نبرد جذاب رونالدو وزلاتان در جام حذفی ایتالیا

سایت بدون – دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا امشب برگزار می‌شود. دوتا از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ ایتالیا در این دیدار به مصاف هم خواهند رفت. میلان، قهرمان هفت دوره جام باشگاه‌های اروپا باید با یوونتوس، قهرمان فصل پیش سری «آ» در سن‌سیرو دیدار کند.
هیچ باشگاهی نتوانسته به اندازه یوونتوس فاتح جام حذفی ایتالیا شود. آنها ۱۳ قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه دارند. این باشگاه اخیراً چهاربار پیاپی قهرمان جام حذفی شد تا اینکه در سال گذشته لاتزیو عنوان قهرمانی را از آنها گرفت. رقیب آنها در نیمه‌نهایی، یعنی میلان، پنج‌بار جام حذفی را فتح کرده است که آخرین‌بار آن به فصل ۰۴-۲۰۰۳ برمی‌گردد.
هر دو تیم در دیدارهای اخیر خود در سری «آ» شکست خورده‌اند و به‌دنبال آن هستند که اوضاع را برگردانند. نبرد زلاتان ابراهیموویچ و کریستیانو رونالدو در این مسابقه جذاب خواهد بود.

دیدارهای رودررو
میلان و یوونتوس به‌عنوان دوتا از تاریخی‌ترین باشگاه‌های ایتالیا رقابتی دیرین با هم داشته‌اند. آنها ۲۳۰بار با هم بازی کرده‌اند. در این دیدارها یوونتوس ۹۱بار پیروز شده و میلان ۶۶بار. یوونتوس در یک دهه اخیر تیم حاکم ایتالیا بوده، میلان هم دچار افول شده و در این مدت یووه در دیدارهای رودررو نتایج بسیار بهتری گرفته است. میلان از سال ۲۰۱۶ تاکنون نتوانسته یوونتوس را ببرد. آنها در آن دیدار یووه را در سن‌سیرو با نتیجه یک بر صفر بردند اما پس از آن دیگر نتوانسته‌اند برابر یوونتوس پیروز شوند.
یوونتوس در حال حاضر در سری «آ» ۵۴ امتیاز از ۲۳ بازی کسب کرده و با تفاضل گل کمتر از اینتر در رده دوم است. آنها به‌دنبال نهمین قهرمانی پیاپی خود در سری «آ» هستند. البته یووه اخیراً فرم عالی نداشته و در سه بازی اخیر در لیگ دوبار شکست خورده است. مائوریتسیو ساری مربی تیم هنوز نتوانسته ترکیب و تاکتیک مناسب تیم را پیدا کند و به آزمون و خطا می‌پردازد.
در سمت دیگر، میلان هم فصل ناامیدکننده دیگری را پشت سر می‌گذارد. آنها در سری «آ» دهم هستند و اخیراً مقابل اینتر شکست تلخی را تجربه کرده‌اند اما تیم پس از آمدن زلاتان ابراهیموویچ کمی احیا شده و توانسته در پنج بازی اخیرش در لیگ سه پیروزی به دست بیاورد. با این حال، باخت ۴ بر ۲ مقابل اینتر برای آنها دردناک بود.

اخبار دو تیم
جورجیو کیه‌لینی کاپیتان یوونتوس از مصدومیت بلندمدتش رهایی یافته و به‌نظر می‌رسد به‌زودی به میادین برخواهد گشت اما او به این بازی نمی‌رسد. سامی خدیرا و دانیلو هم دیگر غایبان تیم ساری هستند. پائولو دیبالا به‌دنبال حضور در ترکیب ثابت تیم است اما گونسالو ایگواین احتمالاً در ترکیب قرار خواهد گرفت و کریستیانو رونالدو هم که در فرم خوبی به‌سر می‌برد، در خط حمله حضور خواهد یافت. مریخ دمیرال هم دیگر بازیکن مصدوم تیم است و فدریکو برناردسکی هم شاید به این مسابقه نرسد.در میلان هم لئو دوارته مدافع میانی تیم مدت‌هاست که غایب است و احتمالاً در اواسط فروردین به میادین برمی‌گردد. راده کرونیچ شاید به این بازی نرسد و ابراهیموویچ که دچار بیماری شده بود، به احتمال زیاد در این بازی حضور خواهد یافت. دیگر بازیکنان تیم آماده هستند و استفانو پیولی احتمالاً دست به تغییر ترکیب ثابت تیمش نخواهد زد.

ترکیب احتمالی
میلان: دوناروما؛ کالابریا، کیائر، رومانیولی، تئو هرناندز؛ کاستیخو، کسیه، بن‌ناصر، چالهان‌اوغلو؛ رافائل لیائو، ابراهیموویچ
یوونتوس: شزنی؛ کوادرادو، دلیخت، بونوچی، الکس ساندرو؛ بنتانکور، پیانیچ، رابیو؛ داگلاس کاستا، ایگواین، کریستیانو رونالدو
منبع: Sportskeeda

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *