همه رکوردهایی که ستاره بارسا می‌تواند بشکند /آرزوهای مسی برای سال ۲۰۱۹

سایت بدون – اگرچه موفقیت تیم بارسلونا برای لیونل مسی اهمیت دارد اما او در سال جدید میلادی به دنبال رسیدن به رکوردهای فردی بیشتر نیز هست. فوق‌ستاره آرژانتینی هفته به هفته آمار عملکرد خود را بهبود می‌بخشد و می‌تواند سال ۲۰۱۹ را نیز به یکی از سال‌های خوب خود تبدیل کند. روزنامه مارکا به دستاوردهای شخصی که در ۱۲ ماه پیش رو برای مسی در دسترس است، پرداخته و آنها را فهرست کرده است.
 
جام‌های گیگز
اگر بارسلونا امسال سه گانه ببرد، مسی می‌تواند به ۳۶ جام با یک باشگاه برسد، رکوردی که در حال حاضر در اختیار رایان گیگز است. مسی مشتاق همه جام‌ها است بخصوص لیگ قهرمانان که از سال ۲۰۱۵ نتوانسته‌اند ببرند.
 
اول اینیستا، بعد ژاوی
لئو مسی می‌تواند این فصل دومین بازیکن تاریخ بارسلونا از نظر تعداد بازی شود. او در حال حاضر سوم است با ۶۵۷ بازی در رقابت‌های مختلف و با انجام ۱۸ بازی دیگر از آندرس اینیستا که ۶۷۴ بازی انجام داده، عبور می‌کند. نفر اول این فهرست ژاوی است که ۷۶۷ بازی برای بارسلونا انجام داده.
 
نزدیک به کاسیاس
مسی می‌تواند به رکورد بیشترین پیروزی در لالیگا برسد چون تنها ۱۱ برد با رکورد ۳۳۴ پیروزی دروازه‌بان سابق رئال مادرید، ایکر کاسیاس، فاصله دارد.
 
ششمین کفش طلا
مسی به دنبال رسیدن به ششمین کفش طلای اروپا و سومین کفش پیاپی است؛ افتخاری که نصیب هیچ بازیکن دیگری نشده است.
 موفقیت تلمو سارا
مسی می‌خواهد برای ششمین بار جایزه پی‌چی‌چی را به دست آورد، جایزه‌ای که روزنامه مارکا به گلزن اول لالیگا می‌دهد و در این صورت با رکورد افسانه‌ای تلمو سارا برابر می‌شود.
مسی تا به حال ۳۹۷ گل در لالیگا زده است.
 
پنجاهمین هت‌تریک
کاپیتان بارسلونا با یک هت‌تریک دیگر تعداد هت‌تریک‌های دوران حرفه‌ای خود را به ۵۰ می‌رساند.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *