نسل جدید ستاره های ایتالیا در راه است/فابیو میرتی، دبروین یوونتوس

سایت بدون – فوتبال ایتالیا در وضعیت عجیبی است. در عرصه ملی قهرمان اروپا هستند اما برای دومین بار از صعود به جام جهانی باز مانده اند. در رده باشگاهی تنها یک تیم از این کشور، آتالانتا، توانسته در سه سال اخیر به یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان برسد. هواداران اما امیدوارند نسل جدید بازیکنان بتوانند تیم ملی و باشگاه‌های تاریخی این کشور را به نقشه جهانی برگردانند. اما اگر نتایج بازی‌های جوانان را ملاکی برای موفقیت آینده قرار دهیم، نشانه های امیدوارکننده ای به چشم می خورد.
ایتالیا خیلی آسان به رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال اروپا راه یافت و یکی از مدعیان فتح این مسابقات است که از اواخر خرداد در اسلواکی شروع می‌شود. یوونتوس هم دومین تیم ایتالیایی شد که به نیمه‌نهایی لیگ جوانان یوفا راه یافت که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده. یوونتوس در ضربات پنالتی به بنفیکا باخت و از صعود به فینال باز ماند اما یک بازیکن در قلب هر دو تیم فوق‌العاده بوده و او فابیو میرتی است.
هافبک ۱۸ ساله ۱۱ سال گذشته را با بیانکونری سپری کرده و این باور به وجود آمده او که تجربه بازی در تیم اول باشگاه در این فصل را به دست آورده، می تواند ستاره بعدی استادیوم آلیانتس باشد. او گل اول پیروزی ۲ بر صفر یووه برابر لیورپول در یک‌چهارم‌نهایی لیگ جوانان یوفا را زد و در دو تا از سه بازی انتخابی ایتالیا برای صعود به یورو گل زد.
این تاثیرگذاری نشان می‌دهد او ذهنیت برد دارد و می تواند پا جای پای اسطوره اش، کوین دبروین بگذارد. میرتی درباره ستاره منچسترسیتی می‌گوید:«بیشتر از همه از تکنیک و نگاه او تحت تاثیر قرار می گیرم. او همیشه می داند توپ را به کجا پاس بدهد، او یک قهرمان است، یک هافبک کامل از هر جهت.» میرتی خود خیلی از این ویژگی ها را دارد، او بیشتر در نقش شماره ۸ در خط هافبک سه نفره یا سیستم لوزی است. آندره‌آ بوناتی مربی تیم زیر ۱۹ سال یوونتوس می‌گوید:«میرتی هوش فوتبالی فوق‌العاده ای دارد، به همراه تکنیک بالا ضمن اینکه از نظر پوشش زمین هم خیلی پیشرفت کرده و فیزیک و انگیزه خیلی خوبی هم دارد. خلاقیت، گلزنی و تاثیر مثبت روی رختکن از ویژگی‌های دیگر او است و از اینکه هم‌تیمی‌ها را به موفقیت و گلزنی سوق بدهد، لذت
می برد.»
او در سال ۲۰۱۱ به یوونتوس پیوست در حالی که استعدادش را در ۶۰ کیلومتری تورین در کانئو کشف کردند. تورینو هم می خواست او را به آکادمی ببرد اما میرتی که یک بار اجازه نداده موهای بلوندش کوتاه شود تا شباهت بیشتری به پاول ندود داشته باشد، به یووه رفت. او وقتی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ برای تیم زیر ۱۷ سال یووه ۱۶ گل زد و ۶ پاس گل داد، مورد توجه هواداران قرار گرفت.
او همچنین کاپیتان تیم زیر ۱۹ سال شد در حالی که بازیکن ثابت تیم زیر ۲۳ سال شد که در دسته سوم فوتبال ایتالیا بازی می‌کند. او در سری C سه گل زده و چهار پاس گل داده. او در پیش‌فصل نظر ماسیمیلیانو آلگری را گرفت و در دقایق آخر پیروزی یووه برابر مالمو در لیگ قهرمانان به عنوان بازیکن جانشین نخستین بازی‌اش را برای تیم اول باشگاه انجام داد. دو ماه بعد در سری A هم بازی کرد و انتظار می رود در هفته های پایانی فصل با مصدومیت وستون مک کنی، دنیس زکریا و آرتور ملو فرصت بازی بیشتری به دست آورد.
میرتی در تمرین با تیم اول باشگاه از مانوئل لوکاتلی چیزهای زیادی می آموزد و انتظار می رود این دو یک روز رهبری خط میانی تیم را به دست بگیرند. او در ژانویه تا سال ۲۰۲۶ با یووه قرارداد بست تا باشگاه‌هایی از آلمان، انگلیس و فرانسه را ناامید کند. برنده ۳۶ قهرمانی لیگ ایتالیا همچنین به تیم‌های دیگر این کشور برای فروش یکی از باارزش ترین محصولات آکادمی اش جواب منفی داده است. شاید نسل جدید ستاره های ایتالیا دوباره این کشور را به قله فوتبال جهان برگردانند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

یک دیدگاه

  1. در آینده ازش بیشتر خواهیم شنید
    ممنون از مطلب
    فورزا یووه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *