مهدی طارمی، مدل ۲۰۲۲ با موتور تقویت شده


سایت بدون – مهدی طارمی نخستین گل خود را در سال ۲۰۲۲ برابر استوریل به ثمر رساند. او که هفته قبل هم موفق شده بود دروازه بنفیکا را باز کند، این بار پورتو را به بازی برگرداند تا این تیم سه امتیاز ارزشمند کسب کند. استوریل که میزبان این مسابقه بود، نیمه اول را با برتری دو بر صفر پشت سر گذاشت. آرتور گومز در دقیقه ۳۸ و آندره فرانکوی اسپانیایی در دقیقه ۴۳ و از روی نقطه پنالتی دو گل استوریل را وارد دروازه پورتو کردند.
پورتو که می‌خواست با کسب سه امتیاز، صدرنشینی خود را در جدول رده‌بندی حفظ کند، خیلی زود به بازی برگشت. البته با هنر مهاجم ایرانی خود. طارمی در یک رفت و برگشت، ریباند ضربه اوانیلسون را تبدیل به گل کرد تا پورتو فاصله با استوریل را به حداقل برساند. پورتو تلاش بسیاری انجام داد تا بتواند گل تساوی را به ثمر برساند. اتفاقی که در دقیقه ۸۴ رخ داد و لوئیس دیاز توانست روی پاس مهدی طارمی نتیجه را به تساوی بکشد.سرجیو کونسیسائو برای کسب پیروزی تصمیم گرفت در دقیقه ۸۷، پسر خود را به زمین بفرستد. تعویض او طلایی از آب در آمد و فرانسیسکو کونسیسائو موفق شد در آخرین دقیقه بازی گل سوم پورتو را بزند و تیمش را به یک پیروزی ارزشمند برساند. با این پیروزی پورتو ۴۷ امتیازی شد و با توجه به شکست اسپورتینگ لیسبون برابر سانتاکلارا توانست تک و تنها بر صدر جدول تکیه کند.
مهدی طارمی با گلی که زد و پاس گلی که داد، جزو برترین نفرات زمین بود. سایت گل پوینت پرتغال به طارمی نمره خوب ۷ را داد و او را بعد از هم‌تیمی‌اش، لوئیس دیاز با نمره ۹/۹ به‌عنوان دومین بازیکن برتر زمین معرفی کرد. نشریه اوجوگو هم نمره ۷ را به طارمی داد و از او در این مسابقه به‌عنوان بازیکنی نام برد که در تصمیم‌گیری هوشمندانه عمل کرده است.
این نهمین گل مهدی طارمی برای پورتو در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بود. این مهاجم ۲۹ ساله ۹ گل را در ۱۷ بازی و ۱۴۰۳ دقیقه حضور در زمین به ثمر رسانده است. یعنی به طور میانگین، مهاجم ایرانی پورتو هر ۱۵۵ دقیقه یک گل برای پورتو زده که آمار مناسبی برای او محسوب می‌شود. لوئیس دیاز از پورتو و داروین نونز از بنفیکا با ۱۳ گل در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ پرتغال قرار دارند. مهدی طارمی همراه با فران ناوارو از ژیل‌ویسنته و ریکاردو هورتا از براگا، همگی با ۹ گل زده در جایگاه دوم ایستاده‌اند.
طارمی سی و چهارمین گل خود را برای پورتو به ثمر رساند و البته با توجه به ۲۱ گلی که در ترکیب ریوآوه زده بود، به آمار ۵۵ گل زده در فوتبال پرتغال رسید. آماری جذاب برای مهاجمی که می‌کوشد همچنان یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال باشد. ضمن اینکه اختلاف چهار گله با لوئیس دیاز و داروین نونز و ۱۷ بازی تا پایان فصل می‌تواند زمان مناسبی برای مهدی طارمی باشد تا بتواند این فاصله را جبران کند. با این حال او باید به اردوی تیم ملی هم بیاید و مقابل عراق و امارات بازی کند. موتور مهدی دوباره روشن شده و پیش‌بینی اینکه او بتواند دوباره بدرخشد و عناوین مهم فردی و تیمی را به دست بیاورد، چندان سخت نیست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *