مصاحبه خواندنی آخرین سلطان فوتبال جهان/با کیلیان امباپه از لیورپول تا کرونا

سایت بدون – کیلیان امباپه نیازی به معرفی ندارد. او در موناکو پدیده شد، سپس در سال ۲۰۱۷ به غول فوتبال فرانسه، یعنی پاری‌سن‌ژرمن پیوست. او در این تیم تبدیل به یکی از بهترین مهاجمان اروپا شد. امباپه تاکنون دوبار به‌عنوان بهترین بازیکن سال فرانسه انتخاب شده، در جام‌جهانی عنوان قهرمانی و بهترین بازیکن جوان را کسب کرده، فاتح لیگ با موناکو شده و در سه فصل حضور در پی‌اس‌جی هم توانسته ۹۰ گل به ثمر برساند. هر سه فصل او در این تیم با قهرمانی لیگ همراه بوده است. این در حالی است که او تنها ۲۱ سال سن و البته رویاهای بزرگی در سر دارد. او در این مصاحبه‌ از جاه‌طلبی‌هایش گفته است.

شیوع ویروس کرونا چه تأثیری روی نگاه تو به فوتبال می‌گذارد؟
 این اوضاع باعث شده همه‌چیز به حاشیه برود. حالا تنها چیزی که واقعاً مهم است این است که سالم بمانیم و خانواده‌ها و عزیزان‌مان را سالم نگه داریم. وقتی همه‌چیز امن شد، فوتبال هم برمی‌گردد.
از جشن تولد ۲۱سالگی‌ات مدت زیادی نمی‌گذرد، با این حال چهاربار قهرمان لیگ فرانسه شده‌ای و جام‌جهانی را هم فتح کرده‌ای. چه جاه‌طلبی‌هایی در سر داری؟
 اینکه با تیم ملی موفق باشم. سال بعد جام ملت‌های اروپا برگزار می‌شود و هدف ما این است که آنجا هم قهرمان شویم. همچنین یک رویای بزرگ دیگر من این است که فاتح جام باشگاه‌های اروپا شوم و هنگامی که پی‌اس‌جی برای اولین‌بار قهرمان اروپا می‌شود، عضو این تیم باشم.
آیا عناوین فردی برای تو انگیزه ایجاد می‌کند؟ مانند بردن توپ طلا؟
 کسب توپ طلا که جذاب خواهد بود، اما این چیزی نیست که بابتش شب‌ها خوابم نبرد. به این فکر نمی‌کنم که باید فصل بعد یا فصل بعد از آن توپ طلا را ببرم. هیچ محدودیت زمانی برایش درنظر نگرفته‌ام. برای من همیشه پی‌اس‌جی و تیم ملی اولویت دارند. بعد از آنها، اگر افتخارات فردی هم نصیب من شود که چه بهتر.
با وجود تمام دستاوردهایی که داشته‌ای، تازه در مراحل ابتدایی دوران ورزشی خود هستی. دوست داری کدام بخش از بازی‌ات بهتر شود؟
 من همیشه به‌دنبال پیشرفت هستم. من در تیم ملی و پی‌اس‌جی با بازیکنان باتجربه بسیاری بازی کرده‌ام و همیشه از آنها الگو گرفته‌ام تا پیشرفت کنم.
هنوز هم بازیکنی را به‌عنوان الگوی اصلی‌ات درنظر داری؟
 الگوی من اول زیدان بود که دستاوردهای بسیاری با تیم ملی کسب کرده بود؛ بعد هم رونالدو. او قهرمانی‌های بسیاری را کسب کرده و پس از این همه موفقیت، همچنان دارد به دستاوردهای جدیدی می‌رسد. آنها اثر مهمی بر تاریخ فوتبال به‌جا گذاشته‌اند و من هم می‌خواهم فصل خودم را در کتاب‌های تاریخ بنویسم.
برای ما کمی از علاقه‌ات به کمک به جوانان محروم بگو.
 بچه‌ها رویاهای بسیاری در سر دارند. من می‌خواهم به کودکان کمک کنم که به رویاهای‌شان برسند. کودکان بسیاری هستند که پتانسیل بسیار بالایی دارند، اما پول یا فرصت لازم برای بالفعل کردن آن پتانسیل را ندارند. زمانی که جوان‌تر بودم به الگوهایم نگاه می‌کردم و حالا نمی‌خواهم فقط الگوی جوانان باشم، بلکه می‌خواهم مطمئن شوم تفاوتی در زندگی‌شان ایجاد می‌کنم.
شما در بازی با دورتموند پشت درهای بسته بازی کردید. اگر قرار باشد بازی‌ها برای مدتی طولانی بدون تماشاگر باشند اوضاع چطور خواهد بود؟
 طرفداران بخش بسیار مهمی از فوتبال را تشکیل می‌دهند. بازی بدون آنها برای بازیکنان نامتعارف است. البته در شرایط بی‌سابقه‌ای به‌سر می‌بریم و ایمنی همه اولویت دارد.
آیا لیگ برتر انگلیس را دنبال می‌کنی؟
 این فصل که لیورپول یک ماشین تمام‌عیار در لیگ بوده است. آنها کاری کرده‌اند که پیروزی خیلی آسان به‌نظر برسد، اما واقعیت این است که بردن کار آسانی نیست. آنها تیمی بی‌رحم شده‌اند و دلیلش این است که مربی خیلی خوبی دارند و در تمرینات خیلی سخت کار می‌کنند. چنین عملکردهایی به‌سادگی به دست نمی‌آید.
منبع: میرر

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *