منچستر یونایتد دیگر مدعی قهرمانی نیست/یک مدافع خوب بخر!


شارلوت دانکر

همین چند وقت پیش بود که منچستر یونایتد مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر به نظر می‌رسید اما آن امیدها حالا از بین رفته‌اند.
این تیم یونایتد هنوز پروژه‌ای در دست ساخت است؛ وقتی که آنها در صدر جدول حضور داشتند، به نظر می‌رسید که پیشرفتشان زودتر از جدول زمان‌بندی روی داده است.
با این حال، متعصب‌ترین طرفدار یونایتد هم اگر واقع‌گرا باشد، انتظار ندارد که تیمش در این فصل برای قهرمانی بجنگد. شیاطین سرخ در روزهای اخیر نشان داده‌اند که چرا اینگونه است.
تأثیر فوق‌العاده برونو فرناندس در حمله الهام‌بخش تیم اوله گونار سولشر شده و آنها را صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر در این فصل کرده است اما جای خالی یک قطعه بزرگ پازل در خط دفاعی دیده می‌شود.
یونایتد در تابستان به دنبال خرید یک مدافع میانی بود و ۴۵ دقیقه اول بازی با وست‌بروم نشان داد که چرا آنها این خرید را در اولویت گذاشته بودند.
هشت روز بعد از دریافت سه گل برابر اورتون، آنها بار دیگر تزلزل خط دفاعی خود را نشان دادند.
تنها ۸۳ ثانیه از بازی گذشته بود که هری مگوایر نشان داد اقتدار لازم را ندارد. او روی یک سانتر ضعیف عمل کرد. داوید دخئا هم پشت سر او نتوانست پاس کات‌دار اینسلی میتلند- نایلز را مهار کند و امبایه دیانیه توانست ویکتور لیندلوف را روی هوا شکست دهد و میزبان را پیش بیندازد.
البته دیانیه برای پرش دستش را روی لیندلوف گذاشته بود و این صحنه در VAR بازبینی نشد اما واقعیت این است که این بازیکن سوئدی ضعیف عمل کرد و باید بهتر از اینها می‌بود.
این تیم وست‌بروم در این فصل تنها دو بار پیروز شده است، بیش از هر تیم دیگری گل خورده و تنها ۱۸ بار توانسته به حریفان گل بزند. با این حال، آنها مقابل خط دفاعی آشفته یونایتد، هر بار که سانتری انجام می‌دادند، خطرساز می‌شدند.
رابرت اسنودگراس یک ضربه سر بالاتر از لوک شاو زد و باعث واکنش دخئا شد و دیانیه هم یک بار دیگر روی ضربه ایستگاهی ماتئوس پریرا خطرساز شد. یونایتد اقتدار لازم در خط دفاعی را نداشت و نشان داد که یک مدافع میانی در کلاس جهانی می‌خواهد.
خرید ویرجیل فن‌دایک نقشی کلیدی در قهرمانی لیورپول در لیگ برتر داشت و روبن دیاس هم در قهرمانی ناگزیر منچستر سیتی در این فصل تأثیر بسیاری خواهد داشت. یونایتد حالا نیاز به خرید چنین مدافعانی دارد تا بتواند خود را مدعی جدی قهرمانی بداند.
اشتباهات دفاعی یونایتد البته بازتابی از عملکرد ضعیف آنها در کل بازی بود. آنها اشتیاق و کلاس لازم برای کسب هر سه امتیاز مقابل تیم سام آلاردایس را نداشتند.
سولشر که در کنار میدان همیشه خونسرد و آرام است، از جای‌گیری بازیکنان تیمش به ‌وضوح خشمگین بود. او یک بار بر سر فرناندس فریاد زد و به او گفت بیشتر به مرکز میدان برود تا اینکه فضا را در سمت چپ خط حمله از آنتونی مارسیال بگیرد.
فرناندس هم ناامید شده بود اما در هر حال او یکی از معدود بازیکنان یونایتد است که می‌تواند در هنگامی که اوضاع خراب است، کیفیت بالایش را به رخ بکشد.
این بار هم یونایتد مدیون او شد. شوت عالی فرناندس روی سانتر شاو باعث شد که یونایتد به نتیجه مساوی برسد اما دست آنها در هر حال از سه امتیاز کوتاه ماند.
یونایتد ۷۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما نمی‌توانست حملات زهرداری داشته باشد و از ایده‌های درخشانی در خط حمله استفاده کند.
مگوایر پس از بازی گفت: «قرار نیست اینجا بیایید و ۱۰ موقعیت مقابل وست‌بروم داشته باشید». با این حال هر تیمی که از ابتدای نوامبر تا پایان ژانویه با وست‌بروم بازی کرده، دست کم ۱۰ موقعیت گلزنی برابر این تیم داشته است.
مارسیال بار دیگر مهاجم بی‌خطری بود و میسون گرین‌وود به جای او به زمین آمد. ادینسون کاوانی هم در حالی بازی را به پایان برد که هیچ شوتی نزد، هیچ موقعیتی نداشت و تنها ۲۱ بار توپ را لمس کرد.
سولشر گفته بود تیمش باید مقابل دروازه حریف دقیق و بی‌رحم باشد اما سم جان‌استون پیش از دفع ضربه مگوایر در لحظات تلف‌شده بازی، یک دفع توپ هم نداشت.
مگوایر در دقایق پایانی مسابقه در چند صحنه نقش پررنگی داشت. او ابتدا در محوطه جریمه حریف سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد اما پس از بازبینی ویدئویی، این پنالتی رد شد. لحظاتی بعد، روی اشتباه او بود که دیانیه توپ را گرفت و دخئا را مجبور به انجام دو واکنش سریع پیاپی کرد.
شایستگی یونایتد بیش از یک امتیاز نبود و آنها حالا در هفت بازی اخیر خود تنها ۱۰ امتیاز کسب کرده‌اند.
حالا دیگر بحث مدعی بودن یونایتد مطرح نیست و سولشر دقیقاً می‌داند که در صدر لیست خرید تابستانی‌اش باید نام چه بازیکنانی را قرار دهد تا تیمش در فصل بعد برای قهرمانی بجنگد.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *