ممنوعیت بامزه پلیس هند/ روی پل سلفی نگیرید

سایت بدون -سلفی‌گرفتن برای بسیاری از افراد کار جالب و سرگرم‌کننده‌ای است، اما برخی از افراد خطرات بزرگی را به جان می‌خرند تا عکسی منحصربه‌فرد بگیرند.
مقامات دهلی نو، پایتخت هند، اخیرا پس از بازگشایی پلی جدید که هزاران نفر را برای دیدن آن به خود جلب کرده است و چندین نفر از آنها برای گرفتن سلفی جان خود را به خطر انداخته‌اند، هشدار داده‌اند.
پل ٢٠٠‌میلیون دلاری «ساینچر» که روی رودخانه «یامونا» بنا شده است، روز ۴ نوامبر، ۴‌سال پس از آغاز ساخت آن، افتتاح شد.
تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که مردمی را نشان می‌دهد که از کابل‌های معلق بالا می‌روند یا از خودرو‌های درحال حرکت آویزان می‌شوند تا عکسی جذاب بگیرند. همین موضوع باعث شد تا مقامات نسبت به آن هشدار دهند و به مردم توصیه کنند که برای سلفی‌گرفتن، جان خود را به خطر نیندازند.
«آتول کومار تاکور»، معاون کمیساریای پلیس دهلی در منطقه شمال شرق، به سی.ان.ان گفته است: «افرادی را می‌بینیم که به لبه‌های پل بسیار نزدیک می‌شوند یا از کابل‌های نگهدارنده پل بالا می‌روند. به همین دلیل سعی می‌کنیم آنها را از انجام این کار بازداریم و به آنها بگوییم که با این کارها زندگی خود را به خطر می‌اندازند.»
او همچنین گفته است: «ما نیروهای گشتزنی در این منطقه مستقر کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که مردم خود را به خطر نمی‌اندازند.»
بر اساس مطالعه انجام‌شده توسط گروهی از افراد کالج پزشکی در دهلی نو در موسسه علوم پزشکی «آل ایندیا»، در هند افراد بیشتری نسبت به سایر کشورهای جهان به‌دلیل گرفتن سلفی‌های خطرناک جان خود را از دست می‌دهند.
این مطالعه که در مجله «پزشکی خانواده و مراقبت‌های اولیه» در جولای ٢٠١٨ منتشر شده، نشان می‌دهد که از اکتبر ٢٠١١ تا نوامبر ٢٠١٧، دست‌کم ٢۵٩ نفر در سراسر جهان جان خود را به‌دلیل گرفتن سلفی‌های خطرناک از دست داده‌اند. این درحالی است که در هند از ‌سال ٢٠١١، ١۵٩ نفر به‌دلیل گرفتن سلفی کشته شده‌اند که این بیش از نیمی از کل کشته‌های سلفی در جهان است. محققان می‌گویند که بیشتر این قربانیان، مرد بودند و کمتر از ٣٠‌سال داشتند.
«مناطق سلفی‌ممنوع»
«آتول کومار تاکور»، معاون کمیساریای پلیس دهلی در منطقه شمال شرق همچنین به سی.ان.ان گفته است که پیش از افتتاح پل ساینچر، طرح‌هایی وجود داشت که تابلوهایی در سراسر پل نصب شود که به مردم توصیه کند رفتار خطرناک نداشته باشند.
از سوی دیگر، نویسندگان گزارش مذکور توصیه کرده‌اند که در مناطق گردشگری محبوب به‌ویژه در جاهایی که آب وجود دارد، قله‌های کوهستانی و مرتفع‌ترین بخش‌های ساختمان‌ها «مناطق سلفی‌ممنوع» اعلام شود.
در هند بیش از ده‌ها منطقه وجود دارد که مقامات می‌خواهند در آنها مانع تعداد بیشتری از مرگ‌های مردم شوند. مقامات محلی تمایل دارند تا گردشگران را به دیدن پل ساینچر جذب کنند و برنامه‌هایی دارند برای ایجاد یک سازه ١۵٠ متری که از بالای آن، نمایی از شهر دهلی نو مشاهده شود.
«آرویند کجریوال»، وزیر ارشد دهلی گفته است: «مانند تاج محل که مکان نمادین هند است و هزاران گردشگر از سراسر هند و جهان برای دیدن آن می‌آیند، پل ساینچر هم قرار است یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری هند بشود.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *