محکومیت بازیگر نامزد اسکار به زندان

پرونده رسوایی امتحانات ورودی دانشگاه در آمریکا موجب محکومت یه بازیگر مشهور نامزد اسکار به ۱۴ روز زندان شد

گروه جهان۲۴ شهریور ۹۸

سایت بدون -فلیسیتی هافمن، بازیگر نامزد جایزه اسکار که برای پذیرش دخترش در آزمون ورودی دانشگاه رشوه داده بود، جرم خود را پذیرفت. این بازیگر ۱۵هزار دلار پرداخته بود تا یک نفر به صورت پنهانی، پاسخهای اشتباهی را که دخترش در آزمون ورودی داد، درست کند! درنهایت نیز دادگاهی در آمریکا او را به گذراندن ۱۴روز زندان و پرداخت ۳۰ هزا ردلار جریمه و گذراندن ۲۰۰ساعت کلاسهای آموزشی در حقوق شهروندی محکوم کرد.

این بازیگر‌ هالیوود یکی از ۵۰ والدین ثروتمند و بانفوذی است که در تقلب سراسری ورود به چند دانشگاه معتبر آمریکا نقش داشته است. این افراد، ۲۵‌میلیون دلار رشوه دادند تا فرزندانشان به دانشگاه‌های معتبری چون «ییل» و «جرج تاون» وارد شوند.

هافمن در ماه آوریل که این تقلب‌ها افشا شد، گفت دخترش از این ماجرا بی‌خبر بوده است. چندی پیش دیوید ممت، نمایشنامه‌نویس و کارگردان برجسته آمریکایی که سال‌ها سابقه همکاری و دوستی با فلیسیتی‌ هافمن و همسرش را دارد، با نوشتن نامه‌ای هم این والدین و هم‌ دانشگاه‌های برجسته‌ای را که چنین شرایطی را فراهم می‌کنند، سرزنش کرد و سیاست‌های این دانشگاه‌ها را «شوخی تأسف‌بار فساد» خواند.

ممت نوشت: «فلیسیتی را ۳۵‌سال است می‌شناسد و او دانشجو و همکار وی بوده و در بسیاری از فیلم‌های او بازی کرده و در سه نمایشنامه وی با نقش‌هایی که برای او نوشته شده بود، به صحنه رفته است.» ممت نوشت: «برای این دو نفر (هافمن و دیگر شخصی که رشوه داده بود) واقعا متاسفم. والدین با فکر به آینده فرزندانشان باید بخواهند داوران بهتری باشند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *