معرفی کتاب/«پس از دروغ»؛تبعات پنهان‌کاری در خانواده

سایت بدون – رمان «پس از دروغ» نوشته کری فیشر با ترجمه زهرا خراسانی نشان می‌دهد پنهان کردن یک راز کوچک چطور می‌تواند در خانواده فاجعه‌بار باشد.

کری فیشر در پیتر برو انگستان متولد شد و در دانشگاه بات زبان فرانسه و ایتالیایی خواند پس از تحصیل، چند سال به  عنوان معلم انگلیسی در اسپانیا مشغول به کار شد و سرانجام برای تحصیل روزنامه نگاری به انگلستان بازگشت و پس از دوسال کار مدام در مجلات شروع به نوشتن کرد. او اکنون در شهر بات همراه شوهر و دو فرزندش زندگی می کند.
رمان پس از دروغ درباره مسائل خانواده است و اینکه چگونه پنهان نگاه داشتن یک اتفاق کوچک توسط یکی از اعضای خانواده می تواند تمام اعضا را درگیر کند و حتی به جایی برساند که شیرازه خانواده از هم پاشیده شود.
بخشی از کتاب: بعضی وقتها یک دروغ می تواند زندگی شما را به دو نیم کند :«قبل» و «بعد» و انگار زندگی طوری دست به کار می شود که باید همانطور پیش بروید و دیگر نمی توانید برگردید. وقتی لیدیا سیزده ساله بود تصمیمی می گیرد که زندگی خانواده اش را خراب می کند. آنها سی سال با عواقب آن زندگی کرده و تمام تلاش خود را می کنند تا وانمود کنند هرگز اتفاقی نیفتاده است…
فیشر در این داستان خواننده را بطور مستقیم وارد قلب خانواده می کند و خواننده با تصمیماتی در خانواده  ای مواجه می شود که گاه فاجعه بار است و گاه برای جلوگیری از فاجعه بعدی باید تصمیم دیگری گرفت که باز بسته به درست یا غلط بودن تصمیمات گذشته دارد.
لیدیا در ۴۳ سالگی نمی خواهد با حقیقت مواجه شود و راز خود را برای شوهرش مارک بازگو کند و همین امر باعث گفتن دروغ و دروغ های بیشتری می شود.


فیشر در این داستان نشان می دهد پنهان کردن یک راز کوچک کوچک می تواند به چیزی بزرگ و بزرگتر تبدیل شود و اینکه گفتن این راز ترسناک تر از خود راز می شود.


هرچند لیدیا برای حفظ خانواده اش راز خود را پنهان نگاه می دارد این پنهانکاری او را راحت نمی گذارد، برای خانواده اش ستونی پوسیده ایجاد می کند و هنگامی که شروع به فروپاشی می کند همه چیز با آن پائین کشیده می شود. فیشر در این داستان نشان می دهد بازگو نکردن یک راز کوچک از گذشته آدمی چگونه فاجعه ای می شود برای حال او و چگونه یک دروغ می تواند همه زمینه های زندگی یک خانواده را تحت تأثیر خود قرار دهد و باعث بی اعتمادی و فاجعه ای شود.
رمان پس از دروغ توسط انتشارات افق بی پایان در ۳۸۰ صفحه به تازگی منتشر و روانه بازار شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *