مظاهری : استقلال را با قلبم انتخاب کردم و پایش می‌مانم

سایت بدون – سال‌های‌سال سیدمهدی رحمتی وظیفه حراست از قفس توری استقلال را برعهده داشت و در این سال‌ها افتخاراتی مانند کسب عناوین قهرمانی لیگ، جام‌حذفی و صعود تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به کارنامه‌اش اضافه کرد و ازسوی دیگر رکورد بیشترین کاپیتانی آبی‌پوشان را به خود اختصاص داد اما در اواخر حضور در استقلال درگیر برخی حواشی و با آغاز فصل نوزدهم از جمع آبی‌پوشان جدا شد تا پیراهن شماره یک آبی‌ها به سیدحسین حسینی برسد و او نیز یک فصل تمام در تمامی رقابت‌های داخلی و آسیایی آبی‌پوشان را همراهی کرد که البته در این فصل، فرازونشیب زیادی را پشت‌سر گذاشت، با این حال شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که مدیران باشگاه تصمیم گرفتند یک دروازه‌بان مطمئن دیگر هم جذب کنند و گزینه‌شان نیز دروازه‌بان فصل گذشته تراکتور بود. حالا رشید مظاهری به‌عنوان یکی از دروازه‌بان‌های درجه یک و قابل اطمینان فوتبال ایران به استقلال پیوسته است، هرچند این انتقال جنجالی هنوز با حاشیه‌هایی همراه بوده و مشخص نیست سرانجام رشید می‌تواند از همان ابتدا آبی‌ها را همراهی کند یا خیر اما هواداران پیوستن یک دروازه‌بان درجه یک در سطح ملی را به فال‌نیک گرفته‌اند و حالا احساس خوبی برای رسیدن به موفقیت بعد از سال‌ها بین آبی‌دوستان به وجود آمده است.

 رشید و رای و پنجره

رشید مظاهری بدون‌شک یکی از بمب‌های نقل‌وانتقالاتی امسال بود که با عقد قراردادی داخلی به جمع آبی‌ها اضافه شد، این درحالی است که هنوز لیگ آغاز نشده دو مشکل بزرگ در راه همکاری رشید و استقلال به وجود آمده که برای مرتفع شدن آنها باید چشم‌انتظار روزهای آینده باقی ماند. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم رشید با فسخ یک‌طرفه قراردادش استقلالی شد و همچنان تراکتور پیگیر ماجرا بوده و با شکایت از دروازه‌بان سابق خود به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال قصد دارد به‌نوعی مانع همکاری این گلر مطرح با تیم پرطرفدار پایتخت شود، این درحالی است که طی روزهای اخیر این شایعه که رای کمیته تعیین وضعیت به‌نفع مظاهری بوده و مشکلی برای ثبت قرارداد قانونی با استقلال ندارد بیش از پیش در محافل خبری شنیده شده و باید در این خصوص فقط چند روز دیگر منتظر ماند، با این حال برخی منابع می‌گویند رای به‌نفع رشید قطعی شده و حتی شنیده می‌شود در رای اعلام شده مظاهری می‌تواند از تراکتور غرامت دریافت کند.

ازسوی دیگر پنجره استقلال به‌خاطر عدم تسویه‌حساب با وینفرد شفر همچنان بسته بوده و اگر پنجره بسته بماند داستان به‌گونه‌ای دیگر ادامه پیدا می‌کند.

 گلر مدنظر پرسپولیس، آبی‌پوش شد

محمدرشید مظاهری ۳۱ساله و گچسارانی از ذوب‌آهن خود را به‌عنوان یک گلر شش‌دانگ و مطمئن به فوتبال ایران معرفی کرد تا جایی که طی چندسال اخیر همواره مدنظر تیم‌های مطرح و مدعی لیگ بوده و حتی سال گذشته نیز تا یک‌قدمی پوشیدن پیراهن پرسپولیس پیش رفت، با این حال او برای ادامه فعالیت فوتبالی خود تبریز و تراکتور را به‌عنوان مقصد بعدی انتخاب کرد و به تیم تبریزی پیوست. مظاهری طی سال‌های اخیر در ذوب‌آهن و حتی همین تراکتور یک‌پای ثابت دعوت به تیم‌ملی بود و به دفعات اردوی تیم‌ملی را در دوره سرمربیان مختلف تجربه کرد و حتی سه بازی ملی را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده و این نشان از کیفیت بالای گلری رشید در سطح فوتبال ایران است. با این اوصاف اگر دو مانع پیش‌روی مظاهری برطرف شود یعنی رای کمیته استیناف به‌نفع وی باشد و پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال به‌زودی باز شود، به‌طور حتم آبی‌پوشان از یک گلر شش‌دانگ در فصل بیستم بهره خواهند برد.
همچنین در پیش‌فصل نوزدهم از پیشنهاد پرسپولیس به مظاهری در «فرهیختگان» خبر دادیم که او همان زمان و بعد از پیوستن به تراکتور در گفت‌وگویی این موضوع را تایید کرده و گفته بود: «من از ترکیه پیشنهاد داشتم. درکنار این، از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتم، اما با مشورت همسرم منطقی فکر کردیم و تصمیم گرفتیم به تبریز بیاییم.»

 سرنوشت حسینی؟

حالا و بر اساس شنیده‌ها و البته طبق آنچه در فصل گذشته در استقلال در درون قفس توری این تیم سپری شد به‌نظر می‌رسد اگر مظاهری مشکلی برای ثبت قرارداد با استقلال نداشته باشد او انتخاب اصلی و اول کادرفنی برای استقلال در فصل بیستم باشد و در این صورت حسینی باید درصورت ماندگار شدن در جمع آبی‌ها بیشتر مسابقات را از روی نیمکت تماشا کند که آن‌هم برای دروازه‌بان فیکس و اصلی فصل گذشته استقلال که تلاش زیادی کرد تا این جایگاه را به دست آورد، نمی‌تواند اتفاق خوشایندی باشد.

در همین راستا و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» به‌نظر می‌رسد حسینی به‌نوعی منتظر سرنوشت مظاهری است تا درصورتی که دروازه‌بان فصل گذشته تراکتور مانعی برای استقلالی‌شدن نداشته باشد درنهایت این تیم را به مقصد یکی از تیم‌های مطرح فولاد یا تراکتور ترک کند.

 مظاهری: برای هدف بزرگی به استقلال آمدم

طی روزهای اخیر یک اظهار نظر جنجالی از مظاهری در فضای مجازی پیچیده که وی مدعی شده بود پیشنهاد پرسپولیس به او سه‌برابر بیشتر بود اما استقلال را با عشق انتخاب کرد و به همین دلیل پرسپولیسی‌ها به‌سراغ حامد لک رفتند که البته حامد هم گلر بدی نیست!

همین موضوع باعث شد به‌سراغ گلر جدید استقلال رفته و به این بهانه دقایقی با او صحبت کنیم. مظاهری در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «هرکس در فوتبال با من کار کرده اخلاق و روحیات و ادبیات من را می‌شناسد و اصلا من چنین ادبیاتی ندارم، ضمن اینکه تمام دروازه‌بان‌های ایران دوستان من هستند و ما درکنار هم در عین رقابت، رفاقت هم می‌کنیم و دوستان خوبی برای هم به‌شمار می‌رویم. من هیچ‌گاه این صحبت‌ها را مطرح نکرده و اصلا درمورد هیچ دروازه‌بانی اظهارنظر نمی‌کنم و تمرکزم روی کار خودم است. من برای هدف بزرگی به استقلال آمدم و برای این هدف برنامه‌ریزی بلندمدتی کرده‌ام. در این بین و در روزهای اخیر در اردوی تیم‌ملی تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتم و در این چند روز در استقلال نیز توانستم در خدمت این باشگاه و کادرفنی متعصبش باشم.»

دروازه‌بان جدید استقلال همچنین درباره پیشنهاداتش قبل از حضور در این تیم گفت: «قبل از حضور در استقلال پیشنهادات خیلی خوبی داشتم و تقریبا از تمام تیم‌های بزرگ ایران به‌علاوه یک تیم خارجی پیشنهاداتی وجود داشت که بعد از مشورت با خانواده و یکی از دوستانم تصمیم گرفتم استقلال را انتخاب کنم و بابت گرفتن چنین تصمیمی بسیار خوشحالم و امیدوارم بتوانم هوادارانی را که در این مدت من را حمایت کرده و به من دلگرمی می‌دهند، شاد کنم.»

وی درمورد انتخاب استقلال برای ادامه فعالیت فوتبالی خود به «فرهیختگان» گفت: «من استقلال را با قلبم انتخاب کردم و الان هم که این اتفاقات افتاده پای استقلال مانده و می‌مانم، ضمن اینکه از لطف و محبت هواداران این تیم که از زمانی که پیراهن آبی را پوشیده‌ام همواره به من لطف داشته‌اند، تشکر کرده و دست آنها را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم بتوانم روزهای خوبی را با تیم محبوبم سپری کرده و خاطرات زیبایی را برای هواداران بسازم. در این مدت ارتباط خوبی با هواداران پیدا کرده‌ام و در این روزها حمایت آنها برای من تعجب‌برانگیز بود و متوجه شدم بی‌دلیل نیست که از آنها به‌عنوان باوفاترین و متعصب‌ترین هواداران فوتبال یاد می‌شود. برای دیدن آنها در استادیوم لحظه‌شماری می‌کنم و مطمئن باشید استقلال متفاوتی از سال‌های قبل را در فصل جدید خواهید دید و اینکه چطور کادرفنی این تیم را برای جنگ بزرگ آماده کرده است.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *