معرفی سریال امریکایی «بی‌شرم»/ زندگی طبقه کارگر بدون یقه



«هیچ‌کس نمی‌گوید محله ما بهشت است. خانه خوبی برای ماست. برای و من و بچه‌هایم که به آنها افتخار می‌کنم چون تک‌تک‌شان من را یاد خصوصیتی از خودم می‌اندازند.» اینها جمله‌های پدر دایم‌الخمر و مجرد سریال «بی‌‌شرم» است که سرپرستی ۶ فرزندش را برعهده دارد.

وقایع داستان سریال «بی‌شرم» در شیکاگو و در محله‌ای با نام کاناری‌ویل اتفاق می‌افتد و زندگی خانواده‌ ۷ نفره فقیری را که روابط اجتماعی خوبی ندارند، به تصویر می‌کشد. فرانک گالاگر پدر آنهاست که روزها دایم‌الخمر است یا در پی بدبختی‌هایش است و بچه‌هایش فهمیده‌اند که باید سر پای خودشان بایستند و از پس خودشان بربیایند؛ بچه‌هایی که به نوعی با مسائل نوجوانی و دوره بلوغ دست‌وپنجه نرم می‌کنند و هر کدام روایت‌های خاص خودشان را دارند.

مجموعه‌ کمدی درام «بی‌شرم» از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرد و تاکنون با پخش ۹ فصل به کار خود ادامه داده است. پخش فصل نهم این سریال از تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) از شبکه شوتایم آغاز شده و تا ۱۴ قسمت ادامه پیدا می‌کند. نوامبر امسال دهمین فصل این سریال از شبکه شوتایم پخش خواهد شد. «بی‌شرم» ازجمله سریال‌هایی است که با گذر زمان کیفیت خود را از دست نداده است.

دست‌اندرکاران این سریال تلاش کرده‌اند این اثر را از سریال‌های امریکایی که پیش از این درباره طبقه کارگر ساخته شده بود، متمایز کنند؛ بنابراین روی تاثیری که دایم‌الخمری فرانک روی خانواده‌اش می‌گذارد، تکیه کردند.

در واقع این سریال درام کمدی نسخه امریکایی سریال بریتانیایی تحسین‌شده‌ای به همین نام نوشته پل ابوت است که کار اقتباس این سریال هم برعهده خود ابوت بوده است. او درباره تفاوت این سریال با سریال‌های دیگری که زندگی طبقه کارگر را دنبال می‌کند، گفته است: «این سریال مثل «اسم من ارل نیست» یا «روزان» نیست. میزان فقری که سریال «بی‌شرم» به نمایش می‌گذارد، فراتر از این دو سریال است. درباره کارگران یقه آبی نیست، اصلا این کارگرها هیچ یقه‌ای ندارند.» جان ولز، تهیه‌کننده این سریال تمام تلاش خود را کرد تا سریال را در جنوب یا در محوطه خانه‌های کاروانی فیلمبرداری کند. او در این باره گفته بود: «ما معمولا این سنت را داریم که آدم‌هایی را که در آن جهان فقر زندگی می‌کنند دست می‌اندازیم. واقعیت این است که این آدم‌ها «دیگری» نیستند، آنها مردمی هستند که دو محله پایین‌تر و دورتر از شما زندگی می‌کنند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *