همه آن چیزی که باید درباره طلب برانکو ایوانکوویچ بدانید/ بمب ساعتی

سایت بدون – پرسپولیس تا به حال ٣٣٠ هزار یورو از مطالبات برانکو را پرداخت کرده و حالا باید ٧٨۴ هزار یورو به برانکو و ۶٠ هزار فرانک به عنوان جریمه بپردازد   چند روز دیگر یک ماه از پایان مهلت سی روزه فیفا برای پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ از سوی باشگاه پرسپولیس می‌گذرد و این باشگاه یک قدم دیگر به محرومیت و جرائمی سنگین‌تر مثل سقوط به دسته پایین‌تر نزدیک می‌شود. مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اما اعلام کرده است که تا کنون این باشگاه تنها ۳۵۰ هزار یورو از طلب سرمربی سابق خود را تهیه کرده است که پرداخت این مبلغ به برانکو فایده‌ای ندارد! سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین گفته است: «برای اینکه کمیته انضباطی فیفا بداند برای پرداخت طلب برانکو حسن نیت داریم، دو نامه برای فیفا و AFC ارسال کردیم تا با پرداخت این مبلغ حسن نیت خود را نشان بدهیم اما تاکنون جوابی به ما نداده‌اند.» اصرار سرپرست باشگاه پرسپولیس برای اثبات حسن نیت این باشگاه به برانکو اما در حالی است که تأخیر طولانی در این پرداخت، اثبات حسن نیت‌های این چنینی را بی‌تأثیر کرده است. 

مطالبات برانکو از باشگاه پرسپولیس در واقع مبالغی است که باشگاه از سال ۲۰۱۸ به او پرداخت نکرده است تا در نهایت به محکومیت یک میلیون و ۵۵ هزار یورویی باشگاه به او بیانجامد. او همچنین تأکید کرده است که به دلیل تحریم‌های بانکی علیه ایران، امکان پرداخت این مبلغ از محل درآمدهای پرسپولیس در ای‌اف‌سی وجود ندارد. این رفتار سرپرست باشگاه پرسپولیس و تعلل در تأمین مبلغ مورد نیاز برای پرداخت طلب برانکو ایوانکوویچ هم هواداران را مقابل باشگاه قرار داده است و هم ناراحتی و واکنش تعدادی از پیشکسوتان باشگاه را به همراه داشته است. بی‌اعتمادی به صحبت‌های رسول‌پناه در مسیر پرداخت مطالبات برانکو و خطری که در این رابطه حس می‌شود، دیروز (شنبه) حتی موجب حمله اینستاگرامی علی کریمی به سرپرست باشگاه پرسپولیس شد. او در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام در واکنش به ادعای سرپرست باشگاه مبنی بر مشکل تحریم‌ها که امکان پرداخت مطالبات برانکو را سلب کرده، نوشت: «شما اگر راست می‌گین پول برانکو را به من بدهید به دستش می‌رسانم. شما اگه مدیر بودی ۱۵۰ میلیون به ترابی می‌دادی تا ۴۰۰ دلار درآمدزایی می‌شد برای باشگاه! مقصر کسی است که شما را انتخاب می‌کنه.» پرداخت مطالبات برانکو اما در شرایطی همچنان به تعویق می‌افتد که برانکو در پرونده شکایت خود برای حقوق ماهیانه خود از باشگاه پرسپولیس را ۵۲۰ هزار یورو درخواست کرد که شامل سیزده ماه و ۴۰ هزار یورو است. همچنین قرار است برانکو برای پیش‌پرداخت قرارداد خود مبلغ ۲۵۰ هزار یورو از باشگاه پرسپولیس دریافت کند و این مبلغ برای این فصل (۲۰۲۰-۲۰۱۹) ۲۲۰ هزار یورو است. همچنین قسط دوم برانکو برای فصل گذشته ۱۰۰ هزار یورو بوده است که باید پرداخت شود. این مربی کروات‌ بندی برای کسب سهمیه آسیایی در قرارداد خود داشت که با توجه به قهرمانی پرسپولیس فعال شده و پرسپولیس در این بخش محکوم به پرداخت ۳۰۰ هزار یورو به برانکو شد. برانکو ۱۵ هزار یورو نیز بابت بردهای خود در لیگ برتر دریافت خواهد کرد. او برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز پاداشی درخواست کرده است؛ اینگونه که از شواهد مشخص است برانکو بابت حذف الدحیل در مرحله یک‌چهارم نهایی مبلغ ۵۰ هزار یورو و برای حذف السد در نیمه‌نهایی مبلغ ۱۰۰ هزار یورو دریافت کرده است.

باتوجه به پرداختی ۵۰۰ هزار یورویی پرسپولیس به برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس در نهایت محکوم به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو شد. باشگاه پرسپولیس تا به حال ٣٣٠ هزار یورو از مطالبات برانکو را پرداخت کرده و حالا باید ٧٨۴ هزار یوروی دیگر را به برانکو و ۶٠ هزار فرانک را نیز به عنوان جریمه بپردازد که به احتساب قیمت یورو، برای تأمین مطالبات برانکو و جریمه فیفا باید بیش از ٢٨ میلیارد تومان تأمین کند.  بنا به اظهارات رسول‌پناه اما از این مبلغ هم تا کنون تنها ۳۵۰ هزار یورو تأمین شده است که با مبلغ مورد نیاز برای تسویه حساب کامل با برانکو فاصله قابل توجهی دارد. مسئولان باشگاه پرسپولیس بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم این انتظار را مطرح کرده‌اند که برانکو بخشی یا تمام طلب خود را به آنها ببخشد و پرسپولیسی‌ بودنش را به این وسیله نشان دهد اما دارو بوشیچ، وکیل برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای که مرداد ماه انجام داده است، یک بار برای همیشه به این انتظار باشگاه پرسپولیس پاسخ داد و گفت: «پرسپولیس فقط ۱۵ درصد از مطالبات برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کرده است.

ما خیلی دوست داشتیم به خاطر هواداران این فرصت را بدهیم اما این پرونده اکنون در اختیار کمیته انضباطی فیفاست و ما فقط باید به فیفا اعلام کنیم که چه مقدار از پول را دریافت کرده‌ایم. ضمن اینکه ما تا الان به باشگاه فرصت دادیم و چقدر دیگر باید زمان بدهیم؟» در حال حاضر پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته است و این باشگاه اگر نسبت به پرداخت مطالبات برانکو بی‌توجه باشد، ممکن است با مجازات‌های سنگین‌تری از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مواجه شود و به دردسرهای بیشتری بیفتد. واکنش باشگاه پرسپولیس در برابر این تهدیدهای جدی چیست؟ امید به بخشش این طلب از سوی برانکو و تأمین تنها یک سوم از مبلغی که باید به او پرداخت شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *