مهدی قائدی آبروی شماره ۱۰ استقلال را خرید/درخشش باشو

سایت بدون – چرا شماره ۱۰ را به مهدی قائدی دادید؟» این سؤالی بود که قبل از شروع فصل از جواد زرینچه سرپرست استقلال پرسیده شد و او در پاسخ گفت: «مهدی خواست پیراهن شماره ۱۰ را به او بدهیم و ما هم برای اینکه انگیزه‌اش را بالا ببریم با پیشنهاد این بازیکن موافقت کردیم.»
همان روزها بود که به این تصمیم مسئولان استقلال انتقاد زیادی شد. دلیلش هم کاملاً واضح بود؛ بازیکن ریزنقش استقلال نتوانسته بود در سال‌هایی که برای این تیم بازی کرده نظر کارشناسان را از نظر فنی جلب کند، در کنار بعد فنی ماجرا اشتباهاتی که او در بعد اخلاقی هم انجام داده بود باعث شد انتقاد منتقدان به‌حق باشد، بخصوص ماجرای تصادف مهدی قائدی که حواشی زیادی را برای خود این بازیکن و باشگاه استقلال به‌وجود آورده بود. خیلی‌ها معتقد بودند بیش از حد به قائدی توجه شد و این بازیکن نتوانست توانایی‌های فنی خودش را نشان دهد، دامنه انتقادات آنقدر وسیع بود که حتی خود قائدی در تمرین جرأت نمی‌کرد پیراهن شماره ۱۰ را بپوشد و همیشه شماره ۹ بر تن این بازیکن بود، اما در میان تمام انتقادات، مسئولان استقلال تصمیم گرفتند در یک حرکت نمادین مهدی قائدی را پیش حسن روشن بازیکن خوش‌تکنیک سال‌های دور استقلال ببرند تا بازیکن جوان استقلال از او برای پوشیدن پیراهن ۱۰ اجازه بگیرد اما این ماجراها فقط مختص قبل از فصل بود. لیگ نوزدهم که شروع شد شرایط برای قائدی کاملاً فرق کرد.
این بازیکن پرحاشیه انگار به پختگی نسبی رسید و توانست روزهای متفاوتی را تجربه کند، حالا اما قائدی جوان روزهای پرفروغی را سپری می‌کند تا جایی که بهتاش فریبا در مورد او می‌گوید این بازیکن به‌خوبی توانسته حواسش به زندگی‌اش باشد. امروز اگر هواداران استقلال برای دیاباته هورا می‌کشند شاید بخش اعظم آن به درخشش بازیکن ریزنقش استقلال برگردد.
قائدی این روزها نه‌تنها بازیکن ۲۰دقیقه‌ای نیست بلکه کل۹۰ دقیقه می‌تواند تماشاگران فوتبال را شگفت‌زده کند. قائدی جوان با آمدن منصوریان توانست وارد تیم استقلال شود و نوع بازی‌اش هواداران استقلال را به وجد می‌آورد اما این بازیکن شاید بلد نبود رفتارهای خود را مدیریت کند و همین ناتوانی او را به‌طرز عجیبی وارد حاشیه کرد، اما بعد از گذشت چند سال از حضور در استقلال، بازیکن کم‌سن‌و‌سال استقلال خودش توانسته مدیریت نسبتاً خوبی روی رفتارش داشته باشد و این توانایی او را از بعد فنی بالا برده است.
حالا شاید کمتر کسی باشد که به مسئولان استقلال ایراد بگیرد که چرا شماره ۱۰ را به مهدی قائدی داده‌اند. در روزهایی که ناامیدی روی تیم استقلال سایه افکنده بود، تیم استراماچونی توانست با سیستم جدید این مربی خودش را به لیگ تحمیل کند و به‌موقع به کورس قهرمانی بازگشت.
این بازگشت را هم مدیون بازی خوب بازیکنانی مثل قائدی است که تازه بلد شده در کنار تیم استقلال چگونه زندگی کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *