معرفی سریال/«جست‌وجوی مرموز: میهمانی ری‌ون»

سایت بدون – این یک مجموعه بالنسبه جدید از شبکه اپل و تهیه شده توسط راسب مک اینی، دیوید هورنزبی و مگان گانز است که پیشتر سریال موفق «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» را ساخته بودند.

اتفاقات در چارچوب یک استودیوی ویژه بازی‌های ویدیویی روی می‌دهد و شوخی‌های مطرح شده در آن ویژه محل‌های کاری و ادارات است ولی هرچه که در این قلمرو روی می‌دهد، عدول آشکاری از این قبیل سریال‌سازی‌ها و چارچوب‌های کاری نیست و شاید توصیف بهتر این باشد که بگوییم سازندگان این سریال پوشش تازه و خوش‌رنگ‌تری را به بدنه سریال «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» پوشانده و با چنین حربه‌ای «جست‌وجوی مرموز» را ساخته‌اند.

در این سریال فرهنگ و عادات بازی‌های ویدیویی به مسخره گرفته شده و چیزهایی درباره آنها افشا می‌شود ولی یکی از دلایل اصلی موفقیت این سریال، بازی‌های خوب راسب مک اینی و دیوید هورنزبی که اضافه بر تهیه‌کنندگی در جمع هنرپیشه‌ها هم حاضرند و همچنین دنی پودی است و شاید بهتر از همه آنها شارلوت نیکدائو باشد که در قالب پاپی لی، مهندس ارشد و طراح اصلی فعالیت‌های استودیو چشم‌ها را خیره و همگان را زیر سایه خود کم اثر می‌کند.

«Mythic Quest» اضافه بر مواردی که گفتیم، توانسته است «کمدی موقعیت» و روش‌های ایجاد وجد سریع را به‌خوبی با کاراکترسازی‌های عمیق و وسیع خود ادغام و این روند را به روش اصلی و راه عمده قصه‌گویی خود تبدیل کند. یکی از اپیزودهای این سریال که نام «یک مرگ آرام و تیره» به آن اطلاق شده، از سوی بسیاری از مجامع و بینندگان تحسین شده و باید اعتراف کرد موارد قلیلی از سایر کارهای تلویزیونی اخیر توانسته‌اند مثل این سریال با شهامت و صداقت حرف خود را حتی در قالب‌های توأم با شوخی ابراز دارند و طنز و جدیت را تا این حد ادغام و آنها را یکی کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *