همه اتفاقاتی که برای لیورپول در نقل و انتقالات می افتد/ کلوپ شروع کرد


سایت بدون – فصل برای لیورپول به پایان رسید اگرچه غم‌انگیز و ناامیدکننده اما هواداران قدردان تیم یورگن کلوپ هستند. آنها یکشنبه به خیابان‌ها ریختند تا از تیمی که در هر تورنمنت تا روز آخر مدعی قهرمانی بود و در دو جام حذفی و اتحادیه انگلیس به‌ عنوان قهرمانی رسید، تشکر کنند. هواداران درک می‌کنند تیمشان با تمام توان برای رسیدن به همه عناوین تلاش کرد و البته شما نمی‌توانید در زندگی به هر چه می‌خواهید برسید بخصوص در فوتبال اما تیم کاری کرد که هواداران تا مدت‌ها رویاپردازی کنند. لیورپول در سال ۲۰۱۸ در فینال لیگ قهرمانان در کیف به رئال مادرید باخت اما دو سال بعد قهرمان اروپا، جهان و لیگ برتر بود. تکرارش سخت است، منچسترسیتی تیم قدرتمند همیشگی است و با آمدن ارلینگ هالند تقویت می‌شود اما کسی نمی‌تواند لیورپول را کنار بگذارد. کلوپ تا سال ۲۰۲۶ قرارداد بسته و هدف آنفیلد مشخص است: تلاش برای قهرمانی در هر رقابتی.
البته تغییراتی صورت می‌گیرد و بازیکنانی می‌آیند و می‌روند. در مورد قراردادها تصمیم‌گیری می‌شود و باید دید کدام یک از ستاره‌های جوان می‌توانند جای بازیکنان بزرگ تیم را پر کنند. لیورپول در مورد بعضی از آنها امید زیادی دارد.
اما احتمالاً یک بازیکن بزرگ از لیورپول می‌رود. سادیو مانه قصد جدایی در تابستان را دارد و بایرن‌مونیخ مقصد احتمالی او است.
ستاره سنگالی یکی از بازیکنان کلیدی کلوپ بوده و هست و پیدا کردن جانشینی برای ترکیب منحصر به فرد او متشکل از تکنیک، قدرت بدنی و شم گلزنی اگر نگوییم غیرممکن بسیار سخت است.
محمد صلاح گفته حداقل یک سال دیگر می‌ماند و باید انتظار داشت مذاکرات در تابستان ادامه پیدا کند و این مهاجم مصری یک فصل ۲۰ گله دیگر را سپری می‌کند.
اما دوران روبرتو فیرمینو به‌عنوان بازیکن ثابت تیم به پایان رسیده. این برزیلی مثل صلاح و مانه یک سال دیگر قرارداد دارد و جای تعجب است اگر لیورپول قرارداد او را طولانی‌مدت تمدید کند.
نبی کیتا و الکس آکسلید چمبرلین چه؟ آنها هم وارد ۱۲ ماه پایانی قراردادشان می‌شوند. کیتا شاید قرارداد جدیدی ببندد هر چند تضمینی وجود ندارد اما چمبرلین قطعاً می‌رود اگر بتواند. وستهم، نیوکاسل و استون ویلا این بازیکن ۲۸ ساله را می‌خواهند که بعد از بازی یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی مقابل ناتینگهام فارست در اول فروردین یک دقیقه هم برای قرمزها بازی نکرده. جیمز میلنر هم یک ماه از قراردادش مانده اما کلوپ مایل است این بازیکن ۳۶ ساله را حداقل یک سال دیگر نگه دارد.
دیووک اوریگی به میلان می‌رود و به پیشنهادها برای تاکومی مینامینو گوش می‌دهند همین‌طور برای ناتانیل فیلیپس و نکو ویلیامز که در نیمه دوم فصل دوران قرضی موفقی در چمپیونشیپ داشتند.
انتقال یک بازیکن به تیم اصلی باشگاه قطعی شده. فابیو کاروالیو، جوان بااستعداد فولام از یک ماه دیگر به تیم ملحق می‌شود و این بازیکن ۱۹ ساله که توانایی بازی در همه جای خط حمله را دارد، با ۸ میلیون پوند به لیورپول می‌آید.
بن دوک، بال ۱۶ ساله هم از سلتیک می‌آید و کالوین رمزی که دفاع راست آبردین و تیم زیر ۲۱ سال اسکاتلند است، می‌تواند نفر بعدی باشد چون لیورپول قصد دارد بازیکنان بریتانیایی ترکیبش را زیاد کند ضمن اینکه روند جوان‌سازی تیم هم مد نظر است.
اما اینکه چطور جای خالی مانه را پر می‌کنند، مهم است. منابع نزدیک به باشگاه اصرار دارند تیم با جدایی او موافقت نمی‌کند مگر اینکه جانشینی برایش پیدا شود اما چطور می‌شود جای او را کسی پر کند، بازیکنی که در سمت راست، سمت چپ و وسط خط حمله در کلاس جهانی بازی کرده و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته.
این چالش سختی پیش روی جولین وارد است که از ماه آینده به طور رسمی جای مایکل ادواردز به‌عنوان مدیر ورزشی را می‌گیرد، او و تیمش حتماً از همین حالا به فکر هستند.
تیم جذاب لیورپول در سال‌های اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و علاوه بر مانه، صلاح و فیرمینو در یکی دو سال اخیر دیوگو ژوتا و لوییس دیاس را به ترکیب تیم اضافه کرده است، حالا باید در این تابستان باز هم نبوغ خود را نشان دهند.
البته ایده‌آل این است که یک هافبک جوان باکلاس را نیز به تیم اضافه کنند. شاید لیورپول در تلاش برای رسیدن به چهارگانه ناکام ماند و دو عنوان مهم‌تر را از دست داد اما حمایت یکشنبه از تیم باعث شد تأسف بازیکنان تیم زیاد طول نکشد. بازگشت از همین حالا شروع شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *