نگاهی به دربی امروز مرسی‌ساید در آنفیلد کارلتو باز هم کابوس کلوپ می‌شود؟

ن

دربی مرسی‌ساید عصر امروز و این بار در چارچوب جام حذفی انگلیس برگزار می‌شود تا دومین رویارویی لیورپول و اورتون در این فصل شکل بگیرد. قرمزها در دیدار رفت لیگ موفق شدند با نتیجه پر گل ۵ بر ۲ همشهری خود را شکست دهند و همین نتیجه زمینه‌ساز اخراج مارکو سیلوا، سرمربی ناموفق اورتون شد. حالا در دومین مصاف دو تیم در فصل جاری، کارلو آنچلوتی روی نیمکت آبی‌ها حضور دارد و شرایط کاملا با دیدار یک ماه پیش متفاوت است.

کلوپ: حریف را دست‌کم نمی‌گیریم

خود یورگن کلوپ هم به خوبی می‌داند که در این مسابقه نمی‌تواند دل‌خوش به تکرار نتیجه دیدار قبل باشد. اورتون در چند بازی اخیر متحول شده و اگر چه هنوز نتوانسته به دوران خوبش برگردد اما حریف دست‌وپا بسته‌ای برای صدرنشین مقتدر لیگ برتر نخواهد بود. سرمربی آلمانی لیورپول می‌گوید: «شرایط این مسابقه کاملا متفاوت است. ما هنوز فیلم آن بازی را بازبینی نکرده‌ایم. در دیدار قبلی یک تیم در بهترین فرم خود قرار داشت و حریف شرایط خوبی نداشت اما این بار وضعیت فرق می‌کند. حالا دیگر آنها از بحران فاصله گرفته‌اند و فکر می‌کنم در هفته‌های اخیر عملکرد بهتری داشته‌اند. در ابتدای فصل اوضاع این تیم اصلا مساعد نبود. در آن شب ما روی فرم بودیم و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کردیم. این اتفاقات شاید فقط در یک بازی رخ دهد و نمی‌توان مطمئن بود که دوباره قادر به تکرار آن باشیم. قرار نیست از آن برد مغرور شده و در این بازی حریف را دست‌کم بگیریم.»
در طول دو فصل گذشته تعداد مربیانی که توانسته‌اند تیم آماده کلوپ را مغلوب کنند زیاد نبوده و کارلو آنچلوتی یکی از آنهاست که نه یک بار بلکه دوبار از ابتدای فصل قبل تاکنون موفق شده لیورپول را مغلوب کند. حالا هواداران لیورپول حق دارند از اورتونی که قرار است عصر امروز رودرروی تیم‌شان قرار بگیرد، بترسند و شاید در فاصله کمتر از یک ماه، دومین جام این فصل را هم از دست بدهند. کارلتو با ناپولی توانسته دو بار لیورپول را مغلوب کند و در این فصل در آنفیلد هم به یک امتیاز مهم دست یافت تا نشان دهد که راه بردن مرد آلمانی را خوب بلد است.

موفقیت با سیستم‌های مختلف

او برای تغییر شرایط اورتون زمان زیادی لازم نداشت و در همین دو بازی ابتدایی خود توانسته دو برد کسب کند تا تیمش با روحیه‌ای بسیار خوب برای دربی آماده شود. مربی ایتالیایی راه بردن جام حذفی را خوب بلد است چراکه در نخستین فصل حضورش روی نیمکت چلسی توانست با این تیم دبل کند و قهرمانی لیگ و جام حذفی را کسب کند. او در چهار مسابقه‌ای که در دو فصل اخیر برابر لیورپول برگزار کرده تاکتیک‌های مختلفی را به کار برده است. استفاده از دو سیستم ۳-۳-۴ و ۲-۴-۴ که هرکدام محاسن خودش را داشته و حتی در برخی بازی‌ها ترجیح داده فوتبال مالکانه را در پیش گرفته تا تیمش تصاحب توپ بیشتری نسبت به لیورپول داشته باشد. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که آنچلوتی با وجود تجربه بسیار زیادی که در این کار دارد، اما در این مدت کم نمی‌تواند تاثیرگذاری لازم را روی تیمش داشته باشد و قطعا مدتی طول خواهد کشید تا تغییرات مدنظرش را اعمال کند.
آنچلوتی در طول دوران مربیگری خود هدایت تیم‌های بزرگی چون رئال مادرید، میلان، بایرن مونیخ و چلسی را برعهده داشته و حالا فاش می‌کند که حتی برای مربیگری در لیورپول هم با مالکان باشگاه مذاکره کرده و درنهایت آنها کلوپ را انتخاب کرده‌اند. او می‌گوید: «درست پس از اینکه رئال مادرید را ترک کردم مالکان لیورپول مذاکراتی با من داشتند. آنها به دنبال یک سرمربی جدید بودند و فکر می‌کنم که در آن مقطع بهترین گزینه را انتخاب کردند و به سراغ یورگن رفتند. او عملکرد فوق‌العاده‌ای با این باشگاه داشته و تیمش بسیار موفق بوده است.»
اما این مسابقه کاملا به نفع تیم نیمه قرمز شهر است. آنها آخرین بار در سال ۱۹۹۹ در آنفیلد به اورتون باختند و در این ۲۰ سال شکستی برابر این رقیب قدیمی نداشتند. در این شرایط آنچلوتی اگر بتواند تیمش را به مرحله بعد برساند کار بسیار مهمی انجام داده، اما لیورپول که تقریبا خیالش از قهرمانی در لیگ برتر راحت شده و اختلاف زیادی با مدعیان دارد، با توجه به حذف از جام اتحادیه، این رقابت‌های حذفی را با قدرت ادامه می‌دهد تا با قهرمانی در سه جام پیش رو بتواند سالی رویایی را رقم بزند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *