مهدی طارمی : این فصل رویایی بود

سایت بدون – چند هفته قبل، وقتی جدول بهترین گلزن‌های لیگ پرتغال را می‌دیدیم، طارمی با پیزی فاصله‌ای سه گله داشت. مهاجم تیم ملی ۱۳ گل زده بود و فوروارد پرتغالی بنفیکا ۱۷ گل. کنار اینها پائولینیو از براگا و کارلوس وینیسیوس از بنفیکا نیز حضور داشتند که هر کدام دو گل بیشتر از طارمی به ثمر رسانده بودند. بنابراین در نگاه اولیه کمتر کسی این شانس را برای طارمی قائل بود تا بتواند کفش طلا را تصاحب کند. مهاجم ۲۸ ساله ریوآوه اما دست از تلاش برنداشت و به هدفی که در سرش بود رسید.
به آمار مهدی طارمی در چهار هفته اخیر نگاه کنید. او ابتدا دروازه پورتیموننسه را در هفته سی و یکم باز کرد، سپس برابر ماریتیمو و امیر عابدزاده توفیقی در گلزنی به دست نیاورد. هفته سی و سوم دو بار دروازه سانتاکلارا را گشود و در بازی سی و چهارم هم مقابل بواویستا و در خانه حریف دبل کرد تا در تعداد گل‌های زده به عدد ۱۸ برسد. پیزی اما در چهار هفته اخیر تنها یک گل زد تا او هم با ۱۸ گل کنار طارمی در صدر جدول بهترین گلزن‌های لیگ پرتغال قرار بگیرد.
نکته جالب اما این بود که آقای گلی طارمی در لیگ برتر پرتغال با دبل برابر بواویستا قطعی نشده بود. او باید منتظر بازی بنفیکا برابر اسپورتینگ لیسبون و اسپورتینگ براگا با پورتو می‌نشست تا ببیند پیزی، وینیسیوس و پائولینیو گل می‌زنند یا نه؟ وینیسیوس و پائولینیو با ۱۷ گل زده در رده دوم قرار داشتند و پیزی هم کنار طارمی ۱۸ گل زده بود. اگر پیزی یک گل دیگر برابر اسپورتینگ لیسبون به ثمر می‌رساند، این عنوان را به تنهایی به دست می‌آورد. اگر وینیسیوس و پائولینیو هم موفق به گلزنی می‌شدند، کفش طلا در اختیار چهار بازیکن قرار می‌گرفت.
تنها اتفاقی که در این دو بازی رخ داد، پاس گل پیزی به وینیسیوس و گلزنی او برابر اسپورتینگ لیسبون بود. در این شرایط طارمی، پیزی و پائولینیو هر سه با ۱۸ گل زده در صدر جدول بهترین گلزن‌ها قرار گرفتند و این عنوان را به صورت مشترک به دست آوردند. این افتخار بزرگی برای مهدی طارمی، آن هم در نخستین فصل حضورش در فوتبال اروپا بود.
دو سال قبل، علیرضا جهانبخش تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی شد که در فوتبال اروپا به همراه آلکمار هلند به عنوان آقای گلی می‌رسد و چند روز قبل نیز سردار آزمون موفق شد با ۱۷ گل و به صورت مشترک با آرتم جیوبا بهترین گلزن لیگ برتر روسیه شود. روند درخشان ستاره‌های تیم ملی ایران را طارمی تکمیل کرد و توانست در صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال بایستد و افتخاری ویژه را رقم بزند.
طارمی علاوه بر ۱۸ گلی که در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند، توانست دو پاس گل هم بدهد و با گرفتن هفت پنالتی از این حیث رکورددار شود.
ریوآوه با درخشش مهدی طارمی توانست سهمیه حضور در لیگ اروپا را به دست بیاورد. بعد از این بازی بازیکنان ریوآوه هم برای طارمی سنگ تمام گذاشتند و این ستاره ایرانی را قلم دوش کردند. کاروان ریوآوه وقتی به شهر ویلا دو کنده برگشت با اتفاق عجیبی مواجه شد. در ایام کرونا استقبال هواداران ریوآوه از بازیکنان و کادر فنی فوق‌العاده بود و همین مسأله باعث شد تا برای دقایقی حرکت اتوبوس این تیم به تأخیر بیفتد.
بعد از کسب عنوان آقای گلی توسط طارمی، ناخودآگاه نوشته روزنامه آبولا پرتغال در ذهن‌مان نقش بست. این چند خط که حسابی که در میان رسانه‌ها و فوتبالدوستان ایرانی مورد توجه قرار گرفت: «حمایت مردم ایران از طارمی الهام‌بخش است. بازی‌های ریوآوه به صورت زنده در ایران پخش می‌شود. در کشوری با ۸۵ میلیون جمعیت، طرفداران طارمی بی‌شمار هستند. اگر طارمی بهترین گلزن پرتغال شود و به ریوآوه کمک کند سهمیه حضور در لیگ اروپا را بگیرد، حتی ممکن است مردم ایران جشن خیابانی بگیرند.»
بعد از به دست آوردن این افتخار بزرگ، اغلب مردم خواب بودند و حتی نمی‌دانستند ریوآوه یک بازی حساس پیش رو دارد. این نکته‌ای است که حتماً آبولا، مشهورترین روزنامه پرتغال از آن خبر ندارد. مهدی طارمی در شرایطی موفق به کسب این افتخار بزرگ شد که در دو فصل ۹۵-۹۴ و همچنین ۹۶-۹۵ که در پرسپولیس عضویت داشت، توانسته بود به آقای گلی در لیگ برتر ایران برسد و حالا برای سومین بار در طول دوران بازی خود به این هدف دست یافته است، البته این بار با شرایطی جدید و در فوتبال اروپا.
طارمی بعد از کسب عنوان آقای گلی، در شرایطی که خوشحال به نظر می‌رسید، این صحبت‌ها را به زبان آورد: «این یک فصل عالی برای من و تیم ریوآوه بود. کار فوق‌العاده‌ای انجام دادیم و همیشه در زمین مسابقه و خارج از آن کنار هم بودیم. این فصلی رویایی برای‌مان بود و خوشحالم که در پایان توانستیم به اهداف‌مان برسیم.»
حالا مهدی طارمی باید منتظر پیشنهادهای جذابی برای فصل بعد باشد. او در شرایطی که فقط مدعی کسب عنوان آقای گلی بود، چند تیم بزرگ را خواهان خود می‌دید اما حالا با کسب کفش طلا می‌تواند حتی به لیگ‌های معتبر فکر کرده و از تیم‌های بزرگ نیز پیشنهاد بازی دریافت کند. اتفاقی که با توجه به سبک بازی طارمی و البته درخشش خیره‌کننده او در فصل اخیر به هیچ عنوان دور از دسترس نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *