مشکل بارسلونا ادامه دارد/وابستگی حاد به مسی!


سایت بدون – لیونل مسی در نیمه اول بازی با رئال بتیس در ورزشگاه بنیتو ویامارین بیرون زمین نشسته بود و چهره او گویای زجری بود که بارسلونا می‌کشید.
پس از آنکه بارسلونا یک حمله دیگر را از دست داد، او که ماسک بر صورت داشت، سرش را در میان دستانش گرفت. او حتماً از خود می‌پرسید که چه زمانی وارد میدان خواهد شد تا اوضاع را درست کند.
مسی یکی از چندین بازیکن اصلی بود که برای این دیدار روی نیمکت گذاشته شده بود. بارسلونا چهارشنبه با سویا در جام حذفی بازی دارد و دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان با پاری‌سن ژرمن تنها ۹ روز پس از بازی با بتیس است.
فرنکی دی‌یونگ، پدری و سرجینیو دست هم روی نیمکت بودند اما غیبت مسی چیزی بود که بیش از همه به چشم می‌آمد. بارسا بدون او نمی‌توانست موقعیت ایجاد کند. آنتوان گریزمان که مدتی است روی فرم است، نیاز به مسی داشت تا توجه مدافعان بتیس را معطوف خود کند تا فضا برای او باز شود.
تیم میهمان در ۴۵ دقیقه نخست حتی یک شوت هم داخل چارچوب نزد و بازیکنان حریف حتی یک بار هم روی آنها خطا نکردند.
در دقیقه ۵۶ بود که رونالد کومان سرانجام تسلیم شد. تیم او با گل بورخا ایگلسیاس که از فاصله‌ای نزدیک زده شد، با نتیجه یک بر صفر پیش افتاده بود. پدری در ابتدای نیمه دوم به زمین رفت اما نتوانسته بود الگوی بازی را عوض کند.
بارسا در عرض ۱۳۶ ثانیه بازی را به تساوی کشید. مسی توپ را به روی پای چپش آورد و با ضربه‌ای زمینی از گوشه محوطه جریمه، آن را گل کرد.
۱۲ دقیقه بعد از ورود مسی بود که بارسا پیش افتاد. پاس عالی و تک‌ضرب مسی به جوردی آلبا رسید و او هم توپ را برای گریزمان فرستاد و ضربه او با برخورد به ویکتور روییس، مدافع بتیس، به گل تبدیل شد.
اگر تا پیش از این مشخص نشده بود، حالا دیگر آشکار است؛ بارسا تنها در صورتی می‌تواند عالی کار کند که مسی در زمین باشد.
بارسا پیش از بازی یکشنبه، در شش بازی بدون مسی توانسته بود شکست‌ناپذیر باشد اما دو بازی از این شش دیدار، تقابل‌های آسانی در لیگ قهرمانان بود، یک بازی دیگر مقابل تیمی دسته‌سومی در جام حذفی و دو بازی هم برابر تیم‌هایی در لالیگا بود که حالا در جمع چهار تیم پایین جدول هستند.
زمانی که آنها با رقیبی روبه‌رو شدند که با مانوئل پیگرینی به دنبال صعود به اروپا است، دیگر نمی‌شد بدون مسی کاری از پیش برد.
موضوع به دغدغه اصلی بارسا برمی‌گردد: آینده مسی. در یک هفته گذشته، این صحبت بسیار مطرح بوده که مسی به کجا می‌رود. آنخل دی‌ماریا از هموطنش خواسته به او در پی‌اس‌جی بپیوندد و کومان هم در پاسخ به پرسش‌های متعدد رسانه‌ها، واکنش تندی نشان داده است.
سایت گل گزارش داده که مسی هنوز تصمیمی نگرفته و خبرهای مذاکره با پی‌اس‌جی و منچسترسیتی به دور از واقعیت است اما او در آستانه تولد ۳۴سالگی‌اش و در حالی که منتظر ورود به میدان بود، حتماً از خود پرسیده که آیا همچنان می‌خواهد تنها بازیکنی باشد که بارسا را حتی مقابل رقیبان متوسط نجات می‌دهد؟
باشگاه در بحران مالی شدیدی گرفتار شده و بعید است که بازیکن بزرگی بیاید که بار را از روی دوش مسی بردارد. پدری و آنسو فاتی، بازیکنان نوجوان بارسا نشان داده‌اند که قادر به رقم زدن لحظات جادویی هستند اما نباید بار مسئولیت سنگینی به دوش آنها گذاشت، به‌ویژه اگر مشکلات فاتی در زمینه مصدومیت زانویش تأثیری بلندمدت روی بازی‌اش بگذارد.
روز یکشنبه، گل پیروزی‌بخش بارسا را مسی نزد، بلکه فرانسیسکو ترینکائو با ضربه‌ای کات‌دار نتیجه را فاصله سه دقیقه به پایان مسابقه سه بر دو کرد اما آشکار است که بارسا بدون دخالت او پیروز نمی‌شد.
آیا او هنوز انگیزه آن را دارد که بار تیم را به دوش بکشد و آنها را مقابل تیم‌هایی پیروز کند که در حالت معمول بارسا نباید مقابل آنها مشکلی داشته باشد و البته در بالاترین سطح هم ناکام بماند؟
اگر نه، به نظر می‌رسد که دیگر بازیکنان مسی باید بهتر از این کار کنند تا نشان دهند می‌توانند با رفتن او کنار بیایند.

تام ماستون
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *