معرفی کتاب/زندگی اسرارآمیز؛داستان زنانی قهرمان

«زندگی اسرارآمیز» نخستین اثر سو مانک کید از جمله رمان‌هایی است که در آن شخصیت‌های داستانی تماماً زنانی قدرتمند هستند. زنانی که فراتر از ‌نژاد و رنگ پوستشان در مواجهه با مشکلات زندگی قدرتمندانه ایستادگی می‌کنند و تا انتها در کنار هم قرار می‌گیرند.
سایت بدون – سومانک کید که اهل سیلوستر جورجیای امریکاست، از همان ابتدا نویسنده نبود. او پس از اینکه از دانشگاه کریستیان تگزاس فارغ‌التحصیل می‌شود به پرستاری و تدریس در دانشگاه می‌پردازد. اما از آنجایی که به نوشتن علاقه زیادی داشته در دوره‌های نویسندگی دانشگاه اموری و دانشکده اندرسون شرکت می‌کند و حاصل این تلاش اولین رمانش با نام زندگی اسرار‌آمیز می‌شود که اولین و مشهورترین رمان او است.


این رمان در زمان انتشار خود در سال ۲۰۰۲ به یک پدیده در ادبیات امریکا تبدیل شد و تا ۲ سال ونیم در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و به ۳۶ زبان ترجمه شد.
داستان زندگی اسرارآمیز از اتاق دختری چهارده ساله آغاز می‌شود که در آن یک زنبور عسل زندگی می‌کند. لی لی از همان کودکی زندگی‌اش با زندگی شگفت انگیز زنبورهای عســـــــــل گره خورده است. داستان این رمان اسرار مبهم کشته شدن مادر لی لی را قدم به قدم موشکافی می‌کند تا آنچه  ذهن کودکانه لی لی را اینگونه به خود مشغول داشته از حالت ابهام درآید.

روایت تاریخی رمان با نوعی عرفان عجین شده است عرفانی که به زنان این رمان فارغ از رنگ پوستشان نوعی قدرت اسرارآمیز می‌بخشد تا در مقابل مشکلاتشان بایستند.
ماجرای رمان که در سال ۱۹۶۴ در کارولینای جنوبی اتفاق می‌افتد، از روزگاری آغاز می‌شود که لی لی با پدری نامهربان و پرستاری سیاه پوست به‌نام روزالین زندگی نسبتاً کسالت باری را می‌گذرانده.

اما روزی روزالین با سه مرد سفیدپوست و نژادپرست درگیر می‌شود و به بازداشتگاه می‌رود و ماجرا از اینجا آغاز می‌شود که لی لی تصمیم می گیرد او را نجات دهد و از آنجا به شهری دیگر فرار کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *