همه آن‌چه باید درباره تورهای فوتبالی دی‌ماه بدانید تماشای جام‌ملت‌ها چقدر آب می‌خورد؟

اگر تیم‌ملی تا فینال پیش برود، هزینه اقامت و تماشای مسابقات برای هر نفر به ٢۶‌میلیون تومان می‌رسد!

سایت بدون – جام‌ملت‌های آسیا بعد از جام‌جهانی در رده ملی جذاب‌ترین رقابت برای هواداران فوتبال ایران به حساب می‌آید. قطعا با توجه به نزدیکی محل برگزاری این دوره از جام‌ملت‌ها به ایران، خیلی از مردم علاقه دارند بازی‌های تیم‌ملی را از نزدیک تماشا کنند، اما آیا هزینه‌های سفر به آنها اجازه چنین کاری را می‌دهد؟
یک‌ماه اقامت تا فینال
اگر هرکدام از علاقه‌مندان به فوتبال در ایران بخواهند از مرحله گروهی بازی‌های تیم‌ملی را از نزدیک نظاره‌گر باشند و تا مراحل پایانی شاگردان کی‌روش را همراهی کنند، احتمالا نزدیک به یک‌ماه باید در امارات اقامت داشته باشند. جام‌ملت‌های آسیا از ١۵ دی آغاز می‌شود و ١٢ بهمن با برگزاری دیدار پایانی به اتمام می‌رسد. درصورتی که یوزهای ایرانی بتوانند راهی فینال شوند، حدود یک‌ماه در امارات خواهند بود. به همین خاطر شاید برخی ترجیح دهند بازی‌های مراحل حذفی را که از جذابیت بالاتری برخوردار هستند، از نزدیک تماشا کنند و دیرتر به امارات بروند. البته این برنامه‌ریزی هم به نوعی ریسک محسوب می‌شود، چون شاید تیم‌ملی نتواند به مراحل پایانی برسد.
١٢‌میلیون تا پایان مرحله گروهی
تورهای مسافرتی مثل همیشه این روزها قبل از یک رویداد بزرگ کار خود را شروع کرده‌اند و با اعلام نرخ‌های مختلف علاقه‌مندان را برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا راهنمایی می‌کنند. اگر بخواهیم به صورت میانگین از میان تورهای موجود قیمتی را درنظر بگیریم، برای ١٣روز اقامت در دوبی و ابوظبی که محل برگزاری ٣ بازی مرحله گروهی ایران به حساب می‌آید، ٨‌میلیون تومان هر فرد باید به آژانس‌های هواپیمایی پرداخت کند. این درحالی است که بلیت هر بازی به صورت میانگین ۵٠ درهم و مالیات هرشب حضور در هتل ۴ ستاره ١۵ درهم است. جمع این مبالغ هم حدودا یک‌میلیون تومان با نرخ درهم ٣‌هزار تومانی خواهد بود. اگر تصور کنیم در مدت ١٣روز حضور در امارات یک‌نفر حداقل ‌هزار درهم خرج کند، ٣‌میلیون تومان نیز مخارج روزانه‌اش خواهد شد. دراین صورت با توجه به تورهای موجود برای تماشای ٣ بازی ایران در مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا مقابل یمن، عراق و ویتنام یک‌نفر باید حدود ١٢‌میلیون تومان خرج کند.
تا فینال چقدر خرج داریم؟
درصورتی که تصور کنیم یک‌نفر بخواهد از ابتدا تا انتهای جام‌ملت‌های آسیا کنار تیم‌ملی باشد و در تمام مسابقات به‌عنوان هوادار روی سکوها قرار بگیرد، باید تقریبا هزینه اقامت را دوبرابر کنیم. یعنی منهای بلیتی که برای هر مسافر در تور هزینه دارد، حدود ۶‌میلیون تومان دیگر باید به مبلغ اقامت اضافه کنیم. تا این‌جا ١۴‌میلیون تومان هزینه تور و اقامت خواهد شد. جدا از این، فقط یک‌میلیون و ٣۵٠‌هزار تومان باید برای یک‌ماه اقامت هزینه مالیات هتل را بدهیم. علاوه بر ١۵٠ درهم برای تماشای بازی‌های گروهی، باید بلیت بازی‌های مراحل بالاتر که گران‌تر هم هست را نیز درنظر بگیریم. در مجموع مراحل حذفی تا فینال قیمت بلیت به صورت میانگین ٣۵٠ درهم آب می‌خورد که با ١۵٠ درهم مرحله گروهی، ۵٠٠ درهم خواهد شد. این یعنی هر فرد حداقل باید ١,۵‌میلیون تا فینال هزینه بلیت پرداخت کند. کل این هزینه‌ها حدود ١٧‌میلیون تخمین زده می‌شود؛ علاوه بر این‌که حداقل یک‌نفر ٣‌هزار درهم در یک‌ماه در امارات هزینه خواهد داشت. این هم یعنی ٩‌میلیون تومان بیشتر که در مجموع ٢۶‌میلیون تومان می‌شود.
٧٨‌میلیون برای یک خانواده ٣نفره
اگر تصور کنیم یک خانواده ٣نفره بخواهند به امارات سفر کنند و فقط تماشاگر بازی‌های تیم‌ملی باشند، هزینه آنها در جمع حدود ٧٨‌میلیون تومان تخمین زده می‌شود. این مبلغ صرفا جهت اقامت و تماشای بازی‌های ایران است و تفریحات و خرید هر خانواده را هم باید به آن اضافه کنیم. این‌که ٢۶‌میلیون تومان فقط هزینه یک‌نفر برای یک‌ماه حضور در امارات و تماشای بازی‌های تیم‌ملی تخمین زده می‌شود، کار را برای قشر عادی جامعه سخت و حتی غیرممکن می‌کند. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد بیشتر باید در انتظار حضور هواداران ایرانی مقیم امارات در استادیوم‌ها به‌عنوان حامی تیم‌ملی باشیم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *