همه تیم‌هایی که مثل پرسپولیس سه‌سال متوالی قهرمان لیگ شدند /«هت‌تریک»های رویایی قرن ٢١

سایت بدون -پرسپولیس برای سومین‌بار متوالی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد تا با رکورد سپاهان مساوی کند، البته برانکو در مصاحبه خود بعد از قهرمانی ادعای جالبی را مطرح کرده و گفته این اتفاق کمتر در دنیای فوتبال رخ می‌دهد: «سومین قهرمانی، سخت‌ترین قهرمانی است؛ خود این موضوع یک تایید برای کار مستمر ما و شیرین‌ترین قهرمانی است. خیلی کم تیمی در دنیا وجود دارد که سه بار بتواند قهرمان شود،‌ مخصوصا با شرایطی که ما داشتیم.» این اتفاق نه‌تنها قبلا در ایران رخ داده، بلکه در لیگ‌های معتبر دنیا نیز بارها رقم خورده است که در ادامه به بهانه صحبت‌های برانکو به نمونه‌های مشابه می‌پردازیم. با بررسی در لیگ‌های معتبر در ٢٠‌سال اخیر متوجه می‌شویم نه‌تنها سه قهرمانی متوالی بلکه تا هشت قهرمانی پیاپی هم برای یک تیم امکان‌پذیر است.
سپاهان؛ نخستین هت‌تریک در ایران
نخستین بار این سپاهان بود که در لیگ ایران رکورد سه قهرمانی متوالی را ثبت کرد. زردپوشان اصفهانی دو فصل اول با هدایت امیر قلعه‌نویی و یک فصل هم با هدایت کرانچار جام را بالای سر بردند. این اتفاق بین‌ سال‌های ٨٩ تا ٩١ رخ داد که حالا برای پرسپولیس هم تکرار شده است.
لیون؛ هفت سال بر بام فرانسه
با این‌که این روزها پاری‌سن‌ژرمن یکی پس از دیگری افتخارات فوتبال فرانسه را درو می‌کند، جالب است بدانید بین سال‌های ٢٠٠٢ تا ٢٠٠٨ لیون هفت بار قهرمانی لوشامپیونه را مال خود کرده است.
پاری‌سن‌ژرمن؛ ۶ قهرمانی در هفت سال
پاریسی‌ها که امسال خیلی زودتر از پایان لوشامپیونه قهرمانی خود را جشن گرفتند، در هفت‌سال اخیر ۶ بار قهرمان شده‌اند. چهار قهرمانی آنها بین سال‌های ٢٠١٣ تا ٢٠١۶ به صورت متوالی بوده، اما یک فصل عقب ماندن از موناکو باعث شده به رکورد لیون نرسند.
یوونتوس؛ رکورددار در اروپا
هر اتفاقی که در سال‌های اخیر برای یوونتوس رخ داده، مانع از قهرمانی این تیم نشده است. بانوی پیر در هشت سال اخیر توانسته جام قهرمانی را به دست بیاورد. این تیم در نوع خود رکورددار است و مشخص نیست تا چه زمانی می‌خواهد به اقتدار خود در ایتالیا ادامه دهد.
اینترمیلان؛ پنج قهرمانی در غیاب یووه
شاید جالب باشد بدانید در دورانی که یوونتوس به خاطر تبانی به لیگ پایین‌تر سقوط کرد، اینترمیلان در فوتبال لیگ ایتالیا آقایی می‌کرد. آبی‌پوشان شهر میلان بین سال‌های ٢٠٠۶ تا ٢٠١٠ توانستند پنج بار قهرمانی خود را جشن بگیرند؛ اگرچه بعد از یکی، دوسال یوونتوس هم به سری‌آ بازگشته بود، اما قدرت قبلی را نداشت.
منچستریونایتد؛ هت‌تریک در جزیره
تعدد مدعیان در لیگ‌برتر انگلیس باعث شده تا تقریبا هر یکی، دوسال یک بار قهرمانی بین تیم‌های مختلف دست‌به‌دست شود. با این حال منچستریونایتد بین سال‌های ٢٠٠٧ تا ٢٠٠٩ در روزهای طلایی خود با فرگوسن سه عنوان قهرمانی متوالی کسب کرد.
بایرن‌مونیخ
در آستانه هفتمین جام متوالی
هنوز قهرمانی این فصل بایرن‌مونیخ قطعی نشده، اما شاگردان کواچ فقط یک امتیاز از بازی امروز می‌خواهند تا هفتمین قهرمانی متوالی خود در بوندس‌لیگا را جشن بگیرند. مونیخی‌ها در چند دهه اخیر سلطه عجیبی بر فوتبال آلمان داشتند.
بارسلونا؛ هت‌تریک در حضور رئال
شاید بزرگترین دوقطبی فوتبال اروپا بین بارسلونا و رئال‌مادرید در اسپانیا باشد که همواره قهرمانی بین آنها در لالیگا دست‌به‌دست شده است. آبی‌واناری‌ها با وجود رقیبی مثل رئال بین سال‌های ٢٠٠٩ تا ٢٠١١ توانستند سه بار متوالی قهرمان شوند.
رئال؛ هت‌تریک در حد اروپا
نه‌تنها در لیگ‌های داخلی بلکه در حد لیگ قهرمانان اروپا که یکی از معتبرترین رقابت‌های باشگاهی در سطح جهان به حساب می‌آید نیز امکان هت‌تریک در قهرمانی وجود دارد. مادریدی‌ها بین سال‌های ٢٠١۶ تا ٢٠١٨ با هدایت زیدان سه سال متوالی بر بام اروپا ایستادن

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *