داد.
برای بازیکنان ایرانی اغلب این اتفاق رخ می‌دهد که سال نخست حضورشان در فوتبال اروپا مصادف می‌شود با خو گرفتن با جو مسابقات و سایر بازیکنان تیم اما رضایی تمام این اتفاقات را برعکس رقم زد و توانست در ۳۹ بازی ژوپلیر لیگ ۱۶ گل سرنوشت‌ساز به ثمر برساند و یکی از بهترین گلزن‌های بلژیک باشد. همین مسأله انتقالی جذاب را برای او رقم زد؛ انتقال به بهترین باشگاه فوتبال بلژیک، آن‌هم با قراردادی به ارزش پنج میلیون یورو که یک رکورد برای باشگاه شارلروا در فروش بازیکن محسوب می‌شد. البته کاوه فصل را با شارلروا آغاز کرد، سه گل در چهار بازی زد و سپس به ترکیب بروژ اضافه شد.
رضایی در بروژ کار خود را توفانی آغاز کرد و در نخستین بازی گل هم زد اما در ادامه نتوانست خود را با تاکتیک‌های سرمربی وفق بدهد. رضایی حتی در لیگ قهرمانان هم مقابل موناکو بازی کرد و به جمع ایرانی‌هایی پیوست که این افتخار را به دست آورده‌اند اما در نیم‌فصل به شارلروا برگشت و دوباره احیا شد. کاوه در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ و ۲۲ دیداری که برای شارلروا به میدان رفت، ۱۲ گل به ثمر رساند تا عنوان چهارمین گلزن برتر فوتبال بلژیک را به خود اختصاص بدهد. عنوانی که حالا باعث شده پیشنهادهای بسیاری به دست او برسد و باشگاه بروژ را برای فروش مهاجم ایرانی‌اش ترغیب کند.
نقل و انتقالات لیگ بلژیک پس از اعلام پایان فصل گذشته ژوپیلر لیگ با هیجان بسیار زیادی دنبال می‌شود و بازیکنان ایرانی هم در رسانه‌های بلژیکی مورد توجه قرار دارند. وبسایت «voetbalbelgie» در خبری اختصاصی وضعیت کاوه رضایی مهاجم ملی‌پوش ایرانی که تحت قرارداد کلوب بروژ بود و به صورت قرضی در شارلروا به میدان رفت را بررسی کرد و شرایط او را پیچیده دانست.
آنطور که این وبسایت نوشته، باشگاه کلوب بروژ که با ۵ میلیون یورو این بازیکن را به خدمت گرفت، نتوانست استفاده خوبی از او ببرد و به همین خاطر رضایی را به شارلروا قرض داد اما کاوه با ثبت ۱۲ گل و ۴ پاس گل ارزش‌های خود را در تیم سابقش نمایان کرد. با این حال اما شاید کلوب بروژ ریسک نکند و او را بفروشد.
این در حالی است که شارلروا قصد دارد همچنان مهاجم ایرانی را به صورت قرضی نگه دارد اما درخواست کلوب بروژ فروش قطعی او است. پیش‌تر مجی بیات که ارتباطات گسترده‌ای در باشگاه نانت فرانسه دارد، سعی کرد کاوه رضایی را به این باشگاه منتقل کند اما واکنش هواداران چندان مثبت نبود و حالا همه چیز به هیأت مدیره واگذار شده است.
در این بین اما پای رویال آنتورپ هم به ماجرا باز شده و پیشنهادی از سوی این باشگاه به دست کاوه رضایی رسیده است. هرچند که با حضور ‌ام بوکانی شاید کاوه شانس چندانی برای حضور فیکس در این تیم نداشته باشد اما در گزارش دیگری که برای نقل و انتقالات لیگ بلژیک در دست است، او به همراه علیرضا بیرانوند، ادمیلسون جونیور ستاره الدحیل و ناصر چادلی ستاره موناکو در فهرست گزینه‌های احتمالی خرید این باشگاه قرار گرفته است.
باید ببینیم چه سرنوشتی برای کاوه رضایی رقم خواهد خورد و آیا باشگاهی تمایل دارد رقم بالایی برای جذب قطعی‌اش هزینه کند یا نه؟ آمار کاوه می‌تواند دلیل محکمی برای رقم خوردن یک انتقال جذاب باشد؛ انتقال به تیمی مطرح در بلژیک  یا سایر کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و هلند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *