مسی به تنهایی نمی‌تواند این بارسلونا را نجات بدهد/جنگجوی تنها


سایت بدون -بارسلونا در سال‌های اخیر همواره متهم شده به اینکه زیادی به کاپیتان و ستاره‌اش لیونل مسی، وابسته است اما حالا این ادعا واقعی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.
تیم ارنستو والورده در سومین سال کار این مربی در نوکمپ به شدت به فوق‌ستاره آرژانتینی متکی است و گویا راه دیگری را فراروی خود نمی‌بیند.
این کاملاً مشهود بود در بازی شنبه برابر لوانته که ۳ بر یک شکست خوردند و روند هفت پیروزی متوالی‌شان در رقابت‌های مختلف متوقف شد. بعد از سقوط بارسلونا در والنسیا، رئال مادرید از فرصتش برای پیروزی بر رئال بتیس و رفتن به صدر جدول لالیگا استفاده نکرد اما این صدرنشینی موقت مشکلات بارسا را پنهان نمی‌کند. مسی تنها بازیکن زردپوش در این دیدار بود که برای تیم میهمان بازی قابل قبولی انجام داد اما بارسلونا بیش از اینها از او توقع داشت.
بارسا در بازی وسط هفته قبل ۵ بر یک رئال وایادولید را در هم کوبید که مسی دو گل زد و دو پاس گل داد. تنها یک نمایش اعجاب‌انگیز دیگر در آن سطح می‌توانست به داد بارسلونا در این بازی برابر لوانته برسد. بارسلونا یک بازی افتضاح انجام داد.
۳۱ دقیقه زمان لازم بود تا بارسلونا نخستین فرصت گلزنی واقعی خود را ایجاد کند اما همکاری آنتوان گریزمان و مسی به جایی نرسید. گریزمان زمان بیشتری را در نیمه خودشان سپری کرد با وجود آنکه تلاش زیادی داشت اما نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در اتلتیکومادرید و زیر نظر دیگو سیمئونه، هم میزان تلاشش زیاد بود هم قدرت هجومی‌اش. بارسلونا ۱۲۰ میلیون یورو برای او پول داد اما مهاجم فرانسوی دو برابر گل‌هایش کارت زرد گرفته. چهارمین کارت را هم مقابل لوانته گرفت.
آنچه بارسلونا کم دارد تکنیک است چون والورده در تصمیمی عجیب عثمان دمبله را در خانه نگه داشت. هر چه می‌خواهید درباره رفتارهای غیرحرفه‌ای او بگویید اما این فرانسوی در زمین کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است و اگر بود خط دفاع لوانته را خیلی بیشتر از گریزمان و لوییس سوارس به زحمت می‌انداخت.
مهاجم اروگوئه‌ای زحمت زیادی کشید اما نتوانست خطری ایجاد کند، کم تحرک بود و بارسلونا را کند کرد تا اینکه به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد. والورده به جایش کارلس پرس را فرستاد در حالی که آنسو فاتی هم روی نیمکت بود.
تیم میهمان در یک بازه زمانی هفت دقیقه‌ای سه گل زد به وسیله خوسه کامپانیا، بورخا مایورال و نمانیا رادویا در نمایش دفاعی افتضاح بارسلونا و بخصوص جرارد پیکه. این مدافع میانی معمولاً فصل را فوق‌العاده آغاز نمی‌کند اما این فصل از همیشه بدتر است.
والورده به سؤالات در مورد فعالیت‌های حاشیه‌ای پیکه از جمله حضور در جام دیویس اعتنا نمی‌کند اما این سؤال‌ها ادامه خواهد داشت اگر بازی‌اش بهتر نشود. مسی تمام تلاشش را کرد تا بارسلونا را از مخمصه نجات دهد اما اطرافیانش زمینش زدند و اینطور که فصل پیش می‌رود هیچ نشانه مثبتی در راه نیست.

ریک شارما

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *