مشکلاتی که مربی جدید بارسلونا باید حل کند/ژاوی مسئول اورژانس کاتالان



سایت بدون – ژاوی کارهای زیادی در بارسلونا دارد. بارسا این هفته برتری سه‌گله برابر سلتاویگو را از دست داد تا مشخص شود تیم تا چه حد از نظر جسمی و روحی شکننده شده. در این مطلب به موضوعات کلیدی پرداخته می‌شود که ژاوی باید هرچه سریع‌تر به آنها رسیدگی کند.

اعتماد به نفس
این یکی کار خیلی سختی است. بهترین نسخه، بردن مسابقات پیش‌رو است؛ اول دربی با اسپانیول و بعد بازی مهم لیگ قهرمانان با بنفیکا. در رختکن تیم بازیکنان قهرمان جهان حضور دارند، بازیکنانی که همه چیز برده‌اند. ژاوی باید راهی برای ارتباط بیشتر آنها پیدا کند تا دوباره کارکرد مثبت‌شان را به دست آورند.

معضل مصدومیت
بارسلونا با هشت مصدوم به ویگو رفت و سه‌تا هم اضافه شد؛ آنسو فاتی، اریک گارسیا و نیکو گونزالس. ژاوی باید دلیل این اتفاقات را متوجه شود و راهی برای حل این معضل بیابد. شاید لازم باشد دکتر ریکارد پرونا را به تیم برگرداند؛ کسی که ۲۵ سال در بارسلونا بوده و الان در امارات است.
ماتئو آلمانی، مدیر فوتبال و ژاوی درباره مصدومیت ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها می‌گویند آماده‌سازی نامناسب یکی از دلایل مصدومیت‌های متعدد تیم است، نه‌فقط در پیش‌فصل بلکه در تمرین‌های هرروزه. این اواخر هم درگیری‌هایی بین بازیکنان و مسئولان تیم به وجود آمد ضمن اینکه دستیارهای رونالد کومان هم از عملکرد تیم پزشکی راضی نبودند.
علاوه بر مصدومیت، آمادگی جسمانی هم اهمیت زیادی دارد. بازیکنان بارسا در نیمه دوم مقابل سلتا خسته بودند در حالی که تیم میزبان کاملاً سرحال بود. این برای اولین‌بار در لیگ و اروپا نبود که چنین اتفاقی می‌افتاد.

تیم نامتعادل
ژاوی می‌تواند از برنامه‌های تاکتیکی زیادی استفاده کند اما بعضی از آنها با توجه به بازیکنانی که در اختیار او است، قابلیت اجرا ندارد. همین حالا تیم اصلاً بال ندارد. عثمان دمبله و آنسو مصدوم هستند و یوسف دمیر کسی نیست که خودش را به انتهای زمین برساند و ترجیح می‌داد در عرض حرکت کند. در دفاع‌های جلوزن مشکل وجود دارد، تیم زیادی هافبک دارد. ژاوی باید خلاقیت به خرج بدهد.

لاماسیا
اولین تصمیم ژاوی در بارسلونا تماشای بازی تیم ب بود. شروع خوبی داشت. باید آنها را باور داشته باشد. اگرچه بازیکنان خوبی دارد و تغییر آسان نخواهد بود. ژاوی باید به امثال آنسو، گاوی و نیکو باور داشته باشد و بازیکنان بیشتری را بیاورد. در این بخش انتظار زیادی از او می‌رود.

همراهی نه دوستی
ترسیم خطی که دوستی را از هم‌تیمی بودن جدا می‌کند، گاهی برای یک مربی جوان سخت می‌شود. عده‌ای تردید دارند که مورد قبول و احترام تمام اعضای رختکن قرار بگیرد هرچند بازیکنانی مانند سانتی کاسورلا از ژاوی و سبک کاری او صحبت‌های حیرت‌انگیزی کرده‌اند.

مسأله کوتینیو
گران‌ترین خرید تاریخ بارسلونا معضل بزرگی برای این باشگاه شده و ژاوی باید آن را حل کند. او باید تلاش کند ستاره برزیلی را احیا کند چون او می‌تواند برای تیم خیلی مهم باشد اما اگر بی‌فایده است تصمیمی قاطع بگیرد و او را کنار بگذارد. موضوع کوتینیو را نمی‌شود همینطور ادامه داد.

بازگرداندن غرور و امید
هواداران بارسلونا آسیب دیده‌اند و غرورشان جریحه‌دار شده، ژاوی خود بارسلونا است؛ نیاز نیست هیچ‌کس برایش توضیح دهد باید چه کند. آسان نخواهد بود اما می‌توانیم خوشبین باشیم. در حال حاضر هیچ مربی در جهان بهتر از او نمی‌تواند به هواداران آرامش ببخشد. او کسی است که همه دوستش دارند و بهتر از همه می‌داند مربیگری بارسلونا یعنی چه.

ژرمن بونا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *