نسخه سینمایی «کارآگاه گجت » پرطرفدار در راه است

سایت بدون- خبر احیای «کارآگاه گجت» طرفداران این مجموعه کارتونی کلاسیک را خوشحال کرده است. منتقدان هم از این خبر استقبال کرده و پیش‌بینی می‌کنند نسخه جدید سینمایی ماجراجویی‌های این کارآگاه کنجکاو و سمج، با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شود. نسخه احیا شده کارآگاه گجت را دن لین برای کمپانی والت‌دیزنی تولید می‌کند. او امسال نسخه زنده و دوباره‌سازی شده «علاءالدین» را برای این کمپانی تهیه کرد که با استقبال بالای منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد و قرار است قسمت دوم آن هم ساخته شود. لین به دوستداران گجت قول داده که فیلمی جذاب و سرگرم‌کننده تولید و ادای دین خوبی به این شخصیت محبوب دنیای کارتونی و بچه‌ها کند. در اولین قدم، نویسندگان فیلمنامه انتخاب شده‌اند. تیم دو نفره میکی دی و راستیتر سیدل، کار نگارش فیلمنامه نسخه جدید را انجام می‌دهند. آنها فیلمنامه‌شان را براساس داستان و ماجراهای مجموعه‌ای تلویزیونی می‌نویسند که سال ۱۹۸۳ برای اولین‌بار روی آنتن رفت. به نوشته ورایتی، این فیلمنامه در عین وفادار بودن به داستان نسخه اصلی، قرار است امروزی باشد و همراه با زمان خودش حرکت کند. به گفته دن لین:« طبیعی است که نسخه تازه به نسخه اصلی وفادار باشد و با الهام از آن، تولید شود. اما از دهه ۸۰ میلادی تا امروز، جامعه بشری تغییرات بسیار زیادی کرده است. ما هم برای این که تماشاگران امروزی را جذب ماجراهای داستان فیلم کنیم، ناگزیر از آن هستیم که با شرایط روز حرکت کنیم و تغییراتی در متن و حال و هوای داستان بدهیم. اما تماشاگران و دوستداران گجت می‌توانند مطمئن باشند این نسخه ادامه‌دهنده همان راه و روحیه و حال و هوایی است که مجموعه کارتونی کلاسیک آن داشت.»
به دنبال کارآگاه
هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری نسخه احیا شده کارآگاه گجت اعلام نشده است. مدیران والت‌دیزنی این روزها در جست‌وجوی بازیگر مناسبی برای ایفای نقش گجت هستند. این بازیگر باید بالای ۳۰ سال داشته باشد و برخلاف اکثر ستارگان امروزی که بدن‌هایی عضلانی و ورزیده دارند، قامتی معمولی داشته باشد! حتی از داخل کمپانی والت‌دیزنی شنیده می‌شود که شاید ایفای نقش گجت به یک بازیگر تازه‌وارد سپرده شود. همزمان با انتخاب بازیگران فیلم، تهیه‌کنندگانش در حال مذاکره با چند فیلمساز هستند که وظیفه کارگردانی آن را به دست او بسپارند. اما نام این فیلمسازان هنوز فاش نشده است. تیم برتن که برای والت دیزنی «دامبو» و «آلیس در سرزمین عجایب» احیا شده و زنده را ساخته، مدتی قبل از علاقه‌اش برای کارگردانی نسخه زنده و احیا شده گجت صحبت کرد.
اطمینان خاطر
در حالی که هنوز کلید فیلمبرداری نسخه جدید کارآگاه گجت زده نشده، رسانه‌ها از تبدیل شدن آن به یک مجموعه دنباله‌دار سینمایی حرف می‌زنند. البته با توجه به میزان محبوبیت شخصیت گجت از یک‌سو و توانایی مدیران والت دیزنی برای تولید فیلمی جذاب از سوی دیگر، می‌توان مطمئن بود که کارآگاه گجت هم تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار و چند قسمتی خواهد شد. شرکت والت دیزنی این روزها یک دو جین فیلم سرگرم‌کننده در آرشیو سینمایی خود دارد، که همگی به صورت یک مجموعه چند قسمتی و دنباله‌دار درآمده‌اند.
با این وجود، اهل فن به نکته جالبی اشاره می‌کنند و می‌گویند با توجه به سابقه قبلی شرکت والت دیزنی، از حالا نمی‌توان با اطمینان درباره موفقیت بالای مالی و انتقادی کارآگاه گجت جدید صحبت کرد و از احتمال تولید قسمت‌های بعدی آن خبر داد. اشاره آنها به تلاش نه چندان موفق قبلی والت دیزنی برای ساخت نسخه زنده کارآگاه گجت است.
شرکت والت دیزنی در سال ۱۹۹۹ فیلمی با نام «کارآگاه گجت: فیلم سینمایی» روانه پرده سینماها کرد. این فیلم با نگاهی به داستان نسخه تلویزیونی دهه هشتادی کارتونی آن ساخته شد. متیو برادریک در این نسخه در نقش گجت ظاهر شد و روپرت اورت هم نقش دوست و همکار گجت به نام دکتر کلاو را بازی کرد. دیوید کلوگ کارگردان فیلم بود.
هزینه بالا، فروش کم
این کمدی اکشن پررمزوراز با هزینه تولید بالای ۹۰ میلیون دلاری تهیه شد. این رقم در سال تولید فیلم، رقمی کلان محسوب می‌شود. اما با وجود تبلیغات بسیار زیاد تهیه کنندگان فیلم، تماشاگران استقبال چندانی از آن نکردند و در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا فقط ۱۳۵ میلیون دلار فروش کرد. شرکت والت دیزنی انتظار موفقیتی بالای ۲۰۰ میلیون دلار را برای این فیلم داشت. اما فروش ۱۳۵ میلیون دلاری هم، آنها را ناامید نکرد و راه را برای ساخت دومین قسمت فیلم باز کرد. این اکشن کمدی در سال ۲۰۰۳ ساخته شد. اما مدیران شرکت بعد از نمایش خصوصی فیلم برای گروهی از تماشاگران، به این نتیجه رسیدند که به جای اکران عمومی بهتر است آن را مستقیما وارد بازار ویدئویی کنند! البته مدیران والت دیزنی خودشان را از تک و تا نینداختند و ادعا کردند آن را اصلا برای بازار ویدئویی تولید کرده بودند. فرنچ استوارت در این فیلم نقش گجت را به‌عهده داشت.
تولید دیرهنگام
از داخل شرکت والت دیزنی شنیده می‌شود که فکر تولید نسخه احیاشده کارآگاه گجت از سال ۲۰۱۵ در بین مدیران آن مطرح شده و از یک سال قبل، آنها به صورت جدی به این موضوع فکر کرده‌اند.
ظاهرا مدیران والت دیزنی بعد از تجربه سال ۱۹۹۹ کمی دست به عصا عمل کرده‌اند. اما موفقیت کلان نسخه زنده شده چند کارتون قدیمی و موفق شرکت در جدول گیشه نمایش سینماها، آنها را نسبت به موفقیت احتمالی بالای کارآگاه گجت مطمئن کرده است. نسخه کارتونی کارآگاه گجت از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶ به روی آنتن رفت و محصول مشترک کانادا و آمریکا بود. در سال ۲۱۵ سری جدید این کارتون تولید شد و در ۲۶ اپیزود پخش شد. نسخه زنده و احیا شده کارآگاه گجت قرار است برای اکران عمومی در سال ۲۰۲۱ آماده شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *