نامه منحصر به فرد ونسان ونگوگ که موزه ونگوگ به خریدن آن افتخار می کند



سایت بدون – موزه معروف ون گوگ آمستردام روز چهارشنبه اعلام کرد که یکی از مهم ترین اسناد قرن نوزدهم را که به ونسان ون گوگ مربوط است را به مبلغ ۲۱۰،۶۰۰ یورو (۲۳۶،۰۰۰ دلار) در خانه حراج Drouot در پاریس خریداری کرده است .این موزه این سند را مهم ترین چیزی می داند که توسط ون گوگ نوشته شده بود و هنوز دست کلکسیون دارهای خصوصی بود.

در این نامه ، که در سال ۱۸۸۸ با پل گوگن به طور مشترک نوشته و امضا شدع ، این دو هنرمند همدیگر را در فاحشه خانه ای ملاقات کردند و یکدیگر را تحسین کردند. این نامه که تنها نامه ای است که ونگوگ همراه با هنرمند دیگر نوشته است ، خطاب به دوست مشترک گوگن و ونگوگ به نا امیل برنارد نوشته شده و در آن به ضرورت احیای هنر نقاشی مدرن و تاسیس انجمن نقاشان اشاره شده .تاریخ نامه نوامبر ۱۸۸۸ ، یعنی کمتر از دو سال قبل از فوت ون گوگ ، است.

گوگن در ۲۳ اکتبر ۱۸۸۸ به آرل ، جایی که ون گوگ در آن زندگی می کرد ، رسید و این دو ،چندین ماه طوفانی را در کنار هم گذراندند.

در این دیدار سرنوشت ساز بود که ون گوگ ،گوش خود را از دست داد و آن را به یک خدمتکار فاحشه خانه تقدیم کرد. این حادثه به طور مؤثر به رابطه او با گوگن پایان داد.

موزه ون گوگ محل مجموعه عظیمی از نقاشی هی این استاد پست امپرسیونیست است. .

این موزه در تاریخ ۱ ژوئن پس از تعطیل شدن به مدت ۱۱ هفته به خاطر بیماری کرونا بازگشایی شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *