مهدی طارمی ، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش چه آینده ای دارند؟/ سرنوشت سه تفنگدار

سایت بدون – شاید اگر از هر فوتبالدوستی بپرسید سه بازیکن بین‌المللی و مطرح فوتبال ایران در مقطع فعلی چه کسانی هستند، بی‌اختیار و بدون درنگ از سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش نام ببرد. سردار و طارمی در روسیه و پرتغال عنوان آقای گلی را به دست آورده و کفش طلا را پا کرده‌اند و علیرضا جهانبخش نیز یکی از بازیکنان برایتون در لیگ جزیره است که حدود دو فصل قبل چنین عنوانی را در هلند کسب کرده بود. آینده این سه بازیکن، بخصوص حالا که نقل‌و‌انتقالات تابستانی در آستانه آغاز است، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
سردار آزمون بعد از قهرمانی با زنیت در لیگ روسیه و جام حذفی، سومین جام خود را همراه این تیم به‌ دست آورد و سوپرکاپ را هم به ویترین افتخارات خود اضافه کرد. زنیت در دیدار سوپرجام روسیه موفق شد با گل‌های آرتم جیوبا و اوزدوئف، لکوموتیو مسکو را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد و سومین جام را نصیب خود کند. سردار در این بازی ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت و بعد از بازی نیز همراه پدر و مادر خود جشن کوچکی را در ورزشگاه به‌پا کرد.
آزمون دو فصل دیگر با زنیت قرارداد دارد اما مشخص نیست آیا در نقل‌و‌انتقالات تابستانی از این باشگاه جدا می‌شود یا نه؟ آیا زنیت به فروش ستاره ایرانی خود رضایت می‌دهد یا همچنان او را حفظ می‌کند؟ نظر سردار در این رابطه چیست؟ آیا او تمام ماجرا را به مدیران زنیت سپرده یا آینده جدیدی برای خود ترسیم کرده؟ اینها سؤالاتی است که فعلاً نه سردار پاسخش را می‌داند و نه مدیران زنیت، بخصوص که این تیم تازه سومین قهرمانی خود را به دست آورده و فعلاً زمان برای مطرح شدن چنین بحث‌هایی وجود دارد.
مهدی طارمی اما وضعیت متفاوتی نسبت به سردار آزمون دارد. او بلافاصله بعد از پایان لیگ پرتغال به ایران برگشت و حالا هم اخباری در زمینه توافق این مهاجم با یکی از تیم‌های پورتو با اسپورتینگ براگا وجود دارد. چند روز قبل اخباری مبنی بر توافق نهایی طارمی و پورتو منتشر شد اما حالا از پرتغال خبر می‌رسد سرمربی سابق ریوآوه که هدایت براگا را بر عهده گرفته، عزم خود را برای جذب این مهاجم جزم کرده است.
ابولا پرتغال در این زمینه نوشت: «کارلوس کارواخال که فصل گذشته ریوآوه را به رتبه پنجم جدول لیگ برتر پرتغال و کسب سهمیه مرحله مقدماتی لیگ اروپا رساند، اکنون برای تقویت خط حمله تیم جدیدش یعنی براگا چشم به جذب مهدی طارمی دارد. گویا کارواخال برای انتقال مهدی طارمی شخصاً با رئیس باشگاه ریوآوه تماس گرفته است. البته پورتو قهرمان فصل اخیر لیگ برتر پرتغال که فصل آینده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت از شانس بیشتری برای جذب مهدی طارمی برخوردار است. حتی مذاکره اولیه میان دو باشگاه پورتو و ریوآوه در این مورد نیز صورت گرفته است.» درباره طارمی می‌توانیم این پیش‌بینی را بکنیم که او به یکی از دو تیم براگا یا پورتو می‌رود و فوتبال خود را همچنان در پرتغال ادامه می‌دهد.
نفر سوم اما علیرضا جهانبخش است. ستاره ایرانی برایتون در گفت‌و‌گویی مدعی شد همچنان در این باشگاه می‌ماند و برای تثبیت جایگاه خود می‌جنگد اما انگار شایعه‌ها دست از سر او برنمی‌دارند، بخصوص انتقال جهانبخش به آژاکس که شاید یکی دو ماه دیگر رخ بدهد، اما علیرضا فعلاً تصمیم دیگری دارد. با این حال باشگاه آژاکس همچنان علاقه‌مند به انتقال علیرضا جهانبخش است. این باشگاه که فصل گذشته قهرمان لیگ هلند شد، طرح قابل‌توجهی را برای نهایی شدن این انتقال در نظر گرفته که شامل زکریا لبیز هم می‌شود. بر این اساس آژاکس برای کاهش هزینه مالی انتقال جهانبخش حاضر است علاوه بر پرداخت قیمت مورد توافق با برایتون، زکریا لبیز هافبک هجومی‌اش را هم به این تیم انگلیسی بدهد. باید ببینیم در نهایت چه سرنوشتی در انتظار جهانبخش، طارمی و سردار آزمون خواهد بود؛ ستاره‌هایی که با انتقال‌شان به هر لیگی می‌توانند توجه فوتبال ایران را به آن کشور معطوف کنند و البته نماینده‌های پرافتخاری نیز باشند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *