نوشتن نگرانی‌ها روی کاغذ از اضطراب‌تان می‌کاهد

بنا به گفته محققان دانشگاه دولتی میشیگان در آمریکا، نوشتن نگرانی‌ها روی کاغذ، بهتر از هر کار دیگر از اضطراب‌تان می‌کاهد.

سایت بدون -بیشتر مردم وقتی نگران و مضطرب هستند، دوست دارند با دیگران صحبت کنند و از احساسات‌شان بگویند، اما محققان دانشگاه میشیگان در بررسی‌های خود متوجه شدند، با نوشتن موضوعات نگران‌کننده نتیجه بهتری می‌توان گرفت.

این محققان پس از بررسی داوطلبان آزمایش دریافتند، نوشتن روایتی (یادداشت اضطراب‌ها و نگرانی‌های روزمره)، می‌تواند مغز را از احساسات منفی خالی کند و اجازه دهد فرد مضطرب به کارهای دیگر خود بهتر برسد.

محققان از مدت‌ها قبل می‌دانستند که نگرانی تمام انرژی مغز را مصرف و فرد را دچار خستگی روحی و روانی می‌کند. زمانی‌که فرد در این حالت مجبور به انجام دادن کارهای روزمره و حرفه‌اش می‌شود، مغز او به‌ طور خودکار وادار به پذیرفتن چند وظیفه همزمان می‌شود. این وضعیت اصلا خوب نیست و فرد بیش از پیش مضطرب می‌شود.

محققان دانشگاه میشیگان در بررسی‌هایشان روی داوطلبان دریافتند، وقتی آنها نگرانی‌ها و احساسات‌شان را روی کاغذ می‌نوشتند، از بار آنها کاسته می‌شد و مغزشان می‌توانست درست مانند یک خودروی جدید هیبریدی به خوبی کار کند و کارهای دیگر را به‌خوبی انجام دهد.

محققان همین بررسی را روی داوطلبان دیگر انجام دادند، اما این‌بار از آنها خواستند، به جای نوشتن احساسات و نگرانی‌هایشان، در مورد آنها حرف بزنند. این داوطلبان در پایان بررسی نه‌تنها از نگرانی‌ها و احساسات بدشان کم نشده بود، بلکه انرژی مغزشان چنان تحلیل رفته بود که کارهای محوله دیگرشان را به‌سختی و درست مثل یک خودروی قدیمی از نفس افتاده انجام دادند.

این محققان می‌گویند، رهایی از بار اضافی نگرانی‌ها با خالی کردن مغز، شما را برای رویدادهای احتمالا استرس‌آور دیگر آماده و مقاوم می‌کند. بنابراین هر زمان که نگران شدید، دفترچه یادداشت‌تان را برداشته و احساسات‌تان را روی آن بنویسید. 

مترجم: نادیا زکالوند

منبع: مدیکال اکسپرس

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *