مصرف فست فود موجب ابتلا به چه سرطان‌هایی می‌شود؟


سایت بدون – مصرف غذا‌های فست فود، افراد را با پرخوری، کم‌تحرکی روبرو می‌کند، عادات بد غذایی بالاترین نقش ابتلا به انواع سرطان‌ها را در افراد دارد.
مصرف فست فود موجب ابتلا به چه سرطان‌هایی می‌شود؟حمیدرضا علیخواه متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فست‌فود‌ها از جمله غذا‌های جذاب و اغلب خوش رنگ و بو هستند، اما متاسفانه مصرف غذا‌های فست‌فود، افراد را با پرخوری، کم‌تحرکی روبرو می‌کند. عادات بد غذایی بالاترین نقش ابتلا به انواع سرطان‌ها را در افراد دارند، سرطان‌های معده و روده در چند سال اخیر با افزایش روبرو بوده است، به طوری که غذا‌های آماده و کنسروشده در کنار غذا‌های فست‌فودی مستثنی نیستند و بسیاری از افراد به این بیماری‌ها دچار می‌‌شوند. به طور کلی سرطان معده با ۱۳.۷۰ درصد و سرطان روده بزرگ با ۱۳.۳۱ درصد از شایعترین سرطان‌ها در میان ایرانیان است.

او افزود: ترکیبات سوسیس، کالباس، انواع ساندویچ‌ها را می‌توان در گروه فست‌فود قرار داد، این ترکیبات با نمک می‌تواند جذب کلسیم به بدن را کاهش دهد و در برخی مواقع با پوکی استخوان خود را نشان می‌دهد. زیرا این خوراکی‌های پرزرق و برق، خوش بو و خوش طعم با ادویه جاتی نظیر فلفل، پیاز، سیر، زنجبیل طعم‌دار می‌شوند و با انواع نیترات‌ها و فسفات‌ها رنگ می‌گیرند.


علیخواه در ادامه یادآوری کرد: برخی رستوران‌ها مواد خوراکی خود را از صبح آماده و در طول روز با گرم نگه داشتن آنها احتمال بروز مواد خوراکی را به انواع بیماری‌ها بالا می‌برند، به طوری که میزان مواد مغذی موجود در غذا کاهش می‌یابد و هضم این مواد در دستگاه گوارش با اختلال همراه خواهد بود؛ بنابراین افراد باید توجه داشته باشند هر بوی نامناسب و لکه غیرعادی در سطوح سوسیس و کالباس مشکوک است و به افراد توصیه می‌شود در صورت عدم نیاز خریداری نکنند.

او توصیه کرد: برای کاهش مضرات غذا‌های فست فود و آماده، افراد باید از خوراکی‌های سالم از جمله میوه‌ها و سبزی‌های سبزرنگ سالم استفاده کنند، زیرا با مصرف مقادیر مناسب این مواد می‌تواند ویتامین‌های لازم بدن را تامین و تاثیر مضرات را بکاهد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *