ناکامی مادرید پشت سقوط بارسا پنهان شده/رئال و عقده امباپه


سایت بدون – رئال مادرید برای دومین تابستان متوالی یک پنجره نقل و انتقالات بی‌نهایت ناامیدکننده را پشت سر گذاشت هرچند دل خوش کرد به اینکه کمتر از ۱۰ ماه دیگر می‌تواند کیلیان امباپه را به صورت بازیکن آزاد به خدمت بگیرد و این ناکامی را جبران کند. باشگاه اوایل تابستان آینده در سانتیاگو برنابئوی تغییر شکل داده و بسیار زیبا از بازیکن شماره ۷ جدید خود رونمایی می‌کند و علاوه بر فروش خیره‌کننده پیراهن امباپه، قرارداد چشمگیری با اسپانسر اصلی‌اش «امیریتس» به امضا می‌رساند.
این سناریو به اضافه خرید هافبک ۱۸ ساله و فوق‌العاده بااستعداد فرانسوی، ادواردو کاماوینگا در روز آخر آگوست و اوضاع آشفته بارسلونا مرهمی بر درد از دست دادن امباپه در این فصل بود. فوق‌ستاره پاری‌سن‌ژرمن در شبکه‌های اجتماعی پستی گذاشت با این مضمون که «رویاهایتان را برای آینده نگه دارید» اما بعد آن را حذف کرد.
او همین حالا سه پیشنهاد تمدید قرارداد در پاریس را رد کرده که برای آخری سالانه ۳۵ میلیون یورو دستمزد خالص دریافت می‌کرد بنابراین مادرید اطمینان دارد که او در ادامه این مبارزه هم مقاومت می‌کند و بدون مبلغ انتقال جدا می‌شود.
اما تلاش برای جذب امباپه از ابتدا محکوم به شکست بود. مادرید با اعتبار خود بازی کرد وقتی پیشنهاد اولیه خود را علنی کرد در حالی که می‌دانست با پیشنهاد ۱۶۰ میلیون یورویی به جایی نمی‌رسد. بدتر از پاسخ رد این بود که مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن اصلاً به آن جواب ندادند. پیشنهاد دوم ۱۸۰ میلیون یورویی بود با در نظر گرفتن پاداش‌ها و چیزهای دیگر که باز هم پاسخی نیامد.
بعد از پیشنهاد اول، لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن رفتار رئال را غیرقانونی و غیرمحترمانه توصیف کرد و گفت این پیشنهاد به مبلغ کافی نزدیک هم نشده و به خوش‌بینی رئال مادرید پایان داد. حداقل به آنها توجه شد و لئوناردو تلویحاً اشاره کرد که شاید با یک رقم جادویی امباپه آزاد می‌شود.
اما وقتی پیشنهاد دوم با بی‌اعتنایی روبه‌رو شد و موریسیو پوچتینو، مربی پاریسی‌ها از امباپه در ترکیب اصلی بازی یکشنبه در زمین رنس استفاده کرد، کار تمام شد. همان شب در برنامه فوتبالی ال چیرینگیتو نماینده هواداران رئال مادرید با عصبانیت گفت به امباپه اجازه خروج نداده‌اند.
پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورویی روز آخر هم کاملاً نمایشی بود. پاری‌سن‌ژرمن در ساعات آخر فصل نقل و انتقالات و در حالی که زمانی برای جایگزین کردن فوق‌ستاره‌اش ندارد، او را نمی‌فروشد. آنها می‌خواهند لیگ قهرمانان را ببرند و به اندازه کافی باهوش هستند که بدانند تنها با لیونل مسی و نیمار به هدفشان نمی‌رسند.
این هم قابل بحث است که آیا رئال می‌توانست ۲۰۰ میلیون بدهد با آنکه بیشتر از ۳۲ میلیون یورو برای کاماوینگا خرج نکرده. این بازیکن تنها دو فصل کامل در فرانسه بازی کرده و تقریباً همه باشگاه‌های بزرگ اروپا از جمله پاری‌سن‌ژرمن او را می‌خواستند. او در ترکیب ۳-۳-۴ رئال مادرید هافبک هجومی می‌شود که از عمق شروع می‌کند و پاس آخر را در زمین حریف می‌دهد.
او می‌تواند حمل توپ کند، فضا ایجاد کند، پاس‌های بلند به مهاجمان بدهد و با جسارت و تمرکز پرس کند. در حالی که لوکا مودریچ، کاسمیرو و تونی کروس همچنان انتخاب اول مادرید هستند و فدریکو والورده، آنتونیو بلانکو و کاماوینگا آماده جانشینی آنها هستند، کارلو آنچلوتی خط میانی رشک‌برانگیزی دارد اما جلوی آنها و پشت سرشان اینطور نیست.
در دفاع، پروژه «جای راموس و واران را پر کنید بدون اینکه جایشان را کسی بگیرد» شباهت زیادی به یک پروژه شکست خورده دارد. رئال تنها سه مدافع میانی دارد که برای دو پست با هم رقابت دارند و در دو بازی ابتدای فصل، داوید آلابا، ناچو و ادو میلیتائو اصلاً قانع کننده نبودند. در حمله هم هنوز هیچ گلزنی نیست که بتواند به جای کریم بنزما بازی کند. گرت بیل که از این دایره خارج است و قرار است زوج مهاجم فرانسوی در بازکردن دفاع رقبا باشد. ادن آزار هم سایه‌ای از بازیکن دوران چلسی است و وینیسیوس هنوز نتوانسته باشگاه را متقاعد کند.
شاید هواداران رئال مادرید ترجیح می‌دادند چهارشنبه صبح بعد از پایان فصل نقل و انتقالات تیمشان این مشکلات را حل کرده باشد اما عقده جذب امباپه در حالی که معلوم بود بی‌فایده است، روی کل تیم اثر گذاشت و انتقادات زیادی به دنبال خواهد داشت. رئال امباپه را به دست نیاورد اما بارسلونا هم مسی و آنتوان گریزمان را از دست داد.
امباپه بالاخره می‌آید و وقتی کاماوینگا پشت سرش جا بیفتد و آماده همکاری با بنزما شود، شاید رئال مادرید یک بار دیگر تیم ترسناکی شود.
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *