معرفی کتاب / داستان‌های قدیمی از کاستیالا بیه‌خا


کتاب «داستان‌های قدیمی از کاستیالا بیه‌خا» مجموعه داستان کوتاهی نوشتۀ میگل دلیبس نویسندۀ اسپانیایی است که توسط آرش فنائیان و فرناز فروتنی ترجمه شده و نشر آگه آن را منتشر کرده است.
میگل دلیبس یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات معاصر جهان و از نمایندگان معتبر سبک رئالیسم اجتماعی در ادبیات داستانی معاصر بود. او در بسیاری از آثارش به توصیف مردم زادگاه خود و چگونگی زندگی آنان پرداخته است. وی که روزنامه‌نگار و عضو رئال آکادمی اسپانیا بود، پس از اینکه نخستین رمانش برندۀ جایزۀ نادال شد، به نگارش داستان‌های کوتاه و بلند پرداخت. کتاب «داستان‌های قدیمی از کاستیالا بیه‌خا» تصاویری شگرف از جهان روستایی اسپانیای اوایل قرن بیستم ارائه می‌دهد که با نثری ظریف، غنی و ساده خواننده را با فضای زندگی مردم آن منطقه آشنا می‌کند. روایت این داستان‌ها آمیزه‌ای از حس همدلی با روستا و تجربۀ دل‌کندن از آن است.
 در بخش پایانی کتاب مصاحبه‌ای از این نویسنده با خوان کروز برای شبکه سِر چاپ شده است. دلیبس نویسنده‌ای گوشه‌گیر بود که کمتر مصاحبه می‌کرد و بندرت در اجتماعات ظاهر می‌شد. بسیاری از منتقدان ادبی دلیبس را شایستۀ دریافت جایزه نوبل می‌دانستند، اما دلیبس در انزوایی خودخواسته، از هر نوع جنجال و تبلیغ برای خود دوری می‌کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جای پا را محکم کردن»

سایت بدون – آدم ها برای این که درست و مطمئن حرکت کنند باید پای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *