نگاهی به رژیم غذایی و زمان استراحت ستاره پرتغالی /کریس رونالدو چطور رونالدو شد؟




روزهایی که فوتبالیست‌ها صبحانه انگلیسی مفصل می‌خوردند گذشته است. حالا فوتبال مدرن باعث شده ورزشکاران بسیار به فکر بدن خود باشند، اما رژیم غذایی کریستیانو رونالدو در میان ورزشکاران فعلی هم حیرت‌انگیز است.
فوتبالیستی که ۳۴ سال دارد و در سال ۲۰۲۰ همچنان در اوج دنیا است، بی‌تردید ملاحظات بیشتری برای خود در نظر گرفته تا بتواند تا جای ممکن به درخشش ادامه بدهد.
این ستاره یوونتوس از تکنیک‌های متعددی برای در اوج ماندن استفاده می‌کند؛ هم در زمینه غذا خوردن و هم در زمینه استراحت کردن. او در وعده‌های زیاد و به اندازه کم غذا می‌خورد. او روزانه شش وعده غذا مصرف می‌کند و این یعنی او هر ۳، ۴ ساعت غذا می‌خورد. به این ترتیب است که رونالدو می‌تواند تغذیه لازم و مانند اکثر ورزشکاران، سوخت‌وساز بالایی داشته باشد.
رژیم رونالدو به او اجازه می‌دهد عضلات فوق‌العاده‌ای پیدا کند و حجم چربی بدن او بسیار پایین باشد. او یک متخصص تغذیه شخصی دارد که از دوران حضور در رئال‌مادرید در کنار او بوده است.
رونالدو غلات کامل و سبوس‌دار، میوه تازه و پروتئین‌های بدون چربی مانند انواع ماهی‌ها را مصرف می‌کند. ماهی که او می‌خورد همیشه تازه است و یخ‌زده نیست.
رونالدو همیشه سالاد زیادی مصرف می‌کند. او در صبحانه‌اش پنیر، ژامبون، ماست کم‌چرب، میوه و نان تست آووکادو می‌خورد. برای او، جوجه یکی از غذاهای جادویی است؛ سرشار از پروتئین و کم‌چربی.
پاتریس اورا که در منچستریونایتد هم‌بازی او بود، می‌گوید: «اگر کریستیانو شما را به خانه‌اش دعوت کرد، پیشنهاد می‌کنم دعوتش را رد کنید. این پسر یک ماشین است که هرگز دست از تمرین برنمی‌دارد. من یک‌بار به خانه‌اش رفتم و واقعاً از تمرین خسته شده بودم اما روی میز تنها سالاد و سینه مرغ بود و آب.»
رونالدو روی جزئیات زندگی‌اش خارج از میدان تمرکز بالایی دارد. او در رژیم غذایی‌اش هیچ نوشیدنی کربن‌داری نمی‌خورد و از خوردن گوشت قرمز و غذاهای یخ‌زده اجتناب می‌کند.
ویژگی دیگر او استراحتش است. پروفسور نیک لیتل‌هیس کتابی مهم درباره خواب نوشته و در آن به قدرت چرت زدن اشاره کرده است. نام کتاب او این است: «خواب، افسانه ۸ ساعت و قدرت چرت زدن… و برنامه‌ای جدید برای شارژ مجدد بدن و ذهن‌تان.» الگوی رونالدو این نیست که هشت ساعت پشت سر هم بخوابد. او این ساعت‌ها را می‌شکند. لیتل‌هیس می‌گوید برای یک ورزشکار حرفه‌ای مهم است که در طول روز پنج‌بار برای ۹۰ دقیقه بخوابد. رونالدو هم از این تئوری استقبال کرده و هر روز، حتی هنگامی که در تعطیلات است هم خوابش را به این ترتیب در طول روز تقسیم می‌کند. او با قراردادی چهارساله تا سال ۲۰۲۲ به یوونتوس پیوسته است اما آیا تصور نمی‌کنید که بعد از ۲۰۲۲ همچنان بازی کند؟

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *