نیمار : برزیل دوباره آقای فوتبال دنیا می‌شود

در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، تیم‌ملی فوتبال برزیل برابر بولیوی به پیروزی رسید. ۵گل زیبا نشان از قاطعیت و قدرت برزیل داشت و البته ناتوانی بولیوی مقابل یکی از آماده‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا. شاید به‌قول نیمار، برزیل بار دیگر آقای فوتبال دنیا می‌شود و به‌دنبال راهی برای خلق این آقایی است. در این بازی زیبا، مارکینیوس، روبرتو فیرمینو (دوبار)، ژوزه کاراسکو (پنالتی) و کوتینیو موفق به گلزنی شدند اما مرد حاشیه‌ساز و ویترینی تیم‌ملی برزیل بیشتر از این گلزنان، به چشم آمد و سخنرانی و مصاحبه کرد. نیمار، گویا فرصتی مناسب پیدا کرده بود تا با برخی دوستان و دشمنان جدید و قدیمی خود تسویه‌حساب کرده باشد. خبرنگار روزنامه فیگارو نیز این را خوب می‌دانست که نیمار به‌دنبال کسی می‌گردد که از او درباره یک مصاحبه خوب، درخواست رسمی داشته باشد. متن گفت‌وگوی فیگارو با نیمار را در ادامه می‌خوانید.

اولین بازی یک پیروزی شیرین در پی داشت، آیا برزیل در این جدول به‌آسانی به‌کار خود ادامه خواهد داد؟

بعید می‌دانم مشکلی در کار باشد. برزیل بار دیگر آقای فوتبال دنیا می‌شود. من در این خصوص تردید ندارم، ما یک تیم کامل و عالی را تشکیل داده‌ایم و با هم در اوج هماهنگی هستیم. یکدیگر را به‌خوبی در زمین پیدا می‌کنیم و روزبه‌روز پیشرفت خواهیم کرد. بازی خوبی بود و در بازی‌های بعدی نیز باید حسابی هوشیار باشیم.

گل نزدی اما در کار تیمی شرکت داشتی.

مهم نیست، مهم تیم است، ما به پیروزی رسیدیم، با ۵گل زیبا و خوب و باکیفیت. من ادعایی ندارم و به تیم‌ملی نمی‌آیم که گل بزنم و مقابل دوربین‌ها خودنمایی کنم. حس سربازی را دارم که باید برای کشورش تلاش کند.

این یعنی کسانی که گلزنی کرده‌اند چنین هدفی داشته‌اند؟

من نام کسی را ذکر نکردم، دوست ندارم حرف‌هایم باعث دلخوری و تفرقه شود اما مرا می‌شناسید و می‌دانید که باصراحت حرف می‌زنم. اصولا از کسانی که تیم‌ملی را برای نمایش دادن دوست دارند، خوشم نمی‌آید. هر کسی که گل زده کار بزرگی کرده و به آنها تبریک می‌گویم اما من توسط حداقل دو نفر مهار شده بودم و همین فضا را برای سایر بازیکنان باز کرده بود تا راحت‌تر بتوانند برای گلزنی تلاش کنند. همین موضوع حس خوبی به من می‌دهد، وقتی تیم حریف مجبور می‌شود دو بازیکن برای مهار من درنظر بگیرد.

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن همچنان اصرار دارد شما را مسئول موضوع نژادپرستی و تخلف پیش‌آمده جلوه دهد.

نه این‌گونه نیست، باشگاه مشکلی با من ندارد و این موضوع حل شده است. بعضی از پرونده‌ها بین بازیکن و تیمش برای سال‌ها بسته شده اما روزنامه‌ها علاقه دارند آنها را باز و تمام‌نشده جلوه دهند. مشکلی بین من و پاریس وجود ندارد. شاید بشود به آن به چشم یک سوءبرداشت نگاه کرد.

به‌نظر شما مهم‌ترین رقبای برزیل در گروه مقدماتی جام‌جهانی کدام تیم‌ها هستند؟

شاید بتوان به کلمبیا، اروگوئه و آرژانتین اشاره کرد اما به‌نظر من واقعا همه تیم‌ها آماده هستند. هر بازی مهم است و نباید هیچ حریفی را دست‌کم گرفت. حالا بولیوی از ما شکست خورده اما همین تیم هم حق دارد که خود را شایسته حضور در جام‌جهانی بداند. به‌نظر من همه تیم‌ها مدعی هستند و باید همه بازی‌ها را با دقت و هوشیاری زیر ذره‌بین گرفت.

آیا این صحت دارد که خودت پیشنهاد رسمی بارسلونا را برای بازگشت به بارسا رد کرده‌ای؟

هرگز صحت ندارد، مدیریت باشگاه مدام حرف می‌زد، هر روز چیزی می‌گفت که من به‌شدت تعجب می‌کردم. این بی‌انصافی بود، من سعی کردم به پیشنهاد مدیربرنامه‌هایم فقط سکوت کنم. این سکوت هم حدی داشت و بالاخره مجبور شدم بگویم که آنها حتی یک‌بار هم به من پیشنهاد ندادند و مدام خبرسازی می‌کردند که هرگز صحت نداشت.

می‌شود فرض کرد که هرگز در بارسلونا بازی نخواهی کرد؟

البته که همه می‌دانیم، هرگزی وجود ندارد اما خب شرایط کنونی من طوری است که اطمینان دارم این اتفاق رخ نخواهد داد. بارسلونا خانه من بود و حالا نیست، آنها رفتار خوبی نداشتند، می‌توانید بگویید که من هم با یک پیشنهاد مالی خوب راهی پاری‌سن‌ژرمن شدم که البته این یک جرم نیست اما در هر حال موضوعاتی هست که بین من به‌عنوان یک بازیکن و بارسلونا به‌عنوان یک باشگاه محرمانه است و من دوست ندارم آنها را شرح دهم.

مشکل مالی در فوتبال برزیل چه زمانی حل خواهد شد؟

به‌نظر من به‌راحتی می‌تواند حل شود و راهش این است که مقامات فوتبال برزیل بخواهند این مشکل را حل کنند. این اراده وجود ندارد به‌عنوان مثال فقط با یک‌دهم پولی که در جریان فساد مالی در زمان ریاست بلاتر در فوتبال برزیل ناپدید شد، می‌شود همه مشکلات مالی فوتبال برزیل را دست‌کم برای چندماه آینده حل کرد. فوتبال برزیل فقیر نیست که بخواهد از کشورهای دیگر کمک مالی دریافت کند، فقط کافی است که برای فوتبال برزیل بجنگیم، صداقت داشته باشیم و اجازه دهیم عدالت در فوتبال رعایت شود. فدراسیون فوتبال در یک کشور، یک سوپرمارکت نیست که دخل‌وخرج شخصی داشته باشد و این حس مشمئزکننده باید از بین برود که اهالی فدراسیون فوتبال یا اتحادیه بخواهند در این فرصت پیشرفت کنند.

آیا قرار است از طریق خیریه خود به کودکان برزیلی نیز کمک کنید؟

این موضوع همیشه برای من دردسرساز بوده است، کمک‌های این خیریه همیشه در جریان بوده و خواهد بود اما این خیریه من نیست که در دادگاه معروف بارسلونا هم علیه من استفاده شد، من کاری با این خیریه ندارم فقط گاهی از طریق خود یا پدر به این خیریه به شرط ارسال کمک‌ها به‌صورت مستقیم به‌سمت برزیل کمک صورت می‌گیرد و این هیچ ربطی به من ندارد. مطمئن هستم این خیریه کارش را درست انجام می‌دهد و به‌زودی بازهم کمک‌هایی در راه خواهد بود که هیچ‌وقت دوست نداشته و ندارم که رسانه‌ای شود. برای من مهم این است که کمک‌ها به کودکان برزیلی برسد. آنها مشکلات زیادی در تحصیل و ورزش دارند و در هر دو عرصه باید به آنها کمک شود. این البته وظیفه دولت برزیل است نه من یا بازیکنانی مثل من اما من مدیون برزیل هستم و کار خودم را انجام می‌دهم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *