محمود فکری از استوری شبانه بازیکنان استقلال شاکی است

سایت بدون – این ناراحتی برمی گردد به انتشار استوری از سوی برخی بازیکنان در نیمه شب که سرمربی استقلال را بر آن داشته تا نسبت به این موضوعات حساسیت بیشتری از خود به خرج دهد و اجازه ندهد این ماجرا به تیمش لطمه وارد کند  دلیل ناراحتی سرمربی استقلال از فعالیت بازیکنان در فضای مجازی به همین ماجرای اخیر انتشار استوری بعد از باخت پرسپولیس در فینال آسیا ختم نمی‌شود.

بعد از فینال آسیا که منجر به باخت سرخ‌ها شد، تعدادی از بازیکنان با انتشار استوری‌هایی برای رقیب سنتی استقلال کری‌هایی خوانده بودند که وقتی فکری از ماجرا باخبر شد بلافاصله از شاگردانش خواست استوری‌های خود را پاک کنند تا حاشیه‌ای برای استقلال ایجاد نشود. البته بازیکنانی که استوری منتشر کرده بودند هم حرف سرمربی خود را زمین نگذاشتند و بلافاصله استوری‌های تنش‌زای خود را پاک کردند.

اما ماجرای اخیر تنها گوشه‌ای از نگرانی‌های سرمربی استقلال از فعالیت بازیکنان در فضای مجازی است. آنچه بیش از همه فکری را نگران کرده فعالیت برخی بازیکنان در زمان‌هایی است که باید استراحت کنند. سرمربی استقلال که با شعار فوتبال مردانه و فیرپلی گام به استقلال گذاشته به دنبال این مهم است که ابتدا از لحاظ رفتاری و انضباطی تیم را به درجه‌ای عالی برساند.

به همین دلیل فکری تأکید دارد که فعالیت بازیکنان در فضای مجازی عمیقاً محدود شود. فکری بر این باور است بازیکنی که حواسش به فضای مجازی باشد و تا پاسی از شب بیدار بماند و در اینستاگرام استوری منتشر کند هرگز نمی‌تواند تمرکز کافی روی تمرین و بازی‌های تیمش داشته باشد. این ناراحتی برمی گردد به انتشار استوری از سوی برخی بازیکنان در نیمه شب که سرمربی استقلال را بر آن داشته تا نسبت به این موضوعات حساسیت بیشتری از خود به خرج دهد و اجازه ندهد این ماجرا به تیمش لطمه وارد کند.

فکری در حقیقت به دنبال حفظ نظم درون تیمی است و حتی اعتقاد دارد بازیکن بعد از زمان تمرین هم باید خود را موظف به رعایت اصول تیمی کند و در زمانی که نیاز است استراحت کند حتماً به استراحت بپردازد تا خدای ناکرده دچار مصدومیت‌ها نشود. بسیاری از بازیکنان به دلیل نداشتن خواب کافی با مصدومیت‌هایی مواجه شده‌اند که این موضوع لطمه‌های بسیاری به استقلال وارد کرده است.

فکری درباره حضور بازیکنان در فضای مجازی حرف‌هایی می‌زند که جالب توجه است: «واقعیت این است در این مدتی که در استقلال بودم با خیلی از عزیزان صحبت کردم و متوجه شدم یکی از دلایلی که در چند سال اخیر باعث عدم موفقیت استقلال شده است اینستاگرام و فضای مجازی است. این موضوع را خیلی‌ها به من منتقل کردند و هر چه جلوتر آمدیم مطمئن شدم که این صحبت‌ها درست است. من وقتی در بیرون از استقلال بودم این مسائل را می‌دیدم ولی الان کاملاً آن را حس می‌کنم. اعتقادم این است یک بازیکن حرفه‌ای باید تمام تمرکزش روی بازی‌های استقلال و تمرینات باشد.

نظم و انضباط، ساعت رفت و آمد بازیکن به محل تمرین، رفتار با هوادار، احترام به بزرگتر‌ها و حتی بزرگترها به کوچکتر‌ها برای من خیلی مهم است. زمانی که خودم فوتبال بازی می‌کردم این موارد را رعایت می‌کردم چون به من هم یاد داده بودند. الان هم انتظارم از بازیکن همین است. نظم و انضباط اصول مهم من در کار مربیگری است و به هیچ عنوان نمی‌توانم از بی‌نظمی و اینگونه مسائل بگذرم. وقتی هدف یکی باشد مجموعه موفق می‌شود. من خودم کمترین فعالیت را در فضای مجازی دارم و اگر از ابتدای فصل دقت کرده باشید شاید فقط چند پست و استوری در اینستاگرام منتشر کردم اما حالا دیگر تصمیم دارم کلاً تا زمانی که در اینجا مسئولیت دارم در این فضا فعالیت نکنم.

این را خیلی‌ها به من پیشنهاد کردند و من هم با مطالعه و مشورت آن را قبول کردم. وقتی من به عنوان نفر اول و مسئول فنی تیم این کار را می‌کنم همه باید چنین کاری را انجام بدهند. به قولی همه باید پاشنه‌ها را برای موفقیت تیم ور بکشیم.» فکری در ادامه حرف‌هایش می‌گوید: «اگر می‌خواهیم به یک نقطه برسیم همه باید با هم تلاش کنیم، ممکن است در این راه و سفر سختی‌هایی هم وجود داشته باشد. خیلی از بازیکنان استقلال در صفحات اینستاگرامشان تبلیغات می‌کنند، من نمی‌خواهم به آنها بگویم اینستاگرامشان را ببندند. اعتقادی هم به این نوع رفتار ندارم اما مطمئن باشید از این به بعد همه چیز کنترل شده خواهد بود. بازیکن استقلال باید پاسخگوی هوادار باشد، فضای مجازی و مصاحبه‌های غیر معقول و خیلی چیزهای دیگر او را از هدفش دور خواهد کرد و حواس بازیکنان و مجموعه تیمی ما باید به استقلال باشد نه اینستاگرام و مسائل حاشیه‌ای. برای پست و استوری گذاشتن وقت زیاد است ولی برای قهرمانی با یک اشتباه همه چیز از دست می‌رود.

مطمئناً در همین یکی دو روز این موضوع را به بچه‌ها منتقل می‌کنم. نه فقط بازیکنان تیم بلکه تمام افرادی که کنار ما هستند باید این مسائل را رعایت کنند. یک تیم برای قهرمانی همدلی، تلاش و سختی می‌خواهد. وقتی یک نفر می‌خواهد وزن کم کند باید غذای چرب را کنار بگذارد، مواد قندی نخورد، ورزش کند و عرق بریزد. بازیکن و کادر فنی استقلال هم برای رسیدن به قهرمانی و موفقیت باید تلاش کند. شاید بازیکن و کادر فنی و خیلی‌ها در طول یک فصل درگیر فضای مجازی باشند، آن زمان است که همین هواداران از بازیکنان انتقاد می‌کنند که چرا به جای فوتبال روی مسائل دیگر تمرکز داشتید.»

با توجه به صحبت‌های محمود فکری باید انتظار داشت که بازیکنان رویه مناسبی را در پیش بگیرند و متوجه حساسیت‌های سرمربی خود باشند. بدون شک فعالیت بیش از حد و بی‌موقع در اینستاگرام استقلال را از مسیر خارج خواهد کرد هرچند که شاید برخی بازیکنان استقلال اعتقادی به این موضوع نداشته باشند اما همین جزئیات نیز اگر رعایت نشود استقلال را با مشکلاتی مواجه می‌سازد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *