همه آن چیزی که باید درباره ماشین جدید سوپر لاکچری کریس رونالدو بدانید؛بوگاتی چنتو دیچی

سایت بدون – کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره یوونتوس برای خودش یک هدیه گرانقیمت دیگر خریده، بوگاتی چنتو دیچی به ارزش ۴۴/۹ میلیون یورو خریداری کرده است. گفته می‌شود این ابرماشین که تنها ده تا از آن در جهان وجود دارد، منطبق بر آیکون‌های مورد نظر اسطوره پرتغالی ساخته می‌شود و با آنکه به صورت رسمی خریداری شده در سال نوی میلادی تحویلش می‌شود. رونالدوی ۳۵ ساله یک بار دیگر در تورین درخشید و با زدن ۳۱ گل به نهمین قهرمانی پیاپی یوونتوس در لیگ ایتالیا کمک کرد. او در طول این سال‌ها هشت فراری و چند رولز رویس، BMW و مک لارن خریده اما حالا یک ماشین نادر و خاص خریده. چنتودیچی برای جشن ۱۱۰ سالگی این کمپانی فرانسوی طراحی و ساخته شده. سرعت این ماشین به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد –البته از نظر الکترونیکی آن را محدود کرده‌اند- و می‌تواند در ۴/۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر سرعت برسد. اساس چنتودیچی بر بوگاتی شیرون است که رونالدو یکی از آنها را دارد اما وزنش ۲۰ کیلو کمتر است. قدرت آن ۱۶۰۰ اسب بخار است. خبر خریدن این اتومبیل چند وقت بعد از آن منتشر شده است که ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید یک قایق لوکس به قیمت ۱/۶ میلیون یورو خرید.

درباره این بوگاتی چنتودیچی

در زبان ایتالیایی چنتودیچی به معنای ۱۱۰ است. بوگاتی با انتخاب این نام نه تنها صد و دهمین سالگرد تاسیس خود را گرامی داشته، بلکه به سوپر اتومبیل نمادین دهه ۹۰ میلادی یعنی EB110 نیز ادای احترام کرده است. احتمالا بدانید که این سوپر اتومبیل خاطره انگیز به منظور گرامیداشت صد و دهمین سالگرد تولد اتوره بوگاتی (بنیانگذار کمپانی) در سال ۱۹۹۱ معرفی شد.

ها، چنتودیچی خارق‌العاده به نظر می‌رسد زیرا با موفقیت توانسته ویژگی‌های طراحی شیرون و EB110 را با چند مورد جدید از خود ترکیب کند. در جلو، باله‌های افقی و جلوپنجرهٔ نعل اسبی کوچکی کار شده تا نمایی مشابه EB110 ایجاد گردد. چنتودیچی همچنین به اسپلیتر جدید و کاپوتی با آئرودینامیک بهینه‌شده مجهز شده درحالی‌که چراغ‌های جلوی LED بسیار باریک هم یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند.

استایل متمایز چنتودیچی در پروفیل جانبی آن‌هم ادامه پیدا کرده و در این قسمت با شیب بیشتر ستون‌های A و سقف صاف‌تر، نمای گوِه‌ای شکل EB110 ایجاد شده است. ازآنجایی‌که ورودی‌های هوای جانبی شیرون حذف شده‌اند، پنج ورودی هوای دایره‌ای در پشت پنجرهٔ عقب جایگزین آن‌ها شده‌اند تا هم هوای موردنیاز پیشرانه تأمین گردد و هم شباهت با EB110 را تکمیل کند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه پروفیل جانبی چنتودیچی نیز می‌توان به ورودی هوای پایینی مشابه EB110 و خط شانهٔ برجسته با شیبی به سمت بالا اشاره کرد.

طبق انتظار نیروبخش بوگاتی چنتودیچی همان موتور ۸ لیتری و ۱۶ سیلندر خودروساز فرانسوی است. این موتور با بهینه سازی های انجام شده در چنتودیچی می تواند ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند که در مقایسه با شیرون ۱۰۰ واحد بیشتر است.

bugatti-centodieci (13)

با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت، چنتودیچی قوی ترین ساخته بوگاتی محسوب می شود

با تکیه بر این نیروگاه قدرتمند جدیدترین محصول بوگاتی شتاب صفر تا ۱۰۰ را در عرض ۲٫۴ ثانیه محقق می کند. دستیابی به سرعت های ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون هم به ترتیب نیازمند ۶٫۱ و ۱۳٫۱ ثانیه زمان است که رکوردهایی خارق العاده به شمار می روند.

bugatti-centodieci (22)

در صورت فشردن پدال گاز تا انتها در یک مسیر مستقیم حداکثر سرعت چنتودیچی به صورت الکترونیکی روی عدد ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت قفل خواهد شد. این رقم هر چند واقعا سرعت زیادی است، اما برای یک بوگاتی کم به نظر می رسد!

bugatti-centodieci (26)

چنتودیچی در مقایسه با شیرون ۲۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد. بکارگیری برف پاک کن های سبک تر و فیبرکربن در برخی قسمت باعث این کاهش وزن شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *