نکروز بینی چیست؟

سایت بدون –  اگر به هر دلیل خون به بخشی از بافت نرسد، بافت دیگر اکسیژنی دریافت نمی‌کند و از بین می‌رود یا اصطلاحا دچار نکروز می‌شود. نکروز بینی، مشکلی بسیار نادر در جراحی‌های بینی است که علتش معمولا اختلال‌های زمینه‌ای در بیمار است. نکروز بینی را در افرادی که سیگار مصرف می‌کنند، اختلالات عروقی و عفونت‌های موضعی داخل بینی دارند و افرادی که عمل‌های جراحی مجدد بینی انجام می‌دهند، مشاهده می‌کنیم. در جراحی‌های بعدی بافت بینی خونگیری مناسبی ندارد و احتمال قطع خونرسانی وجود دارد. البته گاهی هم اشکال از تکنیک نادرست جراح است. وقتی جراحی با دستکاری زیاد همراه باشد، چنین مشکلی دیده می‌شود ولی اگر تکنیک جراحی رعایت شود، بروز چنین عارضه‌ای تقریبا غیرممکن است.

تزریق ژل‌های غیراستاندارد یا تزریق میزان زیاد در محل نامناسب به بینی نیز احتمال بروز نکروز را بالا می‌برد. حین عمل زیبایی بینی گاهی برای پر کردن فرورفتگی‌ها یا برجستگی‌های بینی در چین نازو لابیال یا چین بین لب و گونه تزریق ژل یا دستکاری صورت می‌گیرد و این مساله نیز احتمال بروز عارضه را افزایش می‌دهد.

احتمال نکروز بینی بعد از تزریق یا حین تزریق ژل در افرادی که درد شدید دارند و در ۲۴ ساعت تا یک هفته اول دچار تغییر در رنگ پوست بینی شده‌اند، زیاد است. این عارضه با تزریق چربی تا به حال گزارش نشده است.

درمان نکروز بینی بسیار پیچیده است و باید از غضروف‌های نقاط دیگر بدن مثل غضرف دنده استفاده کرد. برای ترمیم ممکن است نیاز باشد بیمار چند بار تحت عمل جراحی قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …