نگاهی به شرایط دراماتیک بارسلونا/صد روز بعد از مسی

۰۷


سایت بدون – بارسلونا در میانه یک بحران بزرگ است و ۱۰۰ روز کابوس‌وار را بعد از رفتن لیونل مسی به پاری‌سن‌ژرمن تجربه کرده است. کاتالان‌ها بیش از یک میلیارد پوند بدهی دارند، مربی‌شان را اخراج کرده‌اند، ال‌کلاسیکو را باخته‌اند و از ۱۶ بازی تنها شش برد به دست آورده‌اند. مسی بعد از ۲۱ سال مجبور به ترک بارسلونا شد چون این تیم بزرگ نمی‌توانست دستمزد فوق‌ستاره ۳۴ ساله خود را بپردازد، بعد از جدایی او، بارسلونا روزهای فاجعه‌باری را پشت سر گذاشته است.

لوک دیونگ به جای گریزمان
در یکی از پرضررترین نقل و انتقالات تاریخ، بارسلونا اجازه داد آنتوان گریزمان به صورت قرضی برای یک فصل به اتلتیکومادرید برگردد و می‌تواند با ۳۴/۴ میلیون پوند به این تیم برود. دو سال قبل بارسا برای او ۱۰۷ میلیون پوند داد و دستمزد هفتگی ۵۰۰ هزار پوندی برایش در نظر گرفت. اگر ضرر ۷۳ میلیون پوندی کافی نبود، بارسا جای او را با لوک دیونگ ۳۰ ساله پر کرد!

سقف دستمزد
لالیگا برای بارسلونا سقف دستمزد تعیین کرد و از ۳۳۰ میلیون پوند به ۸۵ میلیون رسید. سقف دستمزد براساس سود و زیان باشگاه‌ها تعیین می‌شود. دو فصل قبل سقف دستمزد بارسا ۵۹۱ میلیون پوند بود و در دو فصل به ترتیب ۲۶۱ و ۲۴۵ میلیون پوند کاهش یافت.

۱/۱۵ میلیارد پوند بدهی
بحران اقتصادی بارسلونا باعث شده بدهی باشگاه به ۱/۱۵ میلیارد پوند برسد. خوان لاپورتا اعلام کرد از گلدمن ساکس ۶۸ میلیون پوند وام گرفته تا دستمزد بازیکنان را بپردازد.

اخراج رونالد کومان
بعد از شروع افتضاح بارسلونا، مربی هلندی اخراج شد در حالی که تیم در رده نهم بود. با این اوضاع اقتصادی ۱۰ میلیون پوند هم به او غرامت دادند. ژاوی در حالی مربی بارسلونا شده که ۱۱ امتیاز با صدرنشین شگفت‌انگیز، رئال سوسیداد فاصله دارد.

مشکل قلبی سرخیو آگوئرو
سرخیو آگوئرو در تابستان از منچسترسیتی آمد اما در پنجمین بازی خبر وحشتناکی درباره مهاجم ۳۳ ساله منتشر شد. او مقابل آلاوس دچار مشکلات تنفسی شد و برای تست‌های قلب به بیمارستان رفت. حداقل سه ماه دیگر نمی‌تواند بازی کند و بعد باید درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد.

بیرون از کورس قهرمانی
در مارس ۲۰۰۴، رئال مادرید با ۱۲ امتیاز اختلاف در صدر بود اما هفت تا از هشت بازی آخرش را باخت و در نهایت چهارم شد در فصلی که والنسیا به قهرمانی رسید. بارسلونا با ۴ برد، ۵ تساوی و سه باخت ۱۷ امتیازی است و ۱۱ امتیاز با صدر فاصله دارد. به نظر می‌رسد هدف این تیم کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشد.

باخت در ال‌کلاسیکو
کومان می‌توانست سرنوشت دیگری داشته باشد اگر مادرید همه دربی‌ها را می‌برد اما رئال با گل‌های داوید آلابا و لوکاس واسکس شکست خورد؛ اینکه آگوئرو در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده اولین گل خود را برای بارسلونا زد، دردی را دوا نکرد.

تحقیر در لیگ قهرمانان
بارسا دو بازی آخرش در لیگ قهرمانان برابر دیناموکیف را برده اما در دو بازی نخستش دو باخت ۳ بر صفر تحقیرآمیز برابر بایرن‌مونیخ و بنفیکا متحمل شد که اولی در نوکمپ رخ داد.

قهر هواداران
بعد از جدایی دراماتیک مسی، هواداران احساسات منفی خود را نسبت به باشگاه نشان دادند و بنرهای اعتراض‌آمیز به اهتزاز درآوردند. اما در تساوی با آلاوس یک رکورد نامطلوب برای بارسا رقم خورد، ۳۷۲۷۸ تماشاگر پایین‌ترین میزان مشارکت هواداران در ۲۰ سال گذشته بود.
در بازی والنسیا هم، غول کاتالان حتی نتوانست بلیت نیمی از ظرفیت ورزشگاه خود را بفروشد.

سقوط نوکمپ
نوکمپ در شرایط بسیار بدی است تا جایی که نایب رئیس باشگاه، الینا فورت می‌گوید حتی اجازه ندارند تنور و فرهای داخل استادیوم را روشن کنند. باشگاه در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی استادیوم قدیمی خود است که به تعمیرات اساسی نیاز دارد. کار تا جایی خراب است که در طول مسابقه وضعیت پنل‌های نور را بررسی می‌کنند تا فیوزهایش نسوخته باشد.
منبع: سان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *