همبازی‌های سابق به این سؤال جنجالی پاسخ دادند:مسی بهتر است یا رونالدو؟



بیش از یک دهه است که بحث داغ فوتبال این است: کریستیانو رونالدو بازیکن بهتری است یا لیونل مسی؟
سایت بدون – حالا این بحث داغ‌تر از همیشه دنبال می‌شود. هر دو بازیکن دوران ورزشی فوق‌العاده‌ای داشته و قهرمانی‌های بسیاری کسب کرده‌اند. آنها صدها گل زده و افتخارات زیادی داشته‌اند اما افرادی که با این دو نفر همبازی بوده‌اند کدام را انتخاب می‌کنند؟
دکو
این هافبک درخشان در اوایل دوران مسی در بارسلونا با او همبازی بود و در تیم ملی پرتغال هم کنار رونالدو بازی کرد. هنگامی که از او سؤال شد کدام بهتر بوده است، او حاضر نشد یکی از این دو نفر را انتخاب کند و به رونالدینیو اشاره کرد: «از همان ابتدا مشخص بود که لئو و کریستیانو بهترین‌ها هستند؛ به ویژه که کسی فکر نمی‌کرد آنها بتوانند این همه سال در این سطح بازی کنند اما کسی که خیلی سرنوشت‌ساز نبود ولی بیش از همه من را تحت تأثیر قرار داد رونالدینیو بود. برای من، او همیشه بهترین خواهد بود. ما در بارسلونا همدیگر را دیدیم و بلافاصله با هم دوست شدیم.»
نتیجه: مساوی
آنخل دی‌ماریا
این بال پاری سن ژرمن در رئال مادرید کنار رونالدو بازی کرد و آنها با هم فاتح لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ شدند. او بارها هم کنار مسی در تیم ملی بازی کرده است. دی‌ماریا می‌گوید: «اینکه کنار وین رونی، زلاتان ابراهیموویچ، کریستیانو رونالدو و لئو مسی بازی کنید رویایی است اما از این چهار نفر، لئو بهترین است. سخت بتوانم بهترین همبازی‌ام را انتخاب کنم اما اگر قرار باشد یکی را انتخاب کنم، او لئو خواهد بود. وقتی پیر شوم برای نوه‌هایم خاطرات قهرمانی در لیگ قهرمانان را تعریف خواهم کرد و امیدوارم که خاطرات فتح جام جهانی را هم بگویم اما بیش از هر چیز به این اشاره می‌کنم که کنار لیونل مسی بازی کردم.»
نتیجه: مسی
پائولو دیبالا
او در حال حاضر هم‌تیمی رونالدو در یوونتوس و مسی در تیم ملی آرژانتین است.
این بازیکن یوونتوس گفت: «محال است که بتوان بین این دو نفر مقایسه انجام داد و گفت کدام بهتر است. آنها سال‌هاست که در یک سطح هستند.»
نتیجه: مساوی
گابریل هاینتسه
این مدافع چپ آرژانتینی با رونالدو در منچستر یونایتد و مسی در تیم ملی همبازی بود. البته در دورانی که مسی در آکادمی نوولز اولدبویز حضور داشت هم هاینتسه در این تیم بازی می‌کرد.
او در سال ۲۰۰۸ گفته بود: «اگر قرار باشد یکی را انتخاب کنم، گزینه من رونالدو است. به نظرم یک فوتبالیست از این بهتر نخواهد شد.» او در سال ۲۰۱۶ هم گفت: «بازی لئو را نمی‌توان توضیح داد. از نظر فوتبالی، او اهل این سیاره نیست. به عنوان انسان هم اینکه او چنین زندگی آرامی دارد ستودنی است.» البته نظر او همچنان روی رونالدو است.
نتیجه: رونالدو
گونسالو ایگواین
او در حال حاضر کنار رونالدو در یوونتوس بازی می‌کند و در رئال مادرید هم همبازی او بوده است. او که در تیم ملی آرژانتین هم کنار مسی است، می‌گوید: «سال‌ها پیش با رونالدو در رئال بازی می‌کردم. حالا او را بازیکن دیگری می‌یابم؛ فردی پخته‌تر و اهل خانواده. من پیش‌تر از بازی کنار او لذت بردم و خوشحالم که دوباره با هم بازی می‌کنیم. من مهاجم هستم و بخت بازی کنار مسی را هم داشته‌ام. این مایه افتخار است. هر بار که او توپ را می‌گیرد باید حواستان جمع باشد چون هر لحظه ممکن است پاسی عالی به شما بدهد یا اینکه یارگیر شما را کنار بزند. او کارهایی می‌کند که یک مهاجم می‌تواند انتظارش را داشته باشد اما یک مدافع نه.»
نتیجه: مساوی
فرناندو گاگو
همبازی سابق رونالدو در رئال مادرید که با مسی هم در آرژانتین بازی کرده، تردیدی در انتخاب بین این دو ندارد: «برای من، رونالدو نفر اول نیست. از دید من، مسی بهترین بازیکن دنیا است چون سبک بازی او، حرکاتش و نحوه تغییر بازی‌اش خاص است. مسی توانایی خارق‌العاده‌ای دارد و من عاشق نحوه بازی او هستم. ما می‌دانیم که او می‌تواند در نیم‌ثانیه سرنوشت یک بازی را تغییر دهد و این باعث آسایش خاطر یک بازیکن می‌شود. او بهترین بازیکنی است که در عمرم دیده‌ام. بدون تردید.»
نتیجه: مسی
اسکیل گارای
او در رئال مادرید با رونالدو بازی کرد و در تیم ملی آرژانتین با مسی. گارای می‌گوید: «زمانی که از من می‌پرسند بهترین بازیکن تاریخ کیست، می‌گویم لئو. از همان بار اولی که او را در تیم زیر ۱۵ساله‌های آرژانتین دیدم، تا حالا، بازی او همیشه من را جذب کرده است. او هیچ محدودیتی نمی‌شناسد.»
نتیجه: مسی
آندره گومش
این هافبک اورتون دو سال در کنار مسی در بارسلونا بازی کرد و با رونالدو در تیم ملی پرتغال حضور دارد. او می‌گوید: «رونالدو بازیکن خیلی مهمی است. او مسئولیت هدایت تیم کشورمان را بسیار جدی گرفته است و الگویی بزرگ برای همه ماست. همه می‌دانیم که مسی خیلی خیلی خوب است. او کارهای متفاوتی بلد است و هر روز بازیکنان را در تمرینات غافلگیر می‌کند.»
نتیجه: مساوی
هنریک لارسن
این اسطوره سوئدی با مسی فاتح لیگ قهرمانان شد و ۱۳ بازی هم کنار رونالدو در منچستر یونایتد انجام داد. او می‌گوید: «کریستیانو خیلی بدشانس است که در دورانی بازی می‌کند که مسی حضور دارد. رونالدو بازیکن خیلی خوبی است اما مسی حتی از او هم بهتر است. مسی انگار اهل این جهان نیست. او باورنکردنی است.»
نتیجه: مسی
جرارد پیکه
این بازیکن اسپانیایی در اوایل دوران فوتبالش در منچستر یونایتد همبازی رونالدو بود و حالا سال‌هاست که کنار مسی در بارسلونا بازی می‌کند. او می‌گوید: «کریستیانو ماشینی تمام‌عیار است. او بازیکنی سختکوش است که همیشه می‌خواهد پیشرفت کند اما همیشه گفته‌ام که مسی استعدادی دارد که هیچ فرد دیگری ندارد. از دید من مسی انسان نیست اما در میان انسان‌ها رونالدو بهترین است.»
نتیجه: مسی
نلسون سمدو
او دو بار با بارسلونا فاتح لالیگا شده و با پرتغال هم لیگ ملت‌های اروپا را فتح کرده است. سمدو می‌گوید: «رئال مادرید جای خالی رونالدو را بسیار حس می‌کند. نمی‌توانم بگویم که رفتن رونالدو از رئال برای بارسلونا بد شد. اگر او بود، لیگ برای ما خیلی سخت‌تر می‌شد. او بازیکنی است که توجه و مراقبت بسیاری نیاز دارد. مسی هم بازیکنی تماشایی است. بازی کنار او امتیازی بزرگ است. او همیشه ما را غافلگیر می‌کند و از سیاره دیگری است.» حرف‌های او نشان می‌دهد که مسی را کمی ترجیح می‌دهد اما او نظری علنی نداده است. پس، نتیجه مساوی است.
نتیجه: مساوی
کارلوس توس
بازیکن سابق منچستر یونایتد که سال‌ها هم کنار مسی در آرژانتین بازی کرده، هر دو را خوب می‌شناسد: «کریستیانو پس از تمرینات وارد باشگاه بدنسازی می‌شد. او وسوسه تمرین دارد و می‌خواهد در هر چیزی بهترین باشد. مسی انگار ورزشی به جز فوتبال را بازی می‌کند. اینکه در هر بازی سه گل بزند برایش طبیعی است.» حس می‌شود که نظر توس بیشتر معطوف مسی است اما او به صورت آشکار چیزی نگفته است. پس رأی او هم مساوی است.
نتیجه: مساوی
به این ترتیب، از این ۱۲ بازیکن، شش نفر این دو بازیکن را برابر با هم دانسته‌اند. از شش نفری که نظر روشن خود را اعلام کرده‌اند هم پنج نفر مسی را برگزیده‌اند. از این رو، بیشتر بازیکنان نمی‌خواهند بین این دو یکی را انتخاب کنند، ولی اگر دست به این کار بزنند، نظرشان مسی است.
منبع: سان
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *