معرفی فیلم /بازی با آتش یک کمدی سرگرم‌کننده


سایت بدون -«بازی با آتش» عنوان یک فیلم خانوادگی و کمدی با کارگردانی اندی فیکمن و بر‌اساس سناریویی از دن ایون و مت لیبرین است. این فیلم که از بازی کسانی مثل جان سنا، کیگان مایکل کی و جان لگویی‌زامو در نقش‌های اصلی بهره می‌برد، موضوعی ساده اما شیرین و عامه‌پسند دارد و همین مسأله سبب شده از فیلم‌های پرفروش سینمای جهان در بازه زمانی نوامبر تا دسامبر (۱۰ آبان تا ۱۰ آذر) باشد. فیلمسازان پس از معرفی کاراکترهای اصلی این اثر هنری در تشریح علایق و رویکردهای مختلف آنان، به ماجرای اصلی ورود می‌کنند و آن رویداد، ترسیم نحوه آشنا‌ شدن تعدادی از آتش‌نشانان شاغل در مناطق جنگلی امریکا با سه کودک دردسرساز و پرشر و شور و تبعات چنین ارتباطی است. این آشنایی زمانی شکل می‌گیرد که این کودکان در یک آتش‌سوزی گسترده گرفتار می‌شوند و محیط‌بانان برای نجات آنها وارد عمل می‌شوند.
هرچند موفق عمل می‌کنند و آنها را نجات می‌دهند اما بعداً به این مشکل و پرسش سخت می‌رسند که برای حفظ آنها و جور کردن مسائل معیشتی‌شان چه باید بکنند، بخصوص که در کوتاه‌مدت فرد یا افرادی برای بردن بچه‌ها نمی‌آیند و آنها بی‌سرپرست نشان می‌دهند.
هرچقدر که آتش‌نشان‌ها در این قضیه کوشا و جدی هستند، کودکان به مقتضای سن خود بچگی می‌کنند و محیط را به هم می‌ریزند و آسایش اطرافیان خود را سلب می‌کنند. از موقعی که صنعت سینما در غرب صاحب جایگاه محکمی شد و به سرگرمی اول بسیاری از مردم در سراسر جهان تبدیل شد، این سبک از حادثه‌سازی‌های خنده دار و کمدی موسوم به «اسکروبال» محبوب بوده و دلیل موفقیت اقتصادی و موضوعی «بازی با آتش» نیز همین مسأله بوده است. از طرف دیگر بدون ارائه بازی‌های قوی از سوی هنرپیشه‌های اصلی این فیلم و بخصوص محیط‌بانانی که جیک کارسون، مارک راجرز و رودریگو تورز نامیده شده‌اند، احتمال موفقیت «بازی با آتش» به حداقل می‌رسید و امکان نداشت این کمدی سرشار از شوخی‌های تند و تیز و اظهارنظرهای مسخره اما تأثیرگذار یک جمله‌ای به هدف خود که جذب قشر متوسط و خانواده‌ها به سالن‌های محلی پخش خود بوده، برسد.‌

بازی با آتش
کارگردان: اندی فیکمن
بازیگران: جان سنا، کیگان مایکل کی، جان لگویی زامو، برایان هیلده برند، دنیس هایس برت، جودی گریر و کریستین کان‌وری
مدت زمان: ۹۶ دقیقه
محصول: نوامبر ۲۰۱۹‌

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *